Kan man bli gravid vid 53?
Kropp & hälsa
  1. Anonym
    #1

    Kan man bli gravid vid 53?

    Tror ju inte det själv..tar tabletter ,Femasekvens på grund av lite oregelbundna blödningar, mens alltså.Jag har ännu ägglossningar. Vilket gynekolog konstaterat och jag själv tydligt märker också.
    Med Femasekvens ska man få en mensblödning under en viss period i tablettkartan men det fick jag inte denna gång, men jag har nu mensvärk. Utan blödning.
    Kan det bli så i min ålder eller ska mensen funka då tabletterna ju ska sköta det? Kan man bli gravid med dessa tabletter som ju ska göra att hormonbalansen blir normal? Någon kunnig om sånt här härinne? Jag använder inget preventivmedel numera.
  2. 1
    Kan man bli gravid vid 53? Tror ju inte det själv..tar tabletter ,Femasekvens på grund av lite oregelbundna blödningar, mens alltså.Jag har ännu ägglossningar. Vilket gynekolog konstaterat och jag själv tydligt märker också.
    Med Femasekvens ska man få en mensblödning under en viss period i tablettkartan men det fick jag inte denna gång, men jag har nu mensvärk. Utan blödning.
    Kan det bli så i min ålder eller ska mensen funka då tabletterna ju ska sköta det? Kan man bli gravid med dessa tabletter som ju ska göra att hormonbalansen blir normal? Någon kunnig om sånt här härinne? Jag använder inget preventivmedel numera.
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2

    Har man ägglossning kan man bli gravid

    fast det är väl inte så vanligt i den åldern.. men händer det gör det. Jag hade nog inte kört utan preventivmedel
    Bara måste...... allt....
  4. 2
    Har man ägglossning kan man bli gravid fast det är väl inte så vanligt i den åldern.. men händer det gör det. Jag hade nog inte kört utan preventivmedel
  5. Anonym
    #3
    Tycker det vore konstigt om man kan bli gravid, äggen är ju gamla, 53 år..men jag får avvakta och se. Hade lätt att bli gravid med mina 4 barn och det sista fick jag faktiskt vid 44 år.
  6. 3
    Tycker det vore konstigt om man kan bli gravid, äggen är ju gamla, 53 år..men jag får avvakta och se. Hade lätt att bli gravid med mina 4 barn och det sista fick jag faktiskt vid 44 år.
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Jag känner till en kvinna som fick barn när hon var 52 år naturligt. Samtidigt säger en barnmorksa jag känner att det är mycket ovanligt att en sådan graviditet går bra - missfallsfrekvensen ökar kraftigt efter 45.
  8. 4
    Jag känner till en kvinna som fick barn när hon var 52 år naturligt. Samtidigt säger en barnmorksa jag känner att det är mycket ovanligt att en sådan graviditet går bra - missfallsfrekvensen ökar kraftigt efter 45.
  9. Medlem sedan
    Jan 1999
    #5
    Det är väl klart att man kan bli gravid så länge man har ägglossning? Jag förstår inte riktigt hur du kan låta bli att ha preventivmedel, faktiskt - såvida du inte är beredd på en graviditet (el ev abort)...

    En så sen graviditet har naturligtvis mkt större missfallsrisk eftersom äggen oftast inte är av så god kvalitet - men det är ju fortfarande _ägg_.

    Sedan inte sagt att det du nu upplever är just att du blivit gravid. Sannolikheten är nog ändå större att det är klimakteriet som dragit igång "på allvar"...
  10. 5
    Det är väl klart att man kan bli gravid så länge man har ägglossning? Jag förstår inte riktigt hur du kan låta bli att ha preventivmedel, faktiskt - såvida du inte är beredd på en graviditet (el ev abort)...

    En så sen graviditet har naturligtvis mkt större missfallsrisk eftersom äggen oftast inte är av så god kvalitet - men det är ju fortfarande _ägg_.

    Sedan inte sagt att det du nu upplever är just att du blivit gravid. Sannolikheten är nog ändå större att det är klimakteriet som dragit igång "på allvar"...
  11. Anonym
    #6
    Jag hoppas det är så, att klimakteriet dragit igång, är så trött på att ha mens en gång i månaden. Men med dessa tabletter tillför man ju "rätt" hormoner så det är därför jag tycker jag borde fått min mensliknande blödning nu. Vet att jag hade ägglossning då jag senast hade sex mad maken. Därför jag börjar inbilla mig..
  12. 6
    Jag hoppas det är så, att klimakteriet dragit igång, är så trött på att ha mens en gång i månaden. Men med dessa tabletter tillför man ju "rätt" hormoner så det är därför jag tycker jag borde fått min mensliknande blödning nu. Vet att jag hade ägglossning då jag senast hade sex mad maken. Därför jag börjar inbilla mig..
  13. Liz*
    #7
    Det är inte troligt att du är gravid, femasekvens skrivs ut till kvinnor i klimakteriet där det inte längre finns risk för graviditet då femasekvens kan ge fosterskador.
  14. 7
    Det är inte troligt att du är gravid, femasekvens skrivs ut till kvinnor i klimakteriet där det inte längre finns risk för graviditet då femasekvens kan ge fosterskador.
  15. Anonyma gumman
    #8

    Kan kan man,men

    eftersom äggkvaliteten är urusel är chansen att bli gravid kanske 0,1promille. Redan vid 43 är den nere på 1% chans. Och missfallsrisken är skyhög efter 45 och vid 53 förmodligen 99,99%. Extremt liten chans att bli gravid och ännu mindre chans att få barn. Det händer,men oerhört sällan. Dock nåt vi tänker hoppas på och försöka med så länge inte klimakteriet dykt upp-man vet ju aldrig! Vet en som blev gravid vid 53,men hon fick MA.
  16. 8
    Kan kan man,men eftersom äggkvaliteten är urusel är chansen att bli gravid kanske 0,1promille. Redan vid 43 är den nere på 1% chans. Och missfallsrisken är skyhög efter 45 och vid 53 förmodligen 99,99%. Extremt liten chans att bli gravid och ännu mindre chans att få barn. Det händer,men oerhört sällan. Dock nåt vi tänker hoppas på och försöka med så länge inte klimakteriet dykt upp-man vet ju aldrig! Vet en som blev gravid vid 53,men hon fick MA.
  17. Medlem sedan
    May 2018
    #9
    Kosttillskott för ökad fertilitet - https://shytobuy.se
  18. 9
    Kosttillskott för ökad fertilitet - https://shytobuy.se

Liknande trådar

  1. gravid, inte gravid, gravid igen? eller?
    By Ajnstajn in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-18, 00:15
  2. Gravid/Inte gravid??
    By Anonym in forum _1207 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-11-10, 20:11
  3. Gravid eller inte gravid - det är frågan
    By anonym in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-22, 06:59
  4. Inte gravid eller gravid?
    By anonymt namn in forum Gravidsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 15:54
  5. Gravid eller inte gravid?
    By anonymt namn in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 16:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar