Cerebral Pares (Cp-skada)
Allvarligt sjuka
  1. Medlem sedan
    Sep 2011
    #1

    Cerebral Pares (Cp-skada)

    Hejsan!
    Jag och min man har för några månader sen fått vår tvååriga dotter diagnostiserad med Cerebral Pares, eller mer känt som CP-skada. Hon är född för tidigt och har varit sen i utvecklingen i övrig men för ca ett halvår sedan fick vi remiss från BVC då hon inte börjat gå ännu. Allt känns svårt och ovisst. Just nu verkar skadan vara ganska lindrig och hon är inte (vad man vet) drabbad mentalt utan utvecklas i tal och övrigt som vilken tvååring som helst. Men det värker i hjärtat då jag ser hur hon kämpar för att kunna gå men musklerna lyder inte. Någon som har liknande erfarenheter eller kan rekommendera forum eller dyl?
    Tack på förhand //E
  2. 1
    Cerebral Pares (Cp-skada) Hejsan!
    Jag och min man har för några månader sen fått vår tvååriga dotter diagnostiserad med Cerebral Pares, eller mer känt som CP-skada. Hon är född för tidigt och har varit sen i utvecklingen i övrig men för ca ett halvår sedan fick vi remiss från BVC då hon inte börjat gå ännu. Allt känns svårt och ovisst. Just nu verkar skadan vara ganska lindrig och hon är inte (vad man vet) drabbad mentalt utan utvecklas i tal och övrigt som vilken tvååring som helst. Men det värker i hjärtat då jag ser hur hon kämpar för att kunna gå men musklerna lyder inte. Någon som har liknande erfarenheter eller kan rekommendera forum eller dyl?
    Tack på förhand //E
  3. Anonym
    #2
    Hej, gå in på forumet Barn och sen funktionshinder barn, där kan du nog hitta något.
  4. 2
    Hej, gå in på forumet Barn och sen funktionshinder barn, där kan du nog hitta något.

Liknande trådar

  1. FB-skada?
    By Misell in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-08-25, 17:09
  2. Det som kan skada (HLR)
    By _Maa_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-09-16, 10:19
  3. cp skada
    By Tite in forum Hjärnskador
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 21:20
  4. Bells pares! Hjälp...
    By Gamma in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 17:05
  5. Ang min skada *OT*
    By Geo75 in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-12-01, 00:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar