Snart 9 månader
_1012 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    Snart 9 månader

    Tiden rusar iväg. Underbart att följa tiden och se barnen växa =) "Lilla" Alice väger nu 9,5 kg och är 72,5 cm lång, Verkar vara en stor tjej 74 kläderna är borta och inne på stl 80 för att sitta bra runt magen. Fniss =) Men bvc säger bra att hon växer =)

    Hon har även gått från en rar liten bebis till en bestämd liten underbar dam =)

    Hur stora "bebisar" har ni nu?

    Kram på er!
  2. 1
    Snart 9 månader Tiden rusar iväg. Underbart att följa tiden och se barnen växa =) "Lilla" Alice väger nu 9,5 kg och är 72,5 cm lång, Verkar vara en stor tjej 74 kläderna är borta och inne på stl 80 för att sitta bra runt magen. Fniss =) Men bvc säger bra att hon växer =)

    Hon har även gått från en rar liten bebis till en bestämd liten underbar dam =)

    Hur stora "bebisar" har ni nu?

    Kram på er!
  3. Medlem sedan
    Aug 2010
    #2
    Hej!

    Min "lilla" Emmy e 9 månader på söndag o vi var på BVC härom veckan. Då vägde hon nästan 10,5 kg o var 74 cm lång. Jag har några kläder i 74 men har annars börjat med 80 o tom några i 86. Så olika kläderna kan va i storlek. Jo hon e en ganska rund o go gumma som oxå e ganska bestämd av sig;-) kram
  4. 2
    Hej!

    Min "lilla" Emmy e 9 månader på söndag o vi var på BVC härom veckan. Då vägde hon nästan 10,5 kg o var 74 cm lång. Jag har några kläder i 74 men har annars börjat med 80 o tom några i 86. Så olika kläderna kan va i storlek. Jo hon e en ganska rund o go gumma som oxå e ganska bestämd av sig;-) kram
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3
    Stora tjejen med andra ord!

    Tilde är snart 8,5 månad och väger ca 7 kilo. Hon är 67 lång. Hon har faktiskt några 56 kläder hon kan ha ännu.. En liten envis go och superglad tjej är hon och det är helt underbart att ha henne hos oss.

    Kram.
  6. 3
    Stora tjejen med andra ord!

    Tilde är snart 8,5 månad och väger ca 7 kilo. Hon är 67 lång. Hon har faktiskt några 56 kläder hon kan ha ännu.. En liten envis go och superglad tjej är hon och det är helt underbart att ha henne hos oss.

    Kram.
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4
    men vilka rejäla tjejer
    Lilla h väger 8,5 kg och är 69 cm lång, vi håller fortfarande på med 68kläder, fast 74 sitter ju betydligt bättre. Hon har gått från stationär till överallt-bebis.
  8. 4
    men vilka rejäla tjejer
    Lilla h väger 8,5 kg och är 69 cm lång, vi håller fortfarande på med 68kläder, fast 74 sitter ju betydligt bättre. Hon har gått från stationär till överallt-bebis.
  9. Medlem sedan
    Feb 2006
    #5
    Halloj, det händer verkligen mkt nu! våran lila Sandra är 8,5 månad och sist på BVC så visade vågen på 10,5 kg och 74 lång. Godisen (som jag kallar henne) är super snäll men uj så bestämd, ålar sig framåt eller bärs av sina föräldrar och sina syrror! det märktes första veckorna när skolan började att Sandra sökte dem :-). ha en härlig helg nu
  10. 5
    Halloj, det händer verkligen mkt nu! våran lila Sandra är 8,5 månad och sist på BVC så visade vågen på 10,5 kg och 74 lång. Godisen (som jag kallar henne) är super snäll men uj så bestämd, ålar sig framåt eller bärs av sina föräldrar och sina syrror! det märktes första veckorna när skolan började att Sandra sökte dem :-). ha en härlig helg nu
  11. Medlem sedan
    Sep 2009
    #6
    Min "lilla" Milian vägde lite mer än 10 kilo och var 71 cm lång på 8månaders kontrollen. Här har vi helt övergett st 74 nu, sitter för hårt runt magen Väldigt aktiv är han och ålar runt som galning, men tror magen är lite för tung för han orkar inte upp och krypa på armarna.. Vad tiden går fort!
  12. 6
    Min "lilla" Milian vägde lite mer än 10 kilo och var 71 cm lång på 8månaders kontrollen. Här har vi helt övergett st 74 nu, sitter för hårt runt magen Väldigt aktiv är han och ålar runt som galning, men tror magen är lite för tung för han orkar inte upp och krypa på armarna.. Vad tiden går fort!
  13. Medlem sedan
    Apr 2010
    #7
    OJ! Här var det ett tag sen man kollade in. Lilla Eira är nu 10(!!!) månader och en vecka gammal. På tiomånaderskontrollen vägde hon lite över 9 kg och mätte 72cm lång. Viljan är stark som vanligt och sedan nio månader går hon och stegen blir bara fler och fler för varje dag. Ojoj vad tiden rusar. Snart är hon 1 år!
  14. 7
    OJ! Här var det ett tag sen man kollade in. Lilla Eira är nu 10(!!!) månader och en vecka gammal. På tiomånaderskontrollen vägde hon lite över 9 kg och mätte 72cm lång. Viljan är stark som vanligt och sedan nio månader går hon och stegen blir bara fler och fler för varje dag. Ojoj vad tiden rusar. Snart är hon 1 år!
  15. Medlem sedan
    Jun 2008
    #8
    min lilla charlie vägde 8310g å va 72cm lång vid 9månader.kan fortfarande ha några 68 sen kan 80 också funka konstigt att de ska behöva skilja sådant i stl.
  16. 8
    min lilla charlie vägde 8310g å va 72cm lång vid 9månader.kan fortfarande ha några 68 sen kan 80 också funka konstigt att de ska behöva skilja sådant i stl.

Liknande trådar

  1. snart..SNART nio månader avklarade!!
    By Maddeluttan in forum _1102 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-12-22, 14:38
  2. Nio månader har gått.. snart SNART:)
    By Maddeluttan in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-12-21, 11:39
  3. Snart två månader!
    By Jenny m 3 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-27, 19:19
  4. Snart 4 månader.......
    By oskarlisa in forum Känsliga snack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-05, 15:50
  5. Snart tre månader...
    By missXm5+Hwila22/3 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-06-13, 20:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar