"knäppande" ljud från magen??
Gravidsnack
  1. nigafati
    #1

    "knäppande" ljud från magen??

    Jag undrar om det är någon fler som hör knäppande ljud från magen emellanåt?

    Låter ungefär som när man knäpper med fingrarna så att det knäcker till i lederna. (Ibland mer åt "kluckande" -hållet, men allt som oftast knäpper det snarare till). Högt låter det också.

    Berättade för min BM, som hade hört andra som berättat samma sak, men hon hade inget svar på vad det var. Det låter onekligen lite läskigt, och då man inte vet vad det är heller börjar man ju fundera...

    Hörde detta första gången kring v33. Är i v39 nu. Så förhoppnigsvis är det ju inget farligt... Men man undrar ju vad det är som låter???
  2. 1
    "knäppande" ljud från magen?? Jag undrar om det är någon fler som hör knäppande ljud från magen emellanåt?

    Låter ungefär som när man knäpper med fingrarna så att det knäcker till i lederna. (Ibland mer åt "kluckande" -hållet, men allt som oftast knäpper det snarare till). Högt låter det också.

    Berättade för min BM, som hade hört andra som berättat samma sak, men hon hade inget svar på vad det var. Det låter onekligen lite läskigt, och då man inte vet vad det är heller börjar man ju fundera...

    Hörde detta första gången kring v33. Är i v39 nu. Så förhoppnigsvis är det ju inget farligt... Men man undrar ju vad det är som låter???
  3. Anonym
    #2

    Låter som hicka

    Konstigt att din bm inte kunde förklara det för de flesta gravida brukar beskriva bebisens hickningar som ett tickande eller knäppande och det du "hör" tror jag definitivt är din bebis som hickar. Jag hör inte ljudet men känner det.
  4. 2
    Låter som hicka Konstigt att din bm inte kunde förklara det för de flesta gravida brukar beskriva bebisens hickningar som ett tickande eller knäppande och det du "hör" tror jag definitivt är din bebis som hickar. Jag hör inte ljudet men känner det.
  5. nigafati
    #3
    Nej det här är inte hicka, det är jag säker på. Hickan känner jag ju av emellanåt - som just rytmisk hicka (inget som hörs utanför magen).
    Dessa klickande ljud är ju bara ett ljud EN gång ibland, typ några gånger i veckan.
    Har googlat runt lite och sett att många skrivit att det är bebis leder som "knäcker". Hmm...
  6. 3
    Nej det här är inte hicka, det är jag säker på. Hickan känner jag ju av emellanåt - som just rytmisk hicka (inget som hörs utanför magen).
    Dessa klickande ljud är ju bara ett ljud EN gång ibland, typ några gånger i veckan.
    Har googlat runt lite och sett att många skrivit att det är bebis leder som "knäcker". Hmm...
  7. Medlem sedan
    May 2006
    #4
    JAAAAAA! Äntligen nån mer som har det! Min son föddes 2002 och jag hörde exakt det där ticket, en gång, högt, ett par gånger i veckan.
    Frågade barnmorskan och hon sa att det är omöjligt att höra nåt från magen... Hehehe vad hjälper det när man hör det.
    Tick, som en kran som droppar en gång, eller som du skrev att man knäpper med fingrarna.

    Nu vill du veta om jag nånsin fick reda på vad det var?

    Japp. När bebben var född så hörde jag plötsligt det där ljudet, efter en vecka eller så. Det var hans axel. Så när han rörde armen på ett visst sätt så kom det där ljudet.
    Axeln är helt OK och ljudet försvann under första året. Kan inte minnas hur länge det fortsatte.
  8. 4
    JAAAAAA! Äntligen nån mer som har det! Min son föddes 2002 och jag hörde exakt det där ticket, en gång, högt, ett par gånger i veckan.
    Frågade barnmorskan och hon sa att det är omöjligt att höra nåt från magen... Hehehe vad hjälper det när man hör det.
    Tick, som en kran som droppar en gång, eller som du skrev att man knäpper med fingrarna.

    Nu vill du veta om jag nånsin fick reda på vad det var?

    Japp. När bebben var född så hörde jag plötsligt det där ljudet, efter en vecka eller så. Det var hans axel. Så när han rörde armen på ett visst sätt så kom det där ljudet.
    Axeln är helt OK och ljudet försvann under första året. Kan inte minnas hur länge det fortsatte.
  9. nigafati
    #5
    ah, Skönt att man inte är ensam!! Det är ju ändå som sagt lite "läskigt" när man inte vet vad det är, även om jag anar att det är ofarligt.
    Men stackars min bebis om den (säkert) har ärvt mina klena leder som knäpper till så fort jag rör mig! ... :P
    Din son har inga problem med sin axel idag??
  10. 5
    ah, Skönt att man inte är ensam!! Det är ju ändå som sagt lite "läskigt" när man inte vet vad det är, även om jag anar att det är ofarligt.
    Men stackars min bebis om den (säkert) har ärvt mina klena leder som knäpper till så fort jag rör mig! ... :P
    Din son har inga problem med sin axel idag??
  11. Medlem sedan
    May 2006
    #6
    Inga som helst problem. Han är en mycket glad och urstark 9 åring.
  12. 6
    Inga som helst problem. Han är en mycket glad och urstark 9 åring.
  13. Medlem sedan
    Aug 2011
    #7
    Hej!!
    Har inte upplevt det själv men vet att när min bror låg i mammas mage så knäppte han då och då. BM trodde det var fel på hans knän men när han kom ut så visade det sig att han sög på pekfingrets knoge och varje gång han drog ut fingret ur munnen så lät det ett högt plopp/knäpp :-)
  14. 7
    Hej!!
    Har inte upplevt det själv men vet att när min bror låg i mammas mage så knäppte han då och då. BM trodde det var fel på hans knän men när han kom ut så visade det sig att han sög på pekfingrets knoge och varje gång han drog ut fingret ur munnen så lät det ett högt plopp/knäpp :-)

Liknande trådar

  1. Knäppande ljud?
    By Mitte in forum 1201 Januaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-02-05, 16:14
  2. "mer realistiskt ljud" skulle..
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-30, 15:55
  3. Ljud och "prat"?
    By CarolinaK in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-23, 10:59
  4. Kände första "fladdret" i magen idag :D
    By ChippiChoppi in forum _0906 Junibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-11-20, 17:00
  5. Knäppande ljud
    By Estrella in forum _0807 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-27, 07:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar