Klädfråga
_0912 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2000
    #1

    Klädfråga

    Vad har era barn för kläder på sig nu för tiden och var köper ni dessa? Jag letar med ljus och lykta efter mjuka, bekväma kläder till Erik i strl 86/92 men det jag hittar är det antingen hysteriskt mönster eller fula gubbar eller liknande på. Jag är ute efter neutrala kläder utan massa tryck. Jag gillar bamsekläderna på lindex så där har jag nog allt men sen då??? Jag letar men hittar ingenting tyvärr som jag gillar Jag har spanat lite på villervallas som jag annars också gillar men där finns inga bra byxor som passar lilleman. Just nu är det mkt ont om byxor men jag har tre par av muddjeans(hm eller kappahl) vi går runt på. Alla andra jag hittar är antingen för breda för min lille spink och ramlar av eller så är de för hårda. Jag gillar inte hårda kläder på barn, eller mig själv för den delen. Jag vet att jag är kräsen men ge mig era bästa tips iaf De måste gå att dra åt i midjan eller ställa in med knappar. Spinkfisen är inte ens över 10kg än med sina 82cm.
    ~*~ Emma 010129 ~*~ Linnéa 040219
    ~*~ Ida 060605 ~*~Erik 091223
  2. 1
    Klädfråga Vad har era barn för kläder på sig nu för tiden och var köper ni dessa? Jag letar med ljus och lykta efter mjuka, bekväma kläder till Erik i strl 86/92 men det jag hittar är det antingen hysteriskt mönster eller fula gubbar eller liknande på. Jag är ute efter neutrala kläder utan massa tryck. Jag gillar bamsekläderna på lindex så där har jag nog allt men sen då??? Jag letar men hittar ingenting tyvärr som jag gillar Jag har spanat lite på villervallas som jag annars också gillar men där finns inga bra byxor som passar lilleman. Just nu är det mkt ont om byxor men jag har tre par av muddjeans(hm eller kappahl) vi går runt på. Alla andra jag hittar är antingen för breda för min lille spink och ramlar av eller så är de för hårda. Jag gillar inte hårda kläder på barn, eller mig själv för den delen. Jag vet att jag är kräsen men ge mig era bästa tips iaf De måste gå att dra åt i midjan eller ställa in med knappar. Spinkfisen är inte ens över 10kg än med sina 82cm.
  3. Medlem sedan
    Oct 2008
    #2
    SVårt. Cassandra har ju fördelen där att hon är tjej så hon har leggings och mjuka gosiga tunikor till. Mjukt och skönt. Vi handlar mest på lindex men sen syr jag ju en hel del till henne.
    Kläder till pojkar har jag inte direkt tittat på men jag har hört att det ska finnas en hel del fint på åhlens. När C inte har laggings så har hon också muddjeans och ett par manchester liknande byxor från lindex som ändå är rättså mjuka. Me&I har ju en del fint men det kostar ju en del också. Cubus tycker jag har mycket mjukare kläder. Vi köpte muddjeans till C där som är jättemjuka. Har du kollat där? Dom har rättså neutrala kläder. Och sen ica.. dom stora ica butikerna typ ica maxi har också ofta bra kläder tycker jag.
  4. 2
    SVårt. Cassandra har ju fördelen där att hon är tjej så hon har leggings och mjuka gosiga tunikor till. Mjukt och skönt. Vi handlar mest på lindex men sen syr jag ju en hel del till henne.
    Kläder till pojkar har jag inte direkt tittat på men jag har hört att det ska finnas en hel del fint på åhlens. När C inte har laggings så har hon också muddjeans och ett par manchester liknande byxor från lindex som ändå är rättså mjuka. Me&I har ju en del fint men det kostar ju en del också. Cubus tycker jag har mycket mjukare kläder. Vi köpte muddjeans till C där som är jättemjuka. Har du kollat där? Dom har rättså neutrala kläder. Och sen ica.. dom stora ica butikerna typ ica maxi har också ofta bra kläder tycker jag.
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Det är mkt lättare att hitta fina kläder till tjejer Me and I har jag gått igenom sortimentet men ledsnat på. Har ju liksom tre barn sen förr och de var roliga ibörjan. Nu är det bara ett himla upprepande Icas kläder gillar jag men allting är för stort i midjan. Byxorna går inte att dra åt tex och ramlar av honom. Ingen vits att köpa alltså Cubus däremot har jag inte tittat på. De har precis kommit till stan(uppsala) och ligger nere på stan där jag aldrig är. Får kanske ta en vända dit ändå. Manchester kommer vi nog köpa lite mer av sen men det har känts lite för varmt för det än. Nu börjar det ju bli höst dock
    Tack för ditt svar, jag ska kika in på cubus och lite mer på åhlens även om jag tittat in där förr.
  6. 3
    Det är mkt lättare att hitta fina kläder till tjejer Me and I har jag gått igenom sortimentet men ledsnat på. Har ju liksom tre barn sen förr och de var roliga ibörjan. Nu är det bara ett himla upprepande Icas kläder gillar jag men allting är för stort i midjan. Byxorna går inte att dra åt tex och ramlar av honom. Ingen vits att köpa alltså Cubus däremot har jag inte tittat på. De har precis kommit till stan(uppsala) och ligger nere på stan där jag aldrig är. Får kanske ta en vända dit ändå. Manchester kommer vi nog köpa lite mer av sen men det har känts lite för varmt för det än. Nu börjar det ju bli höst dock
    Tack för ditt svar, jag ska kika in på cubus och lite mer på åhlens även om jag tittat in där förr.
  7. Medlem sedan
    Oct 2008
    #4
    lycka till!
  8. 4
    lycka till!

Liknande trådar

  1. Klädfråga!
    By Tweedy in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-02-18, 20:18
  2. Klädfråga!
    By Annam.4 in forum _98 Alla barn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 21:14
  3. Just ja..klädfråga
    By Lennox 07/10 in forum _05 Höstbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-09-15, 08:43
  4. Klädfråga.
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2007-09-11, 07:37
  5. klädfråga då
    By Achelois in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-07-14, 19:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar