Barn som går hem...
_0309 Septemberbarn
  1. Anonym
    #1

    Barn som går hem...

    ...från skolan själv. Jag har en -03:a som precis bytt skola . Enligt personal och rektor på skolan kan dom inte hålla kvar barn med våld. Någon annan lösning har inte presenterats. Har frågat åtskilligt hur och vad man kan tänka sig att göra just i detta fall. Men får INGET svar! Vägen hem är lång och trafikerad. Känner stor oro. Vart kan man vända sig?
    Mvh
  2. 1
    Barn som går hem... ...från skolan själv. Jag har en -03:a som precis bytt skola . Enligt personal och rektor på skolan kan dom inte hålla kvar barn med våld. Någon annan lösning har inte presenterats. Har frågat åtskilligt hur och vad man kan tänka sig att göra just i detta fall. Men får INGET svar! Vägen hem är lång och trafikerad. Känner stor oro. Vart kan man vända sig?
    Mvh
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2
    Menar du att barnet går hem själv under skoltid? Det hade jag aldrig accepterat! Barnen är skolans ansvar under skoltid.
  4. 2
    Menar du att barnet går hem själv under skoltid? Det hade jag aldrig accepterat! Barnen är skolans ansvar under skoltid.
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3
    Herregud, man hindrar väl barn "med våld" i många andra situationer. Avbryter slagsmål bland annat. Om ett barn är på väg att ev skada sig (farlig väg) så tar man väl till allt som finns.
    Om barnet skulle gå i gör att bada på skoltid, och inte kunde simma, om det promenerar rakt ut i vägen, om det klättrar upp på taket??? Lyfter dem inte ner barnet? Hindrar dem bara barnen med ord??? Låter ju jättekonstigt.

    Måste vara skitjobbigt att vara rädd för att nåt ska hända när barnet är i skolan. Kräv att en vuxen traskar med då!! Pm de inte lyckas med att prata tillbaka barnet. Säkerheten är deras ansvar under skoltid.

    Sen kan jag förstå om de inte alltid märker det helt ärligt. Om ett barn vill smyga iväg så är det i stort sätt omöjligt att alltid upptäcka det. Om inte barnet har en assistent som går jämte hela dagen.
  6. 3
    Herregud, man hindrar väl barn "med våld" i många andra situationer. Avbryter slagsmål bland annat. Om ett barn är på väg att ev skada sig (farlig väg) så tar man väl till allt som finns.
    Om barnet skulle gå i gör att bada på skoltid, och inte kunde simma, om det promenerar rakt ut i vägen, om det klättrar upp på taket??? Lyfter dem inte ner barnet? Hindrar dem bara barnen med ord??? Låter ju jättekonstigt.

    Måste vara skitjobbigt att vara rädd för att nåt ska hända när barnet är i skolan. Kräv att en vuxen traskar med då!! Pm de inte lyckas med att prata tillbaka barnet. Säkerheten är deras ansvar under skoltid.

    Sen kan jag förstå om de inte alltid märker det helt ärligt. Om ett barn vill smyga iväg så är det i stort sätt omöjligt att alltid upptäcka det. Om inte barnet har en assistent som går jämte hela dagen.
  7. Anonym
    #4
    Ja, tyvärr. Hon utreds. Men det tar en jäkla tid och frågan är vad dessa människor kan åstadkomma med en utredning i ryggen. Inne på andra året nu. Känner mig sliten!
  8. 4
    Ja, tyvärr. Hon utreds. Men det tar en jäkla tid och frågan är vad dessa människor kan åstadkomma med en utredning i ryggen. Inne på andra året nu. Känner mig sliten!
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5
    menar du att ditt barn utreds för någon problematik? Om det är så bör skolan veta att de är skyldiga att sätta in åtgärder även utan diagnos, även om en sådan kan underlätta. En del skolor är bedrövligt okunniga. *vet*
  10. 5
    menar du att ditt barn utreds för någon problematik? Om det är så bör skolan veta att de är skyldiga att sätta in åtgärder även utan diagnos, även om en sådan kan underlätta. En del skolor är bedrövligt okunniga. *vet*
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Ja! Precis så är det. Tyvärr. Idag kom hon hem själv igen före lunch. Jag struntade medvetet att kontakta skolan för att få en reaktion. Jag har från dag ett begärt en akut individuell handlingsplan för just "rymningarna". Men icke. Polis kopplades in för att söka. Dom ringde direkt på vår hemtelefon och jag svarade att hon var hemma. INGEN från skolan har ringt på vår hemtelefon. Dock fanns ett par meddelanden på min mobil om att hon var försvunnen. Skolplikt råder. Jag känner mig jävligt kluven idag.
  12. 6
    Ja! Precis så är det. Tyvärr. Idag kom hon hem själv igen före lunch. Jag struntade medvetet att kontakta skolan för att få en reaktion. Jag har från dag ett begärt en akut individuell handlingsplan för just "rymningarna". Men icke. Polis kopplades in för att söka. Dom ringde direkt på vår hemtelefon och jag svarade att hon var hemma. INGEN från skolan har ringt på vår hemtelefon. Dock fanns ett par meddelanden på min mobil om att hon var försvunnen. Skolplikt råder. Jag känner mig jävligt kluven idag.
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7
    Jag skulle anmäla skolan! De har ansvar för ditt barn under skoltid och det VET de. Ta hjälp av någon organisation t ex Attention för att få hjälp. Du får gärna skicka mess till dig så ska jag berätta lite saker.
  14. 7
    Jag skulle anmäla skolan! De har ansvar för ditt barn under skoltid och det VET de. Ta hjälp av någon organisation t ex Attention för att få hjälp. Du får gärna skicka mess till dig så ska jag berätta lite saker.
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    Tack! Jättegärna! Min mejl är [email protected]
    Idag har jag mutat henne med badhus och tuggummi:/

    Nu är det min Diabetiker som behöver hjälp i sin skola då läraren inte följer egenvårdslagen. Man blir ju smått galen på detta skolväsen vi har.
  16. 8
    Tack! Jättegärna! Min mejl är [email protected]
    Idag har jag mutat henne med badhus och tuggummi:/

    Nu är det min Diabetiker som behöver hjälp i sin skola då läraren inte följer egenvårdslagen. Man blir ju smått galen på detta skolväsen vi har.

Liknande trådar

  1. Barn per vuxen/små barn/stora barn
    By Piilla in forum Barn som yrke
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-02-15, 10:06
  2. Små barn små bekymmer, stora barn-Hjälp
    By adora in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-01-09, 13:18
  3. Två barn har frågat efter mitt barn.
    By Kulan in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-05-22, 17:07
  4. Stort steg från 3 barn till 4 barn??
    By TJ in forum Många barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-12-03, 21:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar