18 år och gravid
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    Jul 2011
    #1

    18 år och gravid

    Hej!

    Om några dagar går jag in i vecka 19, och lillkillen är beräknad till 29 Januari!
    Det var inte planerat, men jag klarar verkligen inte av att göra abort..
    Jag har precis börjat andra året på gymnasiet, och har bestämt mig för att plugga klart, men efter denna termin blir det distans!
    Även om jag vet att det kommer bli jobbigt, så är det ändå det bästa som har hänt mig! =)
    Vi har också bestämt oss för att döpa honom till Bruce!

    Någon annan som kanske är i samma sits?
  2. 1
    18 år och gravid Hej!

    Om några dagar går jag in i vecka 19, och lillkillen är beräknad till 29 Januari!
    Det var inte planerat, men jag klarar verkligen inte av att göra abort..
    Jag har precis börjat andra året på gymnasiet, och har bestämt mig för att plugga klart, men efter denna termin blir det distans!
    Även om jag vet att det kommer bli jobbigt, så är det ändå det bästa som har hänt mig! =)
    Vi har också bestämt oss för att döpa honom till Bruce!

    Någon annan som kanske är i samma sits?
  3. Medlem sedan
    Sep 2011
    #2
    Hej Angelica123!

    Fyllde 20 i maj och blev oplanerat gravid då! Är i vecka 18 nu och har bf runt den 3 feb. Väntar en liten flicka som ska heta Sunniva!. Har iofs gått ut gymnasiumet och det finns ingen pappa i bilden därsom han inte ville vara delaktig. Bor just nu hos min mamma. Men kmr flytta tillbaka till pappa ganska snart, bor i Sthlm, vart bor du? kram Emilia
  4. 2
    Hej Angelica123!

    Fyllde 20 i maj och blev oplanerat gravid då! Är i vecka 18 nu och har bf runt den 3 feb. Väntar en liten flicka som ska heta Sunniva!. Har iofs gått ut gymnasiumet och det finns ingen pappa i bilden därsom han inte ville vara delaktig. Bor just nu hos min mamma. Men kmr flytta tillbaka till pappa ganska snart, bor i Sthlm, vart bor du? kram Emilia
  5. Medlem sedan
    Sep 2011
    #3
    20 år och är i v12 (11+4).
    bor ihop med min pojkvän som även är pappa till barnet.
  6. 3
    20 år och är i v12 (11+4).
    bor ihop med min pojkvän som även är pappa till barnet.
  7. Medlem sedan
    Sep 2011
    #4
    kul med någon i samma ålder ! är det första barnet?
  8. 4
    kul med någon i samma ålder ! är det första barnet?
  9. Medlem sedan
    Sep 2011
    #5
    första barnet för mig
  10. 5
    första barnet för mig
  11. Medlem sedan
    Sep 2011
    #6
    åh va spännande ! du känner väl fortf. av en del symtom väl? :P
  12. 6
    åh va spännande ! du känner väl fortf. av en del symtom väl? :P
  13. Medlem sedan
    Sep 2011
    #7
    nej inte mycket, ömmande bröst är borta dock har dom växt jätte mycket, inte lika kissnödig längre förutom då jag dricker så mycket som jag egentligen känner för, skulle kunna dricka 5 liter vatten om dagen, men försöker behärska mig :P
    humörsvägningar till tusen, tycker synd om min sambo..
    är hungrig från och till, vill helst äta kall mat bara.

    hur är det med dig?
  14. 7
    nej inte mycket, ömmande bröst är borta dock har dom växt jätte mycket, inte lika kissnödig längre förutom då jag dricker så mycket som jag egentligen känner för, skulle kunna dricka 5 liter vatten om dagen, men försöker behärska mig :P
    humörsvägningar till tusen, tycker synd om min sambo..
    är hungrig från och till, vill helst äta kall mat bara.

    hur är det med dig?
  15. Medlem sedan
    Sep 2011
    #8
    låter som mkt tycker jag :P hade typ inga symtom alls i den veckan :P lr ngr veckor överhuvudtaget! men hon mår bra ändå! så ganska ok graviditet för mig
  16. 8
    låter som mkt tycker jag :P hade typ inga symtom alls i den veckan :P lr ngr veckor överhuvudtaget! men hon mår bra ändå! så ganska ok graviditet för mig
  17. Medlem sedan
    Sep 2011
    #9
    haha ne, är nästan rädd att allt stannat av eller någonting. är jätte orolig hela tiden :/

    åh, så tur men samtidigt vill jag känna det bara för att va säker, men har haft tur att varit utan illamående och sånt eller har mått illa, men inte så jag spytt bara sura uppstötningar!
  18. 9
    haha ne, är nästan rädd att allt stannat av eller någonting. är jätte orolig hela tiden :/

    åh, så tur men samtidigt vill jag känna det bara för att va säker, men har haft tur att varit utan illamående och sånt eller har mått illa, men inte så jag spytt bara sura uppstötningar!
  19. Medlem sedan
    Sep 2011
    #10
    nejdå, va inte orolig när man e i den veckan du e i så brukar det nästan alltid va lugnt!! alla har inte så starka symtom heller såklart...! tror inte du behöver oroa dig alls!
  20. 10
    nejdå, va inte orolig när man e i den veckan du e i så brukar det nästan alltid va lugnt!! alla har inte så starka symtom heller såklart...! tror inte du behöver oroa dig alls!
  21. Medlem sedan
    Sep 2011
    #11
    blir det då jag har känt det sedan v4-5 och nu bara borta :P
    som tur är ska jag ta ett ultrakjud den 13 september för att se om jag måste utredas pga att min syster haft en leverpropp förr, de trodde inte det skulle göra nåt men bara ifall att. så får se då om hjärtat slår
    har även fått en liten "bullmage" längst ner så egentligen borde inget va fel, men är orolig ändå, kan skylla på att jag är sån som person :P

    fint namn du tänkt döpa lill tjejen till förresten
  22. 11
    blir det då jag har känt det sedan v4-5 och nu bara borta :P
    som tur är ska jag ta ett ultrakjud den 13 september för att se om jag måste utredas pga att min syster haft en leverpropp förr, de trodde inte det skulle göra nåt men bara ifall att. så får se då om hjärtat slår
    har även fått en liten "bullmage" längst ner så egentligen borde inget va fel, men är orolig ändå, kan skylla på att jag är sån som person :P

    fint namn du tänkt döpa lill tjejen till förresten
  23. Medlem sedan
    Sep 2011
    #12
    ah säkert lite skrämmande om det försvinner lite men så äre nog för många ! skönt att du snart har läkartid då! dämpar oron såå mkt.

    tack så mycket
  24. 12
    ah säkert lite skrämmande om det försvinner lite men så äre nog för många ! skönt att du snart har läkartid då! dämpar oron såå mkt.

    tack så mycket
  25. Medlem sedan
    Sep 2011
    #13
    haha jaa
    som tur är är det inte länge kvar

    varsågod
  26. 13
    haha jaa
    som tur är är det inte länge kvar

    varsågod
  27. Medlem sedan
    Oct 2010
    #14
    Hej! 19 år och bor i sthlm. Fick min son nu i februari, så jag ligger lite före dig. Men jag har inte heller fixat gymnasiet och liknande. Vill gärna ha kontakt med så många unga föräldrar jag kan få tag på ^^
  28. 14
    Hej! 19 år och bor i sthlm. Fick min son nu i februari, så jag ligger lite före dig. Men jag har inte heller fixat gymnasiet och liknande. Vill gärna ha kontakt med så många unga föräldrar jag kan få tag på ^^
  29. Medlem sedan
    Mar 2010
    #15
    jag är 19 år och väntar mitt andra barn nu som är bf i dec. Har en son på 2 år nu och allt funkar fin fint. Jag hade bara gått ur första året när jag fick mitt första barn. Sen började jag 2an när han vart ett och började på dagis. Nu går jag tredje året och kommer köra på terminen ut sen efter jullovet så är min kille pappa ledig tills jag tagit studenten Det blir tufft men har man bara bestämmt sig så kan man fixa allt
  30. 15
    jag är 19 år och väntar mitt andra barn nu som är bf i dec. Har en son på 2 år nu och allt funkar fin fint. Jag hade bara gått ur första året när jag fick mitt första barn. Sen började jag 2an när han vart ett och började på dagis. Nu går jag tredje året och kommer köra på terminen ut sen efter jullovet så är min kille pappa ledig tills jag tagit studenten Det blir tufft men har man bara bestämmt sig så kan man fixa allt
  31. Medlem sedan
    Jul 2011
    #16
    Va kul! Hur kändes det att få ditt första barn? Jag kan fortfarande inte riktigt förstå att det är sant ännu, svårt att ta in såna saker =)
  32. 16
    Va kul! Hur kändes det att få ditt första barn? Jag kan fortfarande inte riktigt förstå att det är sant ännu, svårt att ta in såna saker =)
  33. Medlem sedan
    Jul 2011
    #17
    fyller 19 i oktober, beräknad till 11 mars

    bor i sthlm och bor ihop med min pojkvän som är far till barnet inte heller gått ut gymnasiet, hoppade av i början av detta år faktiskt :P
  34. 17
    fyller 19 i oktober, beräknad till 11 mars

    bor i sthlm och bor ihop med min pojkvän som är far till barnet inte heller gått ut gymnasiet, hoppade av i början av detta år faktiskt :P
  35. Medlem sedan
    Jul 2011
    #18
    Hej WalkieTalkie!

    åh hur går det med din lille son? =)
    Har du någon gång funderat på att ta tag i skolan igen? För det jag tänker är att det nästan måste vara lättare att göra det på en gång, istället för att dra ut på det, men jag vet ju inte alls, jag kanske tänker helt annorlunda sen när lillen kommer =)
  36. 18
    Hej WalkieTalkie!

    åh hur går det med din lille son? =)
    Har du någon gång funderat på att ta tag i skolan igen? För det jag tänker är att det nästan måste vara lättare att göra det på en gång, istället för att dra ut på det, men jag vet ju inte alls, jag kanske tänker helt annorlunda sen när lillen kommer =)
  37. Medlem sedan
    Oct 2010
    #19
    Det går så bra, han har fått sin första tand och är ändå en liten solstråle. Jag förstår verkligen inte hur han fixar det.
    Jo, självklart funderar jag på skolan. Jag tror att jag börjar plugga på distans i jan/feb. Sedan börjar Léon förhoppningsvis dagis i mars. Jag tänkte också innan han kom att jag skulle plugga redan denna termin, men jag orkade helt enkelt inte. Man är olika såklart, men för mig kändes det tufft. Förlåt om jag missat det, men var bor du?
  38. 19
    Det går så bra, han har fått sin första tand och är ändå en liten solstråle. Jag förstår verkligen inte hur han fixar det.
    Jo, självklart funderar jag på skolan. Jag tror att jag börjar plugga på distans i jan/feb. Sedan börjar Léon förhoppningsvis dagis i mars. Jag tänkte också innan han kom att jag skulle plugga redan denna termin, men jag orkade helt enkelt inte. Man är olika såklart, men för mig kändes det tufft. Förlåt om jag missat det, men var bor du?
  39. Medlem sedan
    Jul 2011
    #20
    Hej!
    Jag är 18år och gravid..
    Har precis tagit studenten och gör praktik nu ! Bor i Sthlm med min kille som är far till barnet!
    Vår lilla tjej är beräknad att komma till världen den 7de December i år (2011)
  40. 20
    Hej!
    Jag är 18år och gravid..
    Har precis tagit studenten och gör praktik nu ! Bor i Sthlm med min kille som är far till barnet!
    Vår lilla tjej är beräknad att komma till världen den 7de December i år (2011)
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. gravid, inte gravid, gravid igen? eller?
    By Ajnstajn in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-18, 00:15
  2. Gravid/Inte gravid??
    By Anonym in forum _1207 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-11-10, 20:11
  3. Gravid eller inte gravid - det är frågan
    By anonym in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-22, 06:59
  4. Inte gravid eller gravid?
    By anonymt namn in forum Gravidsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 15:54
  5. Gravid eller inte gravid?
    By anonymt namn in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 16:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar