aktiviteter
_05 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    aktiviteter

    Dags att skriva ett nytt inlägg här känner jag! Stora de är våra Höstbarn-05 nu. Åren har gått så snabbt och jag antar att nästkommande sex år kommer att gå ännu snabbare.

    Katja är en väldigt energisk person. Hon brås mkt mer på min man än på mig och hon kan t.o.m. klaga på hur tråkig jag är jämfört med pappa. Hon är fortfarande mammas flicka men numera gillas pappa rätt bra också. Att hon är energisk är väl en del av anledningen till att det har blivit så många aktiviteter. Fem när jag räknar efter... Jag som alltid har skakat åt huvudet åt föräldrar som spenderar halva sin fritid med barnens fritidsaktiviteter. Nu är vi några föräldrar som kan turas om lite på måndagar och onsdagar iaf.

    Måndagar - gymnastik (vi är väl inne på sjätte terminen)
    Tisdagar - simskola (nygammal)
    Onsdagar - dramalek (tredje terminen) och därefter bollskola (nytt)
    Lördagar - dans

    Vi får se hur det går. Bollskolan är något jag tänkt att vi får klara oss utan, men sedan startades en grupp upp på skolan och det passar himla bra att gå från dramaleken dit (förut har det ändå alltid blivit lek med kompis efter dramaleken - nu fortsätter båda till bollskolan). Vi får se hur det blir... Simskola känns viktigt. Så bra om hon lär sig simma ordentligt (hon börjar kunna lite). Dessutom är det den enda sport där jag någonsin känt att jag har en chans. Svårt att få plats så när jag nu hittade (i grannkommunen) kunde jag inte låta bli att nappa. Hon längtar, fast jag tror inte att det kommer att vara någon hon känner i gruppen. I och med att hon är enda barnet som jag har ansvar för så är det möjligt. Det tar ju inte bara mkt tid utan kostar också. Fast hon har kompisar med syskon som verkar ha lika mkt eller nätan iaf. Hur har ni det med aktiviteter?

    Nu hänger sig aff. Lika bra, kanske. Lite långt inlägg...
    Sara med Katja 2005-11-09 och pojkarna (94 och 98)
  2. 1
    aktiviteter Dags att skriva ett nytt inlägg här känner jag! Stora de är våra Höstbarn-05 nu. Åren har gått så snabbt och jag antar att nästkommande sex år kommer att gå ännu snabbare.

    Katja är en väldigt energisk person. Hon brås mkt mer på min man än på mig och hon kan t.o.m. klaga på hur tråkig jag är jämfört med pappa. Hon är fortfarande mammas flicka men numera gillas pappa rätt bra också. Att hon är energisk är väl en del av anledningen till att det har blivit så många aktiviteter. Fem när jag räknar efter... Jag som alltid har skakat åt huvudet åt föräldrar som spenderar halva sin fritid med barnens fritidsaktiviteter. Nu är vi några föräldrar som kan turas om lite på måndagar och onsdagar iaf.

    Måndagar - gymnastik (vi är väl inne på sjätte terminen)
    Tisdagar - simskola (nygammal)
    Onsdagar - dramalek (tredje terminen) och därefter bollskola (nytt)
    Lördagar - dans

    Vi får se hur det går. Bollskolan är något jag tänkt att vi får klara oss utan, men sedan startades en grupp upp på skolan och det passar himla bra att gå från dramaleken dit (förut har det ändå alltid blivit lek med kompis efter dramaleken - nu fortsätter båda till bollskolan). Vi får se hur det blir... Simskola känns viktigt. Så bra om hon lär sig simma ordentligt (hon börjar kunna lite). Dessutom är det den enda sport där jag någonsin känt att jag har en chans. Svårt att få plats så när jag nu hittade (i grannkommunen) kunde jag inte låta bli att nappa. Hon längtar, fast jag tror inte att det kommer att vara någon hon känner i gruppen. I och med att hon är enda barnet som jag har ansvar för så är det möjligt. Det tar ju inte bara mkt tid utan kostar också. Fast hon har kompisar med syskon som verkar ha lika mkt eller nätan iaf. Hur har ni det med aktiviteter?

    Nu hänger sig aff. Lika bra, kanske. Lite långt inlägg...
  3. Medlem sedan
    Sep 1999
    #2
    Ja, de är verkligen stora nu! Tycker det går så fort att man blir lite mörkrädd...

    De stora tjejerna har haft många aktiviteter, så vi har medvetet väntat länge med det till Ellen för att hinna med. Hon har gått på dans i 2 terminer, men slutat. Nu är de stora så stora att de kan ta sig till och från sina träningar själva, så Ellen ska få gå 2 aktiviteter nu. Hon ska börja i en barnkör, samma som Louise gått många år. Jätteduktig sånglärare, detta är på tisdagar. Sedan ska hon börja skridskoskola (oj, konstigt då systrarna åkt i så många år Det börjar i oktober först. Tycker det räcker, även om hon säkerligen velat gå mer. Gymnastig har hon stått i kö i 2 år, så vi får se om hon kommer in nångång!

    Simma kan Ellen redan, så simskola hoppar vi. Vi övar nu på att orka simma långt, så hon kan ta simborgarmärket snart.

    Ellen är väldigt mammig än, men i sommar var hon hemma med pappa i 2 veckor när jag jobbade, och det var bra för deras relation. Sam reser ju mycket i jobbet, så tyvärr blir det lite så när det är vardag. Hon sover hos oss i sängen nästan varje natt och tankar trygghet. HOn har mycket behov av närhet.
  4. 2
    Ja, de är verkligen stora nu! Tycker det går så fort att man blir lite mörkrädd...

    De stora tjejerna har haft många aktiviteter, så vi har medvetet väntat länge med det till Ellen för att hinna med. Hon har gått på dans i 2 terminer, men slutat. Nu är de stora så stora att de kan ta sig till och från sina träningar själva, så Ellen ska få gå 2 aktiviteter nu. Hon ska börja i en barnkör, samma som Louise gått många år. Jätteduktig sånglärare, detta är på tisdagar. Sedan ska hon börja skridskoskola (oj, konstigt då systrarna åkt i så många år Det börjar i oktober först. Tycker det räcker, även om hon säkerligen velat gå mer. Gymnastig har hon stått i kö i 2 år, så vi får se om hon kommer in nångång!

    Simma kan Ellen redan, så simskola hoppar vi. Vi övar nu på att orka simma långt, så hon kan ta simborgarmärket snart.

    Ellen är väldigt mammig än, men i sommar var hon hemma med pappa i 2 veckor när jag jobbade, och det var bra för deras relation. Sam reser ju mycket i jobbet, så tyvärr blir det lite så när det är vardag. Hon sover hos oss i sängen nästan varje natt och tankar trygghet. HOn har mycket behov av närhet.
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3
    Håhåja alla dessa aktiviteter
    Vi har alltid sagt att det är viktigt att de ska få prova så mycket de vill och det är ju en vacker tanke iaf
    Den här terminen blir det förmodligen bara två aktiviteter för Astrid.
    Tekniklek på onsdagar, hennes systrar har gått och hon är så nyfiken på det
    På söndagar fortsätter henes älskade balett, tredje terminen nu och hon älskar det verkligen
    Jag har en liten förhoppning att hon ska komma in på samma gymnastikgrupp som hennes 1,5 år äldre syster (tävlingsgymnastik 3 h/vecka med fantastiska ledare)
    Men det verkar svårt.
    Simskola har hon gått ett par vändor men efterosm hennes inställning senast var "jag tänker inte lära mig simma för då får jag ju inte fortsätta på simskola" - jag har sagt att motsatsen gäller.Inte förrän hon kan simma ett par meter får hon fortsätta. Greta knäckte koden i våras så hon ska få gå en grupp nu+gymnastik+teknikskola....
    9-åriga storasystrar har nu valt sport och tänker satsa på simning, till att börja med tre gånger i veckan

    Annars har vi testat simning i alla dess former, gymnastik (i olika former tex tablågymnastik, fotboll, tennis, fäktning, dans av olika sorter och jag har säkert glömt något Fäktning rekommenderas det var jättekul!
  6. 3
    Håhåja alla dessa aktiviteter
    Vi har alltid sagt att det är viktigt att de ska få prova så mycket de vill och det är ju en vacker tanke iaf
    Den här terminen blir det förmodligen bara två aktiviteter för Astrid.
    Tekniklek på onsdagar, hennes systrar har gått och hon är så nyfiken på det
    På söndagar fortsätter henes älskade balett, tredje terminen nu och hon älskar det verkligen
    Jag har en liten förhoppning att hon ska komma in på samma gymnastikgrupp som hennes 1,5 år äldre syster (tävlingsgymnastik 3 h/vecka med fantastiska ledare)
    Men det verkar svårt.
    Simskola har hon gått ett par vändor men efterosm hennes inställning senast var "jag tänker inte lära mig simma för då får jag ju inte fortsätta på simskola" - jag har sagt att motsatsen gäller.Inte förrän hon kan simma ett par meter får hon fortsätta. Greta knäckte koden i våras så hon ska få gå en grupp nu+gymnastik+teknikskola....
    9-åriga storasystrar har nu valt sport och tänker satsa på simning, till att börja med tre gånger i veckan

    Annars har vi testat simning i alla dess former, gymnastik (i olika former tex tablågymnastik, fotboll, tennis, fäktning, dans av olika sorter och jag har säkert glömt något Fäktning rekommenderas det var jättekul!
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4

    Mer än någon av de andra har haft

    för mina killar gick inte på någonting i den här åldern. De har börjat med aktiviteter mycket senare. De gjorde så mycket saker ute ändå att vi inte riktigt såg vitsen att de skulle aktiveras också. Lite senare har de börjat med sport (har gått igenom fotboll, aikido och innebandy) samt scouter, 4H, färg och form och fiolspelande. Kände att Sara behövde nåt på fritiden. Hon är väldigt rörlig och klättrig, men kommer inte ut automatiskt på samma sätt (de andra gick ju ut tillsammans och gården var översållad med ungar i deras åldrar). Jag hittade någonting som hette dansmix och anmälde henne. Sen hade en av makens kompisar satt sin dotter på ciskusskola, hon och Sara leker mycket och det lät ju jättekul, så nu ska hon gå på det med. Det var första tillfället idag och Sara var helt salig efteråt. Dansmixen börjar på lördag.
  8. 4
    Mer än någon av de andra har haft för mina killar gick inte på någonting i den här åldern. De har börjat med aktiviteter mycket senare. De gjorde så mycket saker ute ändå att vi inte riktigt såg vitsen att de skulle aktiveras också. Lite senare har de börjat med sport (har gått igenom fotboll, aikido och innebandy) samt scouter, 4H, färg och form och fiolspelande. Kände att Sara behövde nåt på fritiden. Hon är väldigt rörlig och klättrig, men kommer inte ut automatiskt på samma sätt (de andra gick ju ut tillsammans och gården var översållad med ungar i deras åldrar). Jag hittade någonting som hette dansmix och anmälde henne. Sen hade en av makens kompisar satt sin dotter på ciskusskola, hon och Sara leker mycket och det lät ju jättekul, så nu ska hon gå på det med. Det var första tillfället idag och Sara var helt salig efteråt. Dansmixen börjar på lördag.
  9. Medlem sedan
    Aug 2005
    #5
    I ditt sista stycke skulle man nästan kunna byta ut "Ellen" mot "Katja" och "Sam" mot "Jörgen" (även om Jörgen inte reser så mycket så jobbar han ofta sent, särskilt de veckor som Katjas halvbröder är hos sin mamma och då "bondar" jag och Katja en hel del). Fast hon sover bara sista timmen i vår säng, så gott som varje morgon kommer hon och somnar om hos oss. De morgnar hon inte kommer vaknar jag ändå och längtar!
  10. 5
    I ditt sista stycke skulle man nästan kunna byta ut "Ellen" mot "Katja" och "Sam" mot "Jörgen" (även om Jörgen inte reser så mycket så jobbar han ofta sent, särskilt de veckor som Katjas halvbröder är hos sin mamma och då "bondar" jag och Katja en hel del). Fast hon sover bara sista timmen i vår säng, så gott som varje morgon kommer hon och somnar om hos oss. De morgnar hon inte kommer vaknar jag ändå och längtar!
  11. Medlem sedan
    Aug 2005
    #6
    Cirkus vore nog något för min lilla klätterapa! Men schemat innebär ju tyvärr inga fler aktiviteter nu... ;-)
  12. 6
    Cirkus vore nog något för min lilla klätterapa! Men schemat innebär ju tyvärr inga fler aktiviteter nu... ;-)
  13. Medlem sedan
    Aug 2005
    #7
    Fäktning låter avancerat! Balett ville Katja börja på, men det fanns bara på torsdagar så hon får fortsätta på det de kallar "showdans" åtminstone den här terminen...
  14. 7
    Fäktning låter avancerat! Balett ville Katja börja på, men det fanns bara på torsdagar så hon får fortsätta på det de kallar "showdans" åtminstone den här terminen...
  15. Medlem sedan
    Sep 1999
    #8
    Ja jag tror fäktningen var från åtta år men det var en bra sommarlovsaktivitet Mycket disciplin hahaha.
    Balett har liksom alltid varit hennes önskemål så jag blev så glad att jag hittade en grupp (bor ändå i hyfsat stor stad men det är tydligen inte så poppis)
    Nybörjargruppen är 5-8 år så hon kan gå länge i den
  16. 8
    Ja jag tror fäktningen var från åtta år men det var en bra sommarlovsaktivitet Mycket disciplin hahaha.
    Balett har liksom alltid varit hennes önskemål så jag blev så glad att jag hittade en grupp (bor ändå i hyfsat stor stad men det är tydligen inte så poppis)
    Nybörjargruppen är 5-8 år så hon kan gå länge i den
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9

    Hur får man dem att vilja gå

    Hej

    Har haft en tjej som trots att hon tycker det är kul på både gymnastik och dans plötsligt vägrar att gå dit. Dessutom vägrar hon att gå på sim eller skidskola för det är tråkigt (fast hon gillar båda grejerna).

    Ingen som känner igen sig i detta???

    Tess
  18. 9
    Hur får man dem att vilja gå Hej

    Har haft en tjej som trots att hon tycker det är kul på både gymnastik och dans plötsligt vägrar att gå dit. Dessutom vägrar hon att gå på sim eller skidskola för det är tråkigt (fast hon gillar båda grejerna).

    Ingen som känner igen sig i detta???

    Tess

Liknande trådar

  1. Aktiviteter
    By ~JENN~ in forum _0506 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-15, 09:49
  2. Aktiviteter
    By Hojhoj in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-09-08, 21:06
  3. Aktiviteter?
    By elvatolv in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-07, 17:18
  4. Aktiviteter?
    By pösmunken in forum _03 Vårbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-01-08, 22:03
  5. Aktiviteter..
    By tiisa in forum Fritidsaktiviteter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-10, 09:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar