Apropå tomgångskörning
Ordet är fritt
  1. -magnolia
    #1

    Apropå tomgångskörning

    Säg att du var min granne och du älskade din motorcykel väldigt mycket. Egentligen älskade du nog ljudet av din motorcykel allra mest, för du varvade den om och om och om igen i upp till en timme ungefär en gång i veckan. Och så älskade du tomgång - du kunde låta din älskling tugga tomgång i en halvtimme i taget, så hela gatan stank bränsle. Om jag då en gång avbröt den tomgången genom att helt enkelt stänga av motorcykeln, skulle du då hata mig för alltid?
    *funderar över onda blickar från grannhåll*
  2. 1
    Apropå tomgångskörning Säg att du var min granne och du älskade din motorcykel väldigt mycket. Egentligen älskade du nog ljudet av din motorcykel allra mest, för du varvade den om och om och om igen i upp till en timme ungefär en gång i veckan. Och så älskade du tomgång - du kunde låta din älskling tugga tomgång i en halvtimme i taget, så hela gatan stank bränsle. Om jag då en gång avbröt den tomgången genom att helt enkelt stänga av motorcykeln, skulle du då hata mig för alltid?
    *funderar över onda blickar från grannhåll*
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Filma och polisanmäl sitället
  4. 2
    Filma och polisanmäl sitället
  5. -magnolia
    #3
    Hu, vad jobbigt att filma så länge. För att inte tala om det låga underhållningsvärdet på den trista filmen "Tomgång".
  6. 3
    Hu, vad jobbigt att filma så länge. För att inte tala om det låga underhållningsvärdet på den trista filmen "Tomgång".
  7. Medlem sedan
    Dec 2005
    #4
    jag har haft en granne med porsche som gjorde samma sak (dessutom världens fulaste porsche)

    En liten anonym lapp på hans båge kanske: "Jag förstår att du tycker att din hoj är ashäftig men jag uppskattar inte ljudet av den"
  8. 4
    jag har haft en granne med porsche som gjorde samma sak (dessutom världens fulaste porsche)

    En liten anonym lapp på hans båge kanske: "Jag förstår att du tycker att din hoj är ashäftig men jag uppskattar inte ljudet av den"
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    webcamera??
  10. 5
    webcamera??
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6
    Jag skulle nog först prata med grannen, men om det inte hjälpte skulle jag stänga av och om det inte hjälpte skulle jag filma och gå vidare till polisen.
  12. 6
    Jag skulle nog först prata med grannen, men om det inte hjälpte skulle jag stänga av och om det inte hjälpte skulle jag filma och gå vidare till polisen.
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7
    Jag skulle inte, men min motorcykelkörande snubbe skulle nog hata och avsky och förakta den som vågade närmade sig hans pärla med avstängningsfingret redo.
    Jag fattar inte vad som är upp med motorcyklar och tomgång - är deras bensin gratis eller?
  14. 7
    Jag skulle inte, men min motorcykelkörande snubbe skulle nog hata och avsky och förakta den som vågade närmade sig hans pärla med avstängningsfingret redo.
    Jag fattar inte vad som är upp med motorcyklar och tomgång - är deras bensin gratis eller?
  15. -magnolia
    #8
    Inte vet jag, men mina lungor och mina öron är inte gratis. Men hur säger man lite fint att man inte vill att han utövar sitt allra käraste intresse?
  16. 8
    Inte vet jag, men mina lungor och mina öron är inte gratis. Men hur säger man lite fint att man inte vill att han utövar sitt allra käraste intresse?
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9
    Men hade det varit min granne hade jag nog knackat denne på axeln och sagt att Du, är det inte meningen att maskinen ska förflyttas också? Annars: stäng av.
    Bara man inte pillar och grejar på cykeln tror jag de flesta fattar att det stör så innitahelvete att bara stå och plådra i tusen hundra år.
  18. 9
    Men hade det varit min granne hade jag nog knackat denne på axeln och sagt att Du, är det inte meningen att maskinen ska förflyttas också? Annars: stäng av.
    Bara man inte pillar och grejar på cykeln tror jag de flesta fattar att det stör så innitahelvete att bara stå och plådra i tusen hundra år.
  19. Medlem sedan
    Nov 2004
    #10
    Jag hade pratat med den kärlekskranke först. Sedan hade jag inte pratat snällt, sedan hade jag pratat med farbror Polisen.
  20. 10
    Jag hade pratat med den kärlekskranke först. Sedan hade jag inte pratat snällt, sedan hade jag pratat med farbror Polisen.
  21. -magnolia
    #11
    Nu har jag redan stängt av den, därav de lite onda blickarna på föräldramötet igår kväll. Men allvarligt - har man inte förstånd nog att på egen hand inse att tomgång, monstertrucks som varvas (jodå, de har sådana också), rivstarter på grusväg med massor av små barn kanske eventuellt inte uppskattas, då förstår kan nog inte en vänlig tillsägelse heller. Fast han har iofs fortsatt varva och tomgångsköra även efter att jag vred av den, så det funkade ju inte heller.
  22. 11
    Nu har jag redan stängt av den, därav de lite onda blickarna på föräldramötet igår kväll. Men allvarligt - har man inte förstånd nog att på egen hand inse att tomgång, monstertrucks som varvas (jodå, de har sådana också), rivstarter på grusväg med massor av små barn kanske eventuellt inte uppskattas, då förstår kan nog inte en vänlig tillsägelse heller. Fast han har iofs fortsatt varva och tomgångsköra även efter att jag vred av den, så det funkade ju inte heller.
  23. Medlem sedan
    May 2005
    #12
    Hahaha, du är ju skitrolig!
    Alltså jag vet inte, somliga är ju bara dumma i huvet och fattar inte när de stör. Kanske får du gapa lite på honom och se om det funkar, det hade nog jag testat.
  24. 12
    Hahaha, du är ju skitrolig!
    Alltså jag vet inte, somliga är ju bara dumma i huvet och fattar inte när de stör. Kanske får du gapa lite på honom och se om det funkar, det hade nog jag testat.
  25. -magnolia
    #13
    Jag undrar om grannen tycker jag är skitrolig också? Fast jag tror inte ens att han fattade vad jag gjorde. Han trodde nog att MCn stängde av sig själv.
  26. 13
    Jag undrar om grannen tycker jag är skitrolig också? Fast jag tror inte ens att han fattade vad jag gjorde. Han trodde nog att MCn stängde av sig själv.

Liknande trådar

  1. apropå ren mat
    By k-åsa-n in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-01-10, 20:41
  2. Apropå
    By Anonym in forum Kärlek & relationer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-09, 17:37
  3. Taxi på tomgångskörning
    By Pettern in forum Bilsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 06:08
  4. Taxi på tomgångskörning
    By Pettern in forum Miljö & klimatfrågor
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-31, 08:37
  5. apropå delad FL (nästan apropå
    By pola in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 11:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar