Skor? Synpunkter efterfrågas.
_1007 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2010
    #1

    Skor? Synpunkter efterfrågas.

    Hejsan!
    Min son blir 1 år på lördag och är min förstfödde.
    Det här med skor är för mig en djungel.
    Han har ännu inte börjat gå.
    Han är knubbig och har även knubbiga vader. Hälarna är inte lätta att trycka i ett par skor.
    Dessutom är han ju inte så hjälpsam själv.
    Just nu är det ju ingen brådska egentligen. Det är först i januari han börjar på förskolan och då måste han ju ha skor.
    Skulle vilja köpa redan nu.
    Fick bra erbjudande på ellos.
    Funderar på Kavat eller kanske pax.
    Ska man köpa sådana skor med högt skaft i skinn. Men dom håller ju inte i vinter.
    Då funderade jag på ett par kavathalvhöga med kardborre.
    Är det bökigt med snöre? Bättre med kardborre? Men kan man dra åt tillräckligt då?
    Massa undringar är det.
    Sedan till storlek. Hur mkt växer fötterna på en vinter?
    Om jag köper nu hur stora behövs i januari. Jag tror jag håller på att bli galen. Det är ju mkt pengar.
    Hur gör ni. Ngn som köpt mätsticka för fötterna att ha hemma? Vart köper man det?
    Tips och råd emmotages!
  2. 1
    Skor? Synpunkter efterfrågas. Hejsan!
    Min son blir 1 år på lördag och är min förstfödde.
    Det här med skor är för mig en djungel.
    Han har ännu inte börjat gå.
    Han är knubbig och har även knubbiga vader. Hälarna är inte lätta att trycka i ett par skor.
    Dessutom är han ju inte så hjälpsam själv.
    Just nu är det ju ingen brådska egentligen. Det är först i januari han börjar på förskolan och då måste han ju ha skor.
    Skulle vilja köpa redan nu.
    Fick bra erbjudande på ellos.
    Funderar på Kavat eller kanske pax.
    Ska man köpa sådana skor med högt skaft i skinn. Men dom håller ju inte i vinter.
    Då funderade jag på ett par kavathalvhöga med kardborre.
    Är det bökigt med snöre? Bättre med kardborre? Men kan man dra åt tillräckligt då?
    Massa undringar är det.
    Sedan till storlek. Hur mkt växer fötterna på en vinter?
    Om jag köper nu hur stora behövs i januari. Jag tror jag håller på att bli galen. Det är ju mkt pengar.
    Hur gör ni. Ngn som köpt mätsticka för fötterna att ha hemma? Vart köper man det?
    Tips och råd emmotages!
  3. Medlem sedan
    Jan 2010
    #2
    Min son blev ett i sommras och går bra nu. Vi köpte skor till honom när han började vilja vara nere på marken i stället för i vagnen hela tiden och så smått började gå när vi höll i händerna. Första skon var ett par sandaller och även de var svåra att få i fötterna på i bland, som du säger de hjälper inte till alls i början. Men kan tipsa om H&M samt Åhlens, båda har tunnare skor till en bra peng, just för första skon till att öva att ta på och att gå inomhus med. För som du säger, "riktiga" skor kostar massor. Övriga frågor har jag inget bra svar på då även min son är första barnet, detta är så långt vi har provat fram :O)
  4. 2
    Min son blev ett i sommras och går bra nu. Vi köpte skor till honom när han började vilja vara nere på marken i stället för i vagnen hela tiden och så smått började gå när vi höll i händerna. Första skon var ett par sandaller och även de var svåra att få i fötterna på i bland, som du säger de hjälper inte till alls i början. Men kan tipsa om H&M samt Åhlens, båda har tunnare skor till en bra peng, just för första skon till att öva att ta på och att gå inomhus med. För som du säger, "riktiga" skor kostar massor. Övriga frågor har jag inget bra svar på då även min son är första barnet, detta är så långt vi har provat fram :O)

Liknande trådar

  1. Skor? Synpunkter efterfrågas.
    By tjolahoppsan in forum _1008 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-09-02, 20:37
  2. Skor? Synpunkter efterfrågas.
    By tjolahoppsan in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-09-02, 04:04
  3. Erfarenhet efterfrågas?!
    By Malmborg in forum _0806 Junibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-12-01, 00:14
  4. synpunkter ang vinter skor önskas
    By helena me bella in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-17, 21:47
  5. Tips efterfrågas!!!
    By ninaloow in forum _0607 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-25, 13:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar