Roliga ideer till bröllopstal?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    #1

    Roliga ideer till bröllopstal?

    Hej. Jag ska hålla tal på min brors bröllop och behöver lite tips och ideer. Det vore kul med nåt lite annorlunda. Så hjälp mig nu!
  2. 1
    Roliga ideer till bröllopstal? Hej. Jag ska hålla tal på min brors bröllop och behöver lite tips och ideer. Det vore kul med nåt lite annorlunda. Så hjälp mig nu!
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #2
    Nu höll jag tal när min bror fyllde 30, så det var några år sedan. Men det jag tog upp var bla
    När jag började förlora brottsningmatcherna (dvs växte förbi mig)
    Lite bus som han hittade på (bla så lade han in en mikrofon i syrrans rum och lyssnade på vad hon och hennes dåvarande pojkvän pratade om)
    Våndan att vara storasyster, dvs att man inte kan acceptera att han bitt stor.
    Jag minns att jag började, Kära, söta lilla lillebror (och tittade upp då han är över 30 cm längre än mig), vad stor du blivit.
    Så lite småroliga händelser från barndomen, att man inte förstår att de är så stora och att systrarna alltid är de bästa kvinnorna.
  4. 2
    Nu höll jag tal när min bror fyllde 30, så det var några år sedan. Men det jag tog upp var bla
    När jag började förlora brottsningmatcherna (dvs växte förbi mig)
    Lite bus som han hittade på (bla så lade han in en mikrofon i syrrans rum och lyssnade på vad hon och hennes dåvarande pojkvän pratade om)
    Våndan att vara storasyster, dvs att man inte kan acceptera att han bitt stor.
    Jag minns att jag började, Kära, söta lilla lillebror (och tittade upp då han är över 30 cm längre än mig), vad stor du blivit.
    Så lite småroliga händelser från barndomen, att man inte förstår att de är så stora och att systrarna alltid är de bästa kvinnorna.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Jag är ju storasyster, så jag hade ju massor att ösa ur, men valde temat att han följer i mina spår - samma utbildning på gymnasiet, samma utbildning på universitetet, gifte sig med en halvspanjorska och det drog ner många skratt... Sedan vände jag mig till min svägerska och höll ett tal om att jag haft en underbar lillebror i alla år, men ju förstås alltid velat ha en lillasyster också - nu var hon här! Det underlättar ju förstås att det är precis så jag känner - hon är som min lillasyster...
  6. 3
    Jag är ju storasyster, så jag hade ju massor att ösa ur, men valde temat att han följer i mina spår - samma utbildning på gymnasiet, samma utbildning på universitetet, gifte sig med en halvspanjorska och det drog ner många skratt... Sedan vände jag mig till min svägerska och höll ett tal om att jag haft en underbar lillebror i alla år, men ju förstås alltid velat ha en lillasyster också - nu var hon här! Det underlättar ju förstås att det är precis så jag känner - hon är som min lillasyster...
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Min man höll ett jätteroligt tal på en kompis bröllop. Han köpte "rekvisita" som påminde om några roliga tillfällen i deras historia. Han höll upp grejerna och lät brudgummen berätta - vilken show det blev!
  8. 4
    Min man höll ett jätteroligt tal på en kompis bröllop. Han köpte "rekvisita" som påminde om några roliga tillfällen i deras historia. Han höll upp grejerna och lät brudgummen berätta - vilken show det blev!

Liknande trådar

  1. Roliga idéer till barnrum efterlyses!
    By Floff in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-13, 14:59
  2. Tycka till om bröllopstal?
    By -Helena m AoM- in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-07, 00:06
  3. Idéer till pojkrum?
    By Mia_m_2+Molly in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-03, 16:18
  4. Tiondras roliga idéer...
    By Tindragull in forum _0407 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-22, 21:23
  5. Ngn. som har roliga idéer..
    By Johannah m. 3 in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-23, 19:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar