Kilometertid, rask promenad?
Vikt
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    Kilometertid, rask promenad?

    Ja, vad är en bra kilometertid ungefär, om man ska se det som "rask promenad"?
    Jag gick en runda i förmiddags på 3,64 km och hade en snittid på 10:24 minuter/km.

    Man kan ju lägga in "promenad i långsamt tempo" eller "promenad i snabbt tempo" i Checklistan (VV Online). Finns det några riktlinjer.. sådär på en höft?
  2. 1
    Kilometertid, rask promenad? Ja, vad är en bra kilometertid ungefär, om man ska se det som "rask promenad"?
    Jag gick en runda i förmiddags på 3,64 km och hade en snittid på 10:24 minuter/km.

    Man kan ju lägga in "promenad i långsamt tempo" eller "promenad i snabbt tempo" i Checklistan (VV Online). Finns det några riktlinjer.. sådär på en höft?
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Jag går också 1 km på cirka 10 minuter när jag går i rask takt. Jag tycker du kan räkna det som snabbt tempo. Långsamt anser jag är mer av strosande.
  4. 2
    Jag går också 1 km på cirka 10 minuter när jag går i rask takt. Jag tycker du kan räkna det som snabbt tempo. Långsamt anser jag är mer av strosande.
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3
    Då gör jag så! Det är svårt att veta lite var gränsen går. Jag blev lite svettig i alla fall, det är en del backar. Hade barnvagnen & fyra hundar med mig.

    Går jag rundan och dessutom har mina tre stora barn med så tar den 50-60 minuter och då har jag satt det på "långsamt"
  6. 3
    Då gör jag så! Det är svårt att veta lite var gränsen går. Jag blev lite svettig i alla fall, det är en del backar. Hade barnvagnen & fyra hundar med mig.

    Går jag rundan och dessutom har mina tre stora barn med så tar den 50-60 minuter och då har jag satt det på "långsamt"
  7. Medlem sedan
    May 2002
    #4
    Jag tycker ca 6-7 km i timmen är ganska raskt dvs ca 8-10 min/km.
  8. 4
    Jag tycker ca 6-7 km i timmen är ganska raskt dvs ca 8-10 min/km.
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5
    Ganska raskt bara?
    Skulle få jogga för att komma ner i 8-9 min/km tror jag
  10. 5
    Ganska raskt bara?
    Skulle få jogga för att komma ner i 8-9 min/km tror jag
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Om 1 kilometer tog 10:24 minuter skulle jag räkna det som mitt emellan snabb och långsam promenad (enligt VV alltså). Kanske tänka att 2/3-delar av promenaden var snabb och resten långsam. Så man inte räknar för högt liksom.
    Det var ganska ofta jag räknade så när jag körde VV.

    När jag går utan hundar (de drar ju ner snittiden eftersom man stannar när de ska göra sina behov) går jag 6,4-6,7 km/timman.
  12. 6
    Om 1 kilometer tog 10:24 minuter skulle jag räkna det som mitt emellan snabb och långsam promenad (enligt VV alltså). Kanske tänka att 2/3-delar av promenaden var snabb och resten långsam. Så man inte räknar för högt liksom.
    Det var ganska ofta jag räknade så när jag körde VV.

    När jag går utan hundar (de drar ju ner snittiden eftersom man stannar när de ska göra sina behov) går jag 6,4-6,7 km/timman.
  13. Medlem sedan
    Mar 2008
    #7
    Beror inte det på hur långa ben man har? Jag år 161 lång och när jag går så fort jag kan så går jag 1 km på 10 min. När jag går min vanliga takt som också är rask då blir det 11-12 minuter.
  14. 7
    Beror inte det på hur långa ben man har? Jag år 161 lång och när jag går så fort jag kan så går jag 1 km på 10 min. När jag går min vanliga takt som också är rask då blir det 11-12 minuter.
  15. Medlem sedan
    Jul 2016
    #8
    Det är viktigare att gå ofta än länge och snabbt. Fokusera på att få in rutinerna, som t.ex. en promenad varje morgon.

    Därefter kan du försöka sikta på att gå längre sträckor - och fortare.
  16. 8
    Det är viktigare att gå ofta än länge och snabbt. Fokusera på att få in rutinerna, som t.ex. en promenad varje morgon.

    Därefter kan du försöka sikta på att gå längre sträckor - och fortare.
  17. Medlem sedan
    Sep 2022
    #9
    Bantningspiller - acaiberry900.com Jag förlorade 12 kg i mindre än 2 månader och övervikten kom aldrig tillbaka.
  18. 9
    Bantningspiller - acaiberry900.com Jag förlorade 12 kg i mindre än 2 månader och övervikten kom aldrig tillbaka.

Liknande trådar

  1. Rask promenad!
    By Maddeluttan in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-26, 09:57
  2. Rask promenad!
    By Maddeluttan in forum Gravidsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-09-25, 11:47
  3. Rask promenad!
    By Maddeluttan in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-07, 10:01
  4. Rask promenad
    By Valerina in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-08-16, 07:33
  5. 45 min rask promenad
    By Valerina in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-15, 17:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar