ångest
_1012 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2008
    #1

    ångest

    hej.måste lätta hjärtat,har kommit in i en period då ja tycker de e skitjobbigt att min son e född den 28e dec.kanske e de för att han blivit större(8,5mån) börjar fundera hur de blir på förskola,skolan att alltid va minst nästan ett år yngre.kan tillägga att jag verkligen inte ville ha dec barn,han kom 15dar tidigare vet att de e ego,va inställd på å klara mig till 1jan,gick 14dar över med första barnet.e de nån som känner likadant
  2. 1
    ångest hej.måste lätta hjärtat,har kommit in i en period då ja tycker de e skitjobbigt att min son e född den 28e dec.kanske e de för att han blivit större(8,5mån) börjar fundera hur de blir på förskola,skolan att alltid va minst nästan ett år yngre.kan tillägga att jag verkligen inte ville ha dec barn,han kom 15dar tidigare vet att de e ego,va inställd på å klara mig till 1jan,gick 14dar över med första barnet.e de nån som känner likadant
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2

    Lite tankar

    Jag vill bara slå ett slag för att det kan bli jättebra. Okey det är inte kul att fylla sist på året, men det blir vad man gör det till. Bebisarna kommer när de kommer. Tilde är född 18:e december och skulle ju kommit 18 januari.
    Båda mina stora barn har börjat skolan ett år tidigare, de är alltså 10 resp 2 månader yngre än den yngsta i klassen. Min dotter är nästan 1,5 år yngre än de flesta i sin klass. Tilde kommer inte göra det.

    Att vara minst på förskolan beror ju på när man börjar förskola också? Då är det värre vara född i augusti, eftersom intagningen är i augusti oftast och de då fyllt 1 år och kan få plats.

    Tips för framtiden med födelsedagen, presenter och julafton. Leta reda på namnsdag på andra sidan halvåret och fira lite då också. Så blir det inte så kaka på kaka vid jul.

    Och så är jag inte religiös på något plan, men "sinnesrobönen" har en tänkvärd poäng.

    "ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden".


    Vad tror du om det?
  4. 2
    Lite tankar Jag vill bara slå ett slag för att det kan bli jättebra. Okey det är inte kul att fylla sist på året, men det blir vad man gör det till. Bebisarna kommer när de kommer. Tilde är född 18:e december och skulle ju kommit 18 januari.
    Båda mina stora barn har börjat skolan ett år tidigare, de är alltså 10 resp 2 månader yngre än den yngsta i klassen. Min dotter är nästan 1,5 år yngre än de flesta i sin klass. Tilde kommer inte göra det.

    Att vara minst på förskolan beror ju på när man börjar förskola också? Då är det värre vara född i augusti, eftersom intagningen är i augusti oftast och de då fyllt 1 år och kan få plats.

    Tips för framtiden med födelsedagen, presenter och julafton. Leta reda på namnsdag på andra sidan halvåret och fira lite då också. Så blir det inte så kaka på kaka vid jul.

    Och så är jag inte religiös på något plan, men "sinnesrobönen" har en tänkvärd poäng.

    "ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden".


    Vad tror du om det?
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    men du är ju klok som en bok emmie! Håller med om allt. Själv är jag född i slutet av november, har alltid varit minst och yngst, men det har ju gått ganska bra ändå
    Det är klart att det vore roligare att fylla år längre från jul och kunna ha barnkalas utomhus. Men för att citera Karlsson det är ju en världslig sak.
  6. 3
    men du är ju klok som en bok emmie! Håller med om allt. Själv är jag född i slutet av november, har alltid varit minst och yngst, men det har ju gått ganska bra ändå
    Det är klart att det vore roligare att fylla år längre från jul och kunna ha barnkalas utomhus. Men för att citera Karlsson det är ju en världslig sak.
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4
    och det fina med att vara yngst och minst jämt är ju insikten att det är inte i storleken vett och kunskap sitter.

    Det finns inga regler som säger att man inte kan fira på sommaren också. Och tänk alla stackars sommarbarn som inte kan ha kalas för alla kompisarna är på semester? Nje december är finfint och på rätt sida året känner jag.

    Sen när de har fyllt 18 så kommer de bara njuta av att fylla så sent som möjligt? Eller?
  8. 4
    och det fina med att vara yngst och minst jämt är ju insikten att det är inte i storleken vett och kunskap sitter.

    Det finns inga regler som säger att man inte kan fira på sommaren också. Och tänk alla stackars sommarbarn som inte kan ha kalas för alla kompisarna är på semester? Nje december är finfint och på rätt sida året känner jag.

    Sen när de har fyllt 18 så kommer de bara njuta av att fylla så sent som möjligt? Eller?
  9. Medlem sedan
    Jun 2008
    #5
    skönt me lite kloka svar,de e ja som hänger upp mig på en siffra.han får säkert nåt paket när syrran fyller i juni.har väl landat nu hade en tuff start me lillkillen,operation i magen(2,5v) efter de kolik i 4mån en rad förkylningar+vattkoppor.kul å va med här,har bara läst en massa trådar förut.
  10. 5
    skönt me lite kloka svar,de e ja som hänger upp mig på en siffra.han får säkert nåt paket när syrran fyller i juni.har väl landat nu hade en tuff start me lillkillen,operation i magen(2,5v) efter de kolik i 4mån en rad förkylningar+vattkoppor.kul å va med här,har bara läst en massa trådar förut.
  11. Medlem sedan
    Sep 2010
    #6
    Att vara född sent i december är jätte bra, jag är född på nyårsafton så jag vet allt om det! När jag var liten hade jag även ett litet kalas på sommaren, kanon eftersom jag fick dubbelt upp med paket. Men min mamma har alltid varit noga med att det är min dag och inga paket i julklapps papper eller god jul på

    Visst kan det vara lite nackdelar med att alltid vara minst men nu när man är äldre är det toppen!

    Lycka till!

    //Sandra
  12. 6
    Att vara född sent i december är jätte bra, jag är född på nyårsafton så jag vet allt om det! När jag var liten hade jag även ett litet kalas på sommaren, kanon eftersom jag fick dubbelt upp med paket. Men min mamma har alltid varit noga med att det är min dag och inga paket i julklapps papper eller god jul på

    Visst kan det vara lite nackdelar med att alltid vara minst men nu när man är äldre är det toppen!

    Lycka till!

    //Sandra

Liknande trådar

  1. Ångest!
    By Pinsamt rädd in forum Resesnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-01-20, 21:36
  2. Pust! ångest ångest
    By Mustardseed in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-16, 15:15
  3. Ångest!
    By Vågar inte in forum Känsliga snack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 11:57
  4. Ångest
    By Snart41 in forum Gravidsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 15:30
  5. ångest ångest ågest...
    By -jenna- in forum Känsliga snack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-09, 09:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar