Kalas då?
_0309 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Kalas då?

    När vi ändå är inne på åttaårsdagen *pekar nedåt*. Ska era barn ha kalas och i så fall vad blir det? Hemma? I lokal? Nån slags arrangerat? Bjuder de alla barn i klassen, bara killar/tjejer eller utvalda kompisar?

    Jag har just bokat laserdoomkalas för Karl. Han kommer att bjuda killarna i klassen.
  2. 1
    Kalas då? När vi ändå är inne på åttaårsdagen *pekar nedåt*. Ska era barn ha kalas och i så fall vad blir det? Hemma? I lokal? Nån slags arrangerat? Bjuder de alla barn i klassen, bara killar/tjejer eller utvalda kompisar?

    Jag har just bokat laserdoomkalas för Karl. Han kommer att bjuda killarna i klassen.
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Här blir det litet. Vi hade eventuellt tänkt ha för hela klassen tillsammans med två andra barn som fyller precis innan L, men den ena av dem ville ha ett litet kalas så vi la ner den idén. L ville dessutom hellre bara bjuda de närmaste så det blir tre personer som hon får ta med på bio.
  4. 2
    Här blir det litet. Vi hade eventuellt tänkt ha för hela klassen tillsammans med två andra barn som fyller precis innan L, men den ena av dem ville ha ett litet kalas så vi la ner den idén. L ville dessutom hellre bara bjuda de närmaste så det blir tre personer som hon får ta med på bio.
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Jag har tänkt att Hugo ska få ha kalas hemma en fredagkväll. Och jag hoppas småsyskonen får vara hos exet då.

    Jag har sagt att han får bjuda fem kompisar, men det kanske ju bli några till.

    Kalaset blir som sagt hemma, jag hade i lokalen förra året, men tycker det blir för mycket att bära fram och tillbaka. Förra året fick jag hjälp av en väninna i lokalen, men det var ända en hel del som skulle tas dit. exet kom och grillade till barnen, samt tog hand om lillebror under kalaset, annars fick jag fixa allt. Och då kan jag lika gärna ha det hemma, då behöver jag inte heller stressa med att ta undan allt direkt efteråt.

    Jag tänkte bjuda på tacos, och sedan tårta eller glass. Lite lekar blir det också.
  6. 3
    Jag har tänkt att Hugo ska få ha kalas hemma en fredagkväll. Och jag hoppas småsyskonen får vara hos exet då.

    Jag har sagt att han får bjuda fem kompisar, men det kanske ju bli några till.

    Kalaset blir som sagt hemma, jag hade i lokalen förra året, men tycker det blir för mycket att bära fram och tillbaka. Förra året fick jag hjälp av en väninna i lokalen, men det var ända en hel del som skulle tas dit. exet kom och grillade till barnen, samt tog hand om lillebror under kalaset, annars fick jag fixa allt. Och då kan jag lika gärna ha det hemma, då behöver jag inte heller stressa med att ta undan allt direkt efteråt.

    Jag tänkte bjuda på tacos, och sedan tårta eller glass. Lite lekar blir det också.
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    Vi gör litet

    R får bjuda hela klassen om hon vill, men hon vill inte och då ska hon förstås inte. Istället blir det max 6 gäster och då inte bara ur klassen, och det kommer att bli cup cakes och kakor att bjuda på, och så ska de få göra armband och ha lite disco, det är så hon vill ha det.

    Häromdan fick vi ett erbjudande från en mamma i klassen att dela kalas med dem och övriga som fyller år i september och då skulle vi gemensamt bjuda hela klassen på lekland "för de behöver göra nåt tillsammans" men dels har R pratat om det här minikalaset i över en månad, dels har JAG ingen lust att lägga nästan en tusenlapp på att ordna en klassaktivitet, dessutom på bekostnad av hennes födelsedagskalas. Det skulle ju liksom förkomma i den allmänna yran om de är fem som fyller år på samma kalas. Nej, hon behöver få stå i centrum och hon vill verkligen ha det här smyckespartyt. Klassaktivitet kommer jag ordna ändå, för hela klassen ska komma hit och klämma på kossor och höns om ett par veckor. =)
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  8. 4
    Vi gör litet R får bjuda hela klassen om hon vill, men hon vill inte och då ska hon förstås inte. Istället blir det max 6 gäster och då inte bara ur klassen, och det kommer att bli cup cakes och kakor att bjuda på, och så ska de få göra armband och ha lite disco, det är så hon vill ha det.

    Häromdan fick vi ett erbjudande från en mamma i klassen att dela kalas med dem och övriga som fyller år i september och då skulle vi gemensamt bjuda hela klassen på lekland "för de behöver göra nåt tillsammans" men dels har R pratat om det här minikalaset i över en månad, dels har JAG ingen lust att lägga nästan en tusenlapp på att ordna en klassaktivitet, dessutom på bekostnad av hennes födelsedagskalas. Det skulle ju liksom förkomma i den allmänna yran om de är fem som fyller år på samma kalas. Nej, hon behöver få stå i centrum och hon vill verkligen ha det här smyckespartyt. Klassaktivitet kommer jag ordna ändå, för hela klassen ska komma hit och klämma på kossor och höns om ett par veckor. =)
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    Som vanligt, massor av kalas och firandet. Idag börjas det :-)
    Men den "riktiga" kalas, med kompisar blir 5 flickor på fika, lek (kemiexperiment är det tänkt), film, middag(raclett så dem får fixa sin egen mat :-) tårta och sova över för dem som vill.
  10. 5
    Som vanligt, massor av kalas och firandet. Idag börjas det :-)
    Men den "riktiga" kalas, med kompisar blir 5 flickor på fika, lek (kemiexperiment är det tänkt), film, middag(raclett så dem får fixa sin egen mat :-) tårta och sova över för dem som vill.

Liknande trådar

  1. 5 års kalas!
    By Annamj in forum _0705 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-04-26, 08:46
  2. 6-års kalas!
    By CarolaB in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-07-24, 18:58
  3. kalas eller inte kalas?????
    By Tussa in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 10:40
  4. Kalas,kalas och bebis♥
    By ♥Helena♥ in forum _03 Vårbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 00:22
  5. 3 års kalas eller 33 års kalas
    By Helena *viktminskar* in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-08, 07:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar