Tips på bra plockmat
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Oct 2010
    #1

    Tips på bra plockmat

    Min son är 10 månader och vill äta själv men burkmat går inte att äta själv.
    Han får makaroner,potatis,ärtor och sådant som vi gör själva men vi behöver tips på köttbiten hur gör man och vad kan man ge??Just nu är det sempers frikadeller som han äter
  2. 1
    Tips på bra plockmat Min son är 10 månader och vill äta själv men burkmat går inte att äta själv.
    Han får makaroner,potatis,ärtor och sådant som vi gör själva men vi behöver tips på köttbiten hur gör man och vad kan man ge??Just nu är det sempers frikadeller som han äter
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Små kyklingbitar och små äggbitar brukar gå bra (fast ägg kan bli kletigt)
  4. 2
    Små kyklingbitar och små äggbitar brukar gå bra (fast ägg kan bli kletigt)
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3
    Leverpastejsbitar, blodpuddingsbitar, ägg. I den åldern började jag nog med lite korv också, utan skinn, tex falukorv. Men inte så ofta eftersom det är rätt mycket salt i dem, kanske nångång varannan vecka bara. Jag kokade den innan, så lite av saltet försvann med kokvattnet. Du kan göra egna frikadeller av köttfärs, fisk eller kyckling också.
  6. 3
    Leverpastejsbitar, blodpuddingsbitar, ägg. I den åldern började jag nog med lite korv också, utan skinn, tex falukorv. Men inte så ofta eftersom det är rätt mycket salt i dem, kanske nångång varannan vecka bara. Jag kokade den innan, så lite av saltet försvann med kokvattnet. Du kan göra egna frikadeller av köttfärs, fisk eller kyckling också.
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4
    Gör egna små köttbullar, det är ganska enkelt. Bara köttfärs, ströbröd och lite kryddor. Sen har mina barn ätit fiskpinnar, de var lätta att äta själv (mina barn åt med händerna!)
  8. 4
    Gör egna små köttbullar, det är ganska enkelt. Bara köttfärs, ströbröd och lite kryddor. Sen har mina barn ätit fiskpinnar, de var lätta att äta själv (mina barn åt med händerna!)

Liknande trådar

  1. Tips på plockmat?
    By litenlinda in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-11-12, 20:45
  2. Tips på plockmat
    By sandra & co in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-22, 16:20
  3. Tips på plockmat
    By Danwin in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 21:17
  4. Plockmat / tips?
    By Destiny in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-30, 18:44
  5. Tips på plockmat?
    By Indra in forum _0506 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-27, 21:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar