En räv bakom örat
_0903 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2008
    #1

    En räv bakom örat

    Tirian har blivit lite busig och kan skämta. Förra veckan hade han sagt till vikarien på förskolan att han skulle ha sin napp som ligger i hans fack. Hon kunde inte hitta den och det är inte så konstigt för han har aldrig använt napp.
    Idag när hans pappa var ute på gården så hittade han inte Tirian. Han gick runt och letade överallt och ropade hans namn men han var borta. Efter ett par minuter ser hans pappa honom. Då hade T krupit in bakom björnbärsbusken och gömt sig o stod o spanande på sin letande pappa.
    Skojar era barn med er?
  2. 1
    En räv bakom örat Tirian har blivit lite busig och kan skämta. Förra veckan hade han sagt till vikarien på förskolan att han skulle ha sin napp som ligger i hans fack. Hon kunde inte hitta den och det är inte så konstigt för han har aldrig använt napp.
    Idag när hans pappa var ute på gården så hittade han inte Tirian. Han gick runt och letade överallt och ropade hans namn men han var borta. Efter ett par minuter ser hans pappa honom. Då hade T krupit in bakom björnbärsbusken och gömt sig o stod o spanande på sin letande pappa.
    Skojar era barn med er?
  3. Medlem sedan
    Oct 2003
    #2
    Haha vilken skojare!
    Skriv upp , jag brukar säga det m,en är så dålig p ådet själv!

    Lisa skämtar ofta och gärna: när min väninna och hennes man satt barnvakt en gång så krånglade Lisa som bara den vid matbordet, hon hade nått munnen, satt med fingrar och hand och grävde långt inne... "Jag har nåt i munnen", gnällde hon och höll på... Klara tittade i hennes mun och konstaterade att edt inte var nåt som syntes iallafall, men Lisa fortsatte "Jag har nåt i min mun, Klara"!!!! Klara frågade igen, "Vad är det du har i din mun, Lisa?"... Då utbrister Lisa i ett asgarv... "EN SKÖLDPADDA"

    Sånt tycker Lisa är roligt, likaså att peta mig i örat och men att att jag har nåt i där...sen tjuter hon... "Du har nåt i örat, du har mitt finger i örat, mamma" MOooowhahahaha
  4. 2
    Haha vilken skojare!
    Skriv upp , jag brukar säga det m,en är så dålig p ådet själv!

    Lisa skämtar ofta och gärna: när min väninna och hennes man satt barnvakt en gång så krånglade Lisa som bara den vid matbordet, hon hade nått munnen, satt med fingrar och hand och grävde långt inne... "Jag har nåt i munnen", gnällde hon och höll på... Klara tittade i hennes mun och konstaterade att edt inte var nåt som syntes iallafall, men Lisa fortsatte "Jag har nåt i min mun, Klara"!!!! Klara frågade igen, "Vad är det du har i din mun, Lisa?"... Då utbrister Lisa i ett asgarv... "EN SKÖLDPADDA"

    Sånt tycker Lisa är roligt, likaså att peta mig i örat och men att att jag har nåt i där...sen tjuter hon... "Du har nåt i örat, du har mitt finger i örat, mamma" MOooowhahahaha
  5. Medlem sedan
    Nov 2008
    #3
    jag är som du. Så dålig på att skriva upp saker. Jag började på en scrapbooking bok om Tirians första år. Jag är inte ens färdig med första sidan. Jag undar om det kommer att bli någon bok om honom. Jag har funderingar på att göra en fotobok från fuji och lägga in allt som hände under hans första år, vikt, längd, när han lärde sig sitta mm
  6. 3
    jag är som du. Så dålig på att skriva upp saker. Jag började på en scrapbooking bok om Tirians första år. Jag är inte ens färdig med första sidan. Jag undar om det kommer att bli någon bok om honom. Jag har funderingar på att göra en fotobok från fuji och lägga in allt som hände under hans första år, vikt, längd, när han lärde sig sitta mm
  7. Medlem sedan
    Dec 2005
    #4
    Nyss körde Astrid en luris med mig. Hon sprang med utsträckt hand och sa - Hålla, hålla och när jag gav henne handen drog hon tillbaka den och skrattade så hon är nog lite lurifaxig hon med
  8. 4
    Nyss körde Astrid en luris med mig. Hon sprang med utsträckt hand och sa - Hålla, hålla och när jag gav henne handen drog hon tillbaka den och skrattade så hon är nog lite lurifaxig hon med
  9. Medlem sedan
    Oct 2003
    #5
  10. 5
  11. Medlem sedan
    Feb 2007
    #6
    Det händer men det är mer storasyster som luras eller sätter igång luret, och så hänger David på (eller blir lurad!).

    Ja sicken liten räv det sitter där på Tirian!
  12. 6
    Det händer men det är mer storasyster som luras eller sätter igång luret, och så hänger David på (eller blir lurad!).

    Ja sicken liten räv det sitter där på Tirian!
  13. Medlem sedan
    Nov 2008
    #7
    Det är kul när de börjar förxstå skoj. Kul att David oxå hänger på o luras lite o inte bara blir lurad.
  14. 7
    Det är kul när de börjar förxstå skoj. Kul att David oxå hänger på o luras lite o inte bara blir lurad.

Liknande trådar

  1. Fnasig bakom örat..
    By Jolie in forum _0807 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-06-24, 21:51
  2. Ont i örat+bakom
    By pudding* in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 23:35
  3. Ont bakom örat...
    By Monica-VV in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 10:18
  4. Knöl bakom örat
    By -ASA- in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-31, 21:05
  5. Sår bakom örat...
    By Annika med 3 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-05, 22:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar