Födelsedagsenkät
_0310 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Födelsedagsenkät

    Jepp födelsedagen närmar sig snart så.. Hur blir kalaset undrar jag.

    Var blir det hemma/ lokal?
    Blir det något tema?
    Tidpunkt på dagen?
    Bjuder ni på mat?
    Vad bjuder ni på för övrigt?
    Hur många bjuder ni på kalaset? Vilka? Klasskompisar, andra kompisar?
    Vad önskar de sig? (gör listan oändlig för tips tack..! )
    ~ Tindra 2003 ~
    ~ Eli 2006 ~
    ~ bonusen Alvar 2006 ~
    ~ Tilde 2010 ~

    I wish I was a glow worm
    A glow worm´s never glum
    `Cos how can you be grumpy
    When the sun shines out you bum
  2. 1
    Födelsedagsenkät Jepp födelsedagen närmar sig snart så.. Hur blir kalaset undrar jag.

    Var blir det hemma/ lokal?
    Blir det något tema?
    Tidpunkt på dagen?
    Bjuder ni på mat?
    Vad bjuder ni på för övrigt?
    Hur många bjuder ni på kalaset? Vilka? Klasskompisar, andra kompisar?
    Vad önskar de sig? (gör listan oändlig för tips tack..! )
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Årets födelsedag blir en uppfylld önskan. M fick välja mellan det traditionella kalaset, eller att uppfylla en önskan. Hon valde en önskan, och det blev att flyga till London med sin pappa några dagar. Dels ville hon flyga (hon har aldrig gjort det förut), och så ville hon åka dubbeldäckarbuss och diverse såna saker. Så om några veckor drar de iväg för en pappa-dotter-resa i några dagar, och M kan knappt prata om något annat :-) Inget kalas alls iår, mao.
  4. 2
    Årets födelsedag blir en uppfylld önskan. M fick välja mellan det traditionella kalaset, eller att uppfylla en önskan. Hon valde en önskan, och det blev att flyga till London med sin pappa några dagar. Dels ville hon flyga (hon har aldrig gjort det förut), och så ville hon åka dubbeldäckarbuss och diverse såna saker. Så om några veckor drar de iväg för en pappa-dotter-resa i några dagar, och M kan knappt prata om något annat :-) Inget kalas alls iår, mao.
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3
    Vad härligt! Hoppas hon får det jättemysigt i London.
  6. 3
    Vad härligt! Hoppas hon får det jättemysigt i London.
  7. Medlem sedan
    Mar 2000
    #4
    Jepp födelsedagen närmar sig snart så.. Hur blir kalaset undrar jag.

    Var blir det hemma/ lokal?
    Blir det något tema?
    Tidpunkt på dagen?
    Bjuder ni på mat?
    Vad bjuder ni på för övrigt?
    Hur många bjuder ni på kalaset? Vilka? Klasskompisar, andra kompisar?
    Vad önskar de sig? (gör listan oändlig för tips tack..! )
    Bir nog troligtvis hemma, men Eric vill hyra byastugan - han ahr varit på några kalas i den nu.

    Vi har alltid ett givet tema -är man född den 1 nov så är det alltid halloween

    har inte funderat på tid än, antagligen sen em eller kväll eftersom han fyller år på en vanlig veckodag

    Vi brukar ha mest glass, fika eller annat gott, men det beror oxå på när kalaset är. Pizza är annars bra kalasmat.

    Jag brukar alltid ha popcorn, chips, lite godis,

    Mest klasskompisar, en del andra kompisar och kusinen

    lego, mobiltelefon, wiispel mm, vi har inte ännu pratat så mycket presenter ännu - det kommer att accelera under den kommande månaden
    Bian
  8. 4
    Jepp födelsedagen närmar sig snart så.. Hur blir kalaset undrar jag.

    Var blir det hemma/ lokal?
    Blir det något tema?
    Tidpunkt på dagen?
    Bjuder ni på mat?
    Vad bjuder ni på för övrigt?
    Hur många bjuder ni på kalaset? Vilka? Klasskompisar, andra kompisar?
    Vad önskar de sig? (gör listan oändlig för tips tack..! )
    Bir nog troligtvis hemma, men Eric vill hyra byastugan - han ahr varit på några kalas i den nu.

    Vi har alltid ett givet tema -är man född den 1 nov så är det alltid halloween

    har inte funderat på tid än, antagligen sen em eller kväll eftersom han fyller år på en vanlig veckodag

    Vi brukar ha mest glass, fika eller annat gott, men det beror oxå på när kalaset är. Pizza är annars bra kalasmat.

    Jag brukar alltid ha popcorn, chips, lite godis,

    Mest klasskompisar, en del andra kompisar och kusinen

    lego, mobiltelefon, wiispel mm, vi har inte ännu pratat så mycket presenter ännu - det kommer att accelera under den kommande månaden
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    Skäms för att erkänna det. E fyller år den sista september men vi har inte planerat något.
    E har inte gett uttryck för något speciellt önskemål förutom pengar (han vill bli rik). Förra året hade vi kalas på ett lekland, tyvärr har det brunnit ner så jag antar att vi måste ha kalaset hemma...eller på simhallen. Ska vi ha kalas hemma så blir det max 8 pojkar. Bättre än så kan jag inte svara.
  10. 5
    Skäms för att erkänna det. E fyller år den sista september men vi har inte planerat något.
    E har inte gett uttryck för något speciellt önskemål förutom pengar (han vill bli rik). Förra året hade vi kalas på ett lekland, tyvärr har det brunnit ner så jag antar att vi måste ha kalaset hemma...eller på simhallen. Ska vi ha kalas hemma så blir det max 8 pojkar. Bättre än så kan jag inte svara.
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6

    8 årskalas :)

    Hej,
    förra året hade Elliot ett Spökkalas här hemma och det blev så vällyckad att han vill göra en repris, eller ville tills Idun blev bjuden på ett bowlingkalas för några veckor sen... nu är han i valet och kvalet så vi får se vad det blir till slut. Han fyller ju inte år förrän i november så vi har gott om tid

    Tyckte iof att AniLovs erbjudandet lät intressant. Kanske något för Idun när hon fyller 7 år. Hon önskade sig att bo på hotell förra året med bara mej och pappan svårt att inte ta med storebror men det vill hon absolut inte...
  12. 6
    8 årskalas :) Hej,
    förra året hade Elliot ett Spökkalas här hemma och det blev så vällyckad att han vill göra en repris, eller ville tills Idun blev bjuden på ett bowlingkalas för några veckor sen... nu är han i valet och kvalet så vi får se vad det blir till slut. Han fyller ju inte år förrän i november så vi har gott om tid

    Tyckte iof att AniLovs erbjudandet lät intressant. Kanske något för Idun när hon fyller 7 år. Hon önskade sig att bo på hotell förra året med bara mej och pappan svårt att inte ta med storebror men det vill hon absolut inte...
  13. Medlem sedan
    Feb 2003
    #7
    Var blir det hemma/ lokal?
    Hemma, mina har varit helt nöjda med det...

    Blir det något tema?
    Nej.

    Tidpunkt på dagen?
    Kväll, eftersom hon vill ha disco och bjuda på mat.

    Bjuder ni på mat?
    Ja, eftersom hon vill det...

    Vad bjuder ni på för övrigt?
    Oftast varit glass, iår ev tårta eftesom hon numera tål mjölk..

    Hur många bjuder ni på kalaset? Vilka? Klasskompisar, andra kompisar?
    Oftast klasskompisar (tjejer)+ några till, brukar ha en gräns på ca 12...

    Vad önskar de sig? (gör listan oändlig för tips tack..! )
    Mobiltelefon
    VIP till MSP
    Pet shop hus
    oola kläder
    R4 till DSi
  14. 7
    Var blir det hemma/ lokal?
    Hemma, mina har varit helt nöjda med det...

    Blir det något tema?
    Nej.

    Tidpunkt på dagen?
    Kväll, eftersom hon vill ha disco och bjuda på mat.

    Bjuder ni på mat?
    Ja, eftersom hon vill det...

    Vad bjuder ni på för övrigt?
    Oftast varit glass, iår ev tårta eftesom hon numera tål mjölk..

    Hur många bjuder ni på kalaset? Vilka? Klasskompisar, andra kompisar?
    Oftast klasskompisar (tjejer)+ några till, brukar ha en gräns på ca 12...

    Vad önskar de sig? (gör listan oändlig för tips tack..! )
    Mobiltelefon
    VIP till MSP
    Pet shop hus
    oola kläder
    R4 till DSi
  15. Medlem sedan
    Jun 2003
    #8
    Ja det är ju knepigt det där med födelsedagen och hur den infaller, jag brukar försöka dra kalaset till närmaste helg, men i år infaller det på en lördag. Passande.
    Hyra bystugan låter kalas, vi kör kvarterslokal här och jag har bokat den ikväll.

    Funderar ni på att köpa mobil? Jag har alltid sagt 12 år, funderar på om jag kommer behöva tulla på det så småningom men inte i år. Alla andra har känns som ett lågt argument när man inte har användning för den just nu..
  16. 8
    Ja det är ju knepigt det där med födelsedagen och hur den infaller, jag brukar försöka dra kalaset till närmaste helg, men i år infaller det på en lördag. Passande.
    Hyra bystugan låter kalas, vi kör kvarterslokal här och jag har bokat den ikväll.

    Funderar ni på att köpa mobil? Jag har alltid sagt 12 år, funderar på om jag kommer behöva tulla på det så småningom men inte i år. Alla andra har känns som ett lågt argument när man inte har användning för den just nu..
  17. Medlem sedan
    Jun 2003
    #9
    Ja det hörde jag, vilken stil att bränna ner leklandet. Hemma är väl skönt om det är lagom många.
    Jag har dåligt samvete för förra året som vi låg sjuka och det inte blev något alls, det är nog därför jag är ute i rätt god tid i år...
  18. 9
    Ja det hörde jag, vilken stil att bränna ner leklandet. Hemma är väl skönt om det är lagom många.
    Jag har dåligt samvete för förra året som vi låg sjuka och det inte blev något alls, det är nog därför jag är ute i rätt god tid i år...
  19. Medlem sedan
    Jun 2003
    #10
    Hehehe vilken tjej lillsyrran är då! Vet var hon vill ställa skåpet.
    Tilla vill också köra spökrepris.. Jag erbjöd disco eller karaoke och hon vill ha spöktema.. Tja en gång roligt alltid roligt? Hon gillade verkligen sitt kalas sist för två år sedan.
  20. 10
    Hehehe vilken tjej lillsyrran är då! Vet var hon vill ställa skåpet.
    Tilla vill också köra spökrepris.. Jag erbjöd disco eller karaoke och hon vill ha spöktema.. Tja en gång roligt alltid roligt? Hon gillade verkligen sitt kalas sist för två år sedan.
  21. Medlem sedan
    Jun 2003
    #11
    Det låter som ett toppenkalas men jag måste skratta massor. VIP på MSP.. Hahaha.. tänk för en gång skull vet jag vad någon menar.. jag känner mig lätt som en dinosaurie när det kommer till vad barnen snackar om.

    Funderar ni också på att köpa mobil? Jag är rätt kluven till det där, men det verkar som om alla andra har...
  22. 11
    Det låter som ett toppenkalas men jag måste skratta massor. VIP på MSP.. Hahaha.. tänk för en gång skull vet jag vad någon menar.. jag känner mig lätt som en dinosaurie när det kommer till vad barnen snackar om.

    Funderar ni också på att köpa mobil? Jag är rätt kluven till det där, men det verkar som om alla andra har...
  23. Medlem sedan
    May 2003
    #12
    Kalaset blir i vår föreningsgård för tjejerna i klassen med prinsesstema. Vi kommer inte att ha presenter, men de får gärna komma utklädda. På inbjudan har jag föreslagit några prinsessor, bla Leia, Arwen, Jasmin och Viktoria. Vi får se vad de väljer
    Vi kommer att bjuda på tårta och plockmat. Kycklingklubbor, morotsstavar, gurka, dipp osv. (Sofia gillar inte korv.
    Sen kommer vi att leka lekar som blindbock, svansen på grisen, denna ringen den ska vandra.
    De önskar sig mest spel och filmer. Sofia vill ha dockor.
    De ska få var sin box med Avatar (Den tecknade serien) och var sin bok om häxfolket.
    Lycka till med allt!
    /Annika
  24. 12
    Kalaset blir i vår föreningsgård för tjejerna i klassen med prinsesstema. Vi kommer inte att ha presenter, men de får gärna komma utklädda. På inbjudan har jag föreslagit några prinsessor, bla Leia, Arwen, Jasmin och Viktoria. Vi får se vad de väljer
    Vi kommer att bjuda på tårta och plockmat. Kycklingklubbor, morotsstavar, gurka, dipp osv. (Sofia gillar inte korv.
    Sen kommer vi att leka lekar som blindbock, svansen på grisen, denna ringen den ska vandra.
    De önskar sig mest spel och filmer. Sofia vill ha dockor.
    De ska få var sin box med Avatar (Den tecknade serien) och var sin bok om häxfolket.
    Lycka till med allt!
    /Annika
  25. Medlem sedan
    Jun 2003
    #13
    Åhå riktiga prinsessor alltså!
    Hoppas ni får ett härligt kalas!
  26. 13
    Åhå riktiga prinsessor alltså!
    Hoppas ni får ett härligt kalas!
  27. Medlem sedan
    Jun 2003
    #14
    Var blir det hemma/ lokal?
    Vi har bokat kvarterlokalen i området.

    Blir det något tema?
    Det blir ett spöklikt tema, en favorit i repris. Så lite "vem vågar" (stoppa in handen i ett hål i ett lakan och känna på läskiga grejer). Dansstop blir det nog också och lite smått och gott. Läskigt ska det vara. Kanske vi ska ha spökvandring..? Hehehe

    Tidpunkt på dagen?
    18-20 hade hon tänkt sig så det hinner mörkna lite.

    Bjuder ni på mat?
    Näe, men gott om annat hade vi tänkt oss.

    Vad bjuder ni på för övrigt?
    Småplock, tårta, fika över lag och godis, det är ju lördag trots allt.

    Hur många bjuder ni på kalaset? Vilka? Klasskompisar, andra kompisar?
    På listan står 10 klasskompisar(varav en kille), och 10 andra kompisar (varav två syskon).. Vi kanske ska minska lite med gäster vi får se. (åh nej nu satt hon här och läste bakom ryggen på mig och det vill hon inte )

    Vad önskar de sig? (gör listan oändlig för tips tack..! )
    jag citerar "en rosa zhu zhu, tjuvlarm till sin dörr, liten ödla, liten orm, en solstol, en snygg klänning, en ny fönsterblomma, VIP på MSP, en ny dataskärm, kompishalsband, klackskor, pet shop, väckarklocka, cd spelare"
    Säga vad man vill, men hon ger ju en hel del goda idéer iaf.
  28. 14
    Var blir det hemma/ lokal?
    Vi har bokat kvarterlokalen i området.

    Blir det något tema?
    Det blir ett spöklikt tema, en favorit i repris. Så lite "vem vågar" (stoppa in handen i ett hål i ett lakan och känna på läskiga grejer). Dansstop blir det nog också och lite smått och gott. Läskigt ska det vara. Kanske vi ska ha spökvandring..? Hehehe

    Tidpunkt på dagen?
    18-20 hade hon tänkt sig så det hinner mörkna lite.

    Bjuder ni på mat?
    Näe, men gott om annat hade vi tänkt oss.

    Vad bjuder ni på för övrigt?
    Småplock, tårta, fika över lag och godis, det är ju lördag trots allt.

    Hur många bjuder ni på kalaset? Vilka? Klasskompisar, andra kompisar?
    På listan står 10 klasskompisar(varav en kille), och 10 andra kompisar (varav två syskon).. Vi kanske ska minska lite med gäster vi får se. (åh nej nu satt hon här och läste bakom ryggen på mig och det vill hon inte )

    Vad önskar de sig? (gör listan oändlig för tips tack..! )
    jag citerar "en rosa zhu zhu, tjuvlarm till sin dörr, liten ödla, liten orm, en solstol, en snygg klänning, en ny fönsterblomma, VIP på MSP, en ny dataskärm, kompishalsband, klackskor, pet shop, väckarklocka, cd spelare"
    Säga vad man vill, men hon ger ju en hel del goda idéer iaf.

Liknande trådar

  1. Födelsedagsenkät
    By Magnolia m Astrid in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-17, 21:41
  2. Födelsedagsenkät!
    By Lina med Andrea in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-11-03, 12:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar