En vecka på dagis = ett dygn på sjukhus
_1005 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2008
    #1

    En vecka på dagis = ett dygn på sjukhus

    Efter att varit på dagis och skolat in Ragge en vecka blev han förkyld och fick hosta. Åkte till vårdcentralen som sa att han hade lunginflamation och gav honom pencelin och brikanyl. När jag kom hem och gav honom brikanylen så fick han jättesvårt att andas och vi fick åka akut till barnmotagningen som direkt konstaterade att han inte alls har lunginflamation utan astma. Så vi fick stanna där i ett dygn och han fick andas ventolin flera ggr innan andningen började bli någorlunda normal. Nu är han mycket piggare men jag tycker fortfarande att han är lite flämtig. Eftersom vi trott att han haft astma och sökt för det varje gång han varit förkyld känns det nu iaf rätt skönt att de äntligen visat sig att vi haft rätt och att de lystnade på oss vilket de inte alls gjort på VC. Och nu har vi fått medicin så vi kan ge honom hemma om han blir sämre igen.
    Men gud vad trött jag är nu efter att varit på helspänn i ett dygn. Så nu ska vi vila hela familjen. Tills imorgon när jag ska ta upp kampen med kommunen om städningen på dagis som är rent anskrämlig. Stora dammråttor överallt trots att det ska städas varje dag. Inte konstigt att han blev sjuk...
  2. 1
    En vecka på dagis = ett dygn på sjukhus Efter att varit på dagis och skolat in Ragge en vecka blev han förkyld och fick hosta. Åkte till vårdcentralen som sa att han hade lunginflamation och gav honom pencelin och brikanyl. När jag kom hem och gav honom brikanylen så fick han jättesvårt att andas och vi fick åka akut till barnmotagningen som direkt konstaterade att han inte alls har lunginflamation utan astma. Så vi fick stanna där i ett dygn och han fick andas ventolin flera ggr innan andningen började bli någorlunda normal. Nu är han mycket piggare men jag tycker fortfarande att han är lite flämtig. Eftersom vi trott att han haft astma och sökt för det varje gång han varit förkyld känns det nu iaf rätt skönt att de äntligen visat sig att vi haft rätt och att de lystnade på oss vilket de inte alls gjort på VC. Och nu har vi fått medicin så vi kan ge honom hemma om han blir sämre igen.
    Men gud vad trött jag är nu efter att varit på helspänn i ett dygn. Så nu ska vi vila hela familjen. Tills imorgon när jag ska ta upp kampen med kommunen om städningen på dagis som är rent anskrämlig. Stora dammråttor överallt trots att det ska städas varje dag. Inte konstigt att han blev sjuk...
  3. Medlem sedan
    Sep 2009
    #2
    Usch stackars lilla Ragge, men vad skönt att det är på bättringsvägen och ni vet var det är.. Läkare, varför kan de aldrig lyssna, händer allt för ofta?!
    Lycka till med städkampen och hoppas verkligen de ser över rutinerna och städhjälpen !!
  4. 2
    Usch stackars lilla Ragge, men vad skönt att det är på bättringsvägen och ni vet var det är.. Läkare, varför kan de aldrig lyssna, händer allt för ofta?!
    Lycka till med städkampen och hoppas verkligen de ser över rutinerna och städhjälpen !!
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    Nä VC är inget att ha när det gäller barn. Jag bokar alltid tid numer till barnläkare eller åker till barnakuten.
    Hoppas att allt går bra för Ragge med inhalationerna
  6. 3
    Nä VC är inget att ha när det gäller barn. Jag bokar alltid tid numer till barnläkare eller åker till barnakuten.
    Hoppas att allt går bra för Ragge med inhalationerna

Liknande trådar

  1. Vattkoppor sen en vecka=dagis?
    By primadonnan in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-02-02, 11:01
  2. Dagis nästa vecka
    By Dimitra in forum _0905 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-01-28, 20:45
  3. Ett dygn på sjukhus
    By Eva m oda,my+3till in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-24, 16:15
  4. Vilken vecka - Sonen på sjukhus...
    By Sweetie in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-01, 06:24
  5. En vecka på sjukhus....*gnäll*
    By Minnea in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-10-17, 19:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar