Önskar tips! Kroatien sommaren 2012
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    Önskar tips! Kroatien sommaren 2012

    med två barn, 11 och 9 år. Någon som kan rekomendera något ställe? Vi vill ha bra strand och fint vatten. Behöver inte vara nära något " håll igång".

    Alla tips tas tacksamt emot!

    Tack på förhand!
    Den friska har 1000 önskningar, den sjuke bara en.
  2. 1
    Önskar tips! Kroatien sommaren 2012 med två barn, 11 och 9 år. Någon som kan rekomendera något ställe? Vi vill ha bra strand och fint vatten. Behöver inte vara nära något " håll igång".

    Alla tips tas tacksamt emot!

    Tack på förhand!
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2

    Skulle säga

    Rovinj, Porec, Krk eller Pula.

    Rovinj är en fin stad att besöka med restauranger i gränderna eller utmed vattnet.
    En gammal del med smala gränder och vatten runt om. Finns stränder, men jag skulle rekomendera att ta någon av båtarna ut till någon av öarna.

    Porec har en mysig stadsdel som mynnar ut i en marknadsdel och sedan fortsätter en lång strand. Härifrån kan man åka på en dagsutflykt till Venedig.

    Pula är en storstad med en mäktig romersk Arena. En frukt och grönsaksmarknad som är stor. Man får besöka den tidigt på morgonen. I närheten av den finns kött och fiskmarknaden.

    Det finns en långgrund sandstrand precis utanför som heter Medulin. Där finns det lite aktiviteter för äldre barn.
    Härifrån går också båtar till venedig.

    Vill man åka till en ö skulle jag rekommendera Krk som ligger utanför Riejka. Där finns många fina små städer och staden Krk har en gammal fin del.

    Överallt är det fint vatten. Klart och rent.
  4. 2
    Skulle säga Rovinj, Porec, Krk eller Pula.

    Rovinj är en fin stad att besöka med restauranger i gränderna eller utmed vattnet.
    En gammal del med smala gränder och vatten runt om. Finns stränder, men jag skulle rekomendera att ta någon av båtarna ut till någon av öarna.

    Porec har en mysig stadsdel som mynnar ut i en marknadsdel och sedan fortsätter en lång strand. Härifrån kan man åka på en dagsutflykt till Venedig.

    Pula är en storstad med en mäktig romersk Arena. En frukt och grönsaksmarknad som är stor. Man får besöka den tidigt på morgonen. I närheten av den finns kött och fiskmarknaden.

    Det finns en långgrund sandstrand precis utanför som heter Medulin. Där finns det lite aktiviteter för äldre barn.
    Härifrån går också båtar till venedig.

    Vill man åka till en ö skulle jag rekommendera Krk som ligger utanför Riejka. Där finns många fina små städer och staden Krk har en gammal fin del.

    Överallt är det fint vatten. Klart och rent.
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3
    Tack för svar! Ska genast kolla dina tips!
  6. 3
    Tack för svar! Ska genast kolla dina tips!
  7. Medlem sedan
    Dec 1998
    #4

    mitt svar

    Är Lopud som är en liten ö utan biltrafik just utanför Dubvronik. Vill man se lite stad shopping och så så tar man båten in till Dubvronik annars stannar man på Lopud och njuter av god mat och en fantastisk strand. Jag tror att det är en av få platser som har strand i Kroatien sen är det mest klippbad och stenstränder. Lopud är en favoritplats för oss.
    Om du står med det ena benet i igår och med det andra i i morgon så kissar du på dig idag.
  8. 4
    mitt svar Är Lopud som är en liten ö utan biltrafik just utanför Dubvronik. Vill man se lite stad shopping och så så tar man båten in till Dubvronik annars stannar man på Lopud och njuter av god mat och en fantastisk strand. Jag tror att det är en av få platser som har strand i Kroatien sen är det mest klippbad och stenstränder. Lopud är en favoritplats för oss.
  9. Medlem sedan
    Jan 1999
    #5
    Hej, vilken researrangör har Lopud. Hur tar man sig dit?
    Skriv gärna mer är himla ressugen och funderat på Kroatien ett tag nu.
    hälsn. Lotta
  10. 5
    Hej, vilken researrangör har Lopud. Hur tar man sig dit?
    Skriv gärna mer är himla ressugen och funderat på Kroatien ett tag nu.
    hälsn. Lotta

Liknande trådar

  1. Önskar tips på resa till sommaren 2011
    By mari_ in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-26, 12:27
  2. Har du tips på bra boende i kroatien?
    By kicki73 in forum Resesnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-28, 22:21
  3. Kroatien, tips?!
    By M in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-19, 14:40
  4. Tips Kroatien???
    By Tiamia in forum Resesnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-12, 09:50
  5. Kroatien - tips
    By Tiamia in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-08, 10:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar