Skor? Synpunkter efterfrågas.
_1008 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2010
    #1

    Skor? Synpunkter efterfrågas.

    Hejsan!
    Min son blir 1 år på lördag och är min förstfödde.
    Det här med skor är för mig en djungel.
    Han har ännu inte börjat gå.
    Han är knubbig och har även knubbiga vader. Hälarna är inte lätta att trycka i ett par skor.
    Dessutom är han ju inte så hjälpsam själv.
    Just nu är det ju ingen brådska egentligen. Det är först i januari han börjar på förskolan och då måste han ju ha skor.
    Skulle vilja köpa redan nu.
    Fick bra erbjudande på ellos.
    Funderar på Kavat eller kanske pax.
    Ska man köpa sådana skor med högt skaft i skinn. Men dom håller ju inte i vinter.
    Då funderade jag på ett par kavathalvhöga med kardborre.
    Är det bökigt med snöre? Bättre med kardborre? Men kan man dra åt tillräckligt då?
    Massa undringar är det.
    Sedan till storlek. Hur mkt växer fötterna på en vinter?
    Om jag köper nu hur stora behövs i januari. Jag tror jag håller på att bli galen. Det är ju mkt pengar.
    Hur gör ni. Ngn som köpt mätsticka för fötterna att ha hemma? Vart köper man det?
    Tips och råd emmotages!
  2. 1
    Skor? Synpunkter efterfrågas. Hejsan!
    Min son blir 1 år på lördag och är min förstfödde.
    Det här med skor är för mig en djungel.
    Han har ännu inte börjat gå.
    Han är knubbig och har även knubbiga vader. Hälarna är inte lätta att trycka i ett par skor.
    Dessutom är han ju inte så hjälpsam själv.
    Just nu är det ju ingen brådska egentligen. Det är först i januari han börjar på förskolan och då måste han ju ha skor.
    Skulle vilja köpa redan nu.
    Fick bra erbjudande på ellos.
    Funderar på Kavat eller kanske pax.
    Ska man köpa sådana skor med högt skaft i skinn. Men dom håller ju inte i vinter.
    Då funderade jag på ett par kavathalvhöga med kardborre.
    Är det bökigt med snöre? Bättre med kardborre? Men kan man dra åt tillräckligt då?
    Massa undringar är det.
    Sedan till storlek. Hur mkt växer fötterna på en vinter?
    Om jag köper nu hur stora behövs i januari. Jag tror jag håller på att bli galen. Det är ju mkt pengar.
    Hur gör ni. Ngn som köpt mätsticka för fötterna att ha hemma? Vart köper man det?
    Tips och råd emmotages!
  3. Medlem sedan
    Jan 2010
    #2
    Hej! Ja det där med skor kan ju vara svårt men jag anser att skor alltid måste passa bra! Man kan tyvärr inte köpa skor i för stor storlek så att barnet skall ha något att växa i, det vet man ju själv att det är svårt att gå i för stora skor och det är nog inte lättare när man precis har lärt sig. Kavats halvhöga med kardborre är jättebra, man kan reglera dem ganska mycket och som sagt i rätt storlek behöver de inte dras år så mycket, dessa skor har alla mina tre barn haft! Jag har köpt en mötsticka till skorna, du vet en sån där som man sticker ner i skorna så man vet hur stora de är invändigt, den köpte jag på Din sko tror jag, dessa andra i trä som man mäter fötterna med har jag hört är jättedyra men jag vet inte!
    Lycka till!

    Kram Willel
  4. 2
    Hej! Ja det där med skor kan ju vara svårt men jag anser att skor alltid måste passa bra! Man kan tyvärr inte köpa skor i för stor storlek så att barnet skall ha något att växa i, det vet man ju själv att det är svårt att gå i för stora skor och det är nog inte lättare när man precis har lärt sig. Kavats halvhöga med kardborre är jättebra, man kan reglera dem ganska mycket och som sagt i rätt storlek behöver de inte dras år så mycket, dessa skor har alla mina tre barn haft! Jag har köpt en mötsticka till skorna, du vet en sån där som man sticker ner i skorna så man vet hur stora de är invändigt, den köpte jag på Din sko tror jag, dessa andra i trä som man mäter fötterna med har jag hört är jättedyra men jag vet inte!
    Lycka till!

    Kram Willel

Liknande trådar

  1. Skor? Synpunkter efterfrågas.
    By tjolahoppsan in forum _1007 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-09-20, 07:28
  2. Skor? Synpunkter efterfrågas.
    By tjolahoppsan in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-09-02, 04:04
  3. Erfarenhet efterfrågas?!
    By Malmborg in forum _0806 Junibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-12-01, 00:14
  4. synpunkter ang vinter skor önskas
    By helena me bella in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-17, 21:47
  5. Tips efterfrågas!!!
    By ninaloow in forum _0607 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-25, 13:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar