11 årig dotter är kaxig!
_00/01 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2007
    #1

    11 årig dotter är kaxig!

    HAR SOM SAGT 3 BARN, MEN, MIN DOTTER SOM ÄR FÖDD I APRIL ÅR 2000 OCH ÄR 11 ÅR HAR BLIVIT SÅ KAXIG OCH BLIR SNABBT SUR OCH ARG PÅ SIN LILLEBROR SOM ÄR FÖDD NOVEMBER 2003. IBLAND MAN VET INTE HUR MAN SKA HANTERA DE NÄR DE RYKER IHOP. MIN SON HAR OCKSÅ KORT STUBIN OCH BLIR LÄTT SUR, ARG OCH HAR INGEN TÅLAMOD. INGENTING BLIR LÄTTARE NÄR DERAS LILLASYRRA SOM ÄR FÖDD I JANUARI 2009 STÖR DE OM DE GÖR SINA LÄXOR ELLER SPELAR NÅT SPEL TILLSAMMANS. MITT TÅLAMOD ÄR STORT NÄR DET KOMMER TILL ALLA 3 BARN DÄRFÖR ATT JAG VILL INTE VARA EN STRÄNG MAMMA. JAG VILL KÄNNA AV ATT MAN KAN HELLRE VARA KOMPIS MED SINA BARN FÖR DET BLIR DE STARKARE AV JU ÄLDRE DE BLIR. MIN DOTTERS ALLA KOMPISAR TYCKER ATT HON HAR EN COOL MORSA OCH JAG VILL VARA DET OCKSÅ FÖR MINA BARN. DET ÄR VIKTIGT ATT DERAS KOMPISAR KAN KÄNNA AV ATT DE KAN VARA SIG SJÄLV I NÄRHETEN AV MIG OCH DET KÄNNER AV MED DE FLESTA AV MIN DOTTERS KOMPISAR. MIN SON HAR INGA KOMPISAR PÅ HEMMAPLAN SOM HAN KAN UMGÅS MED OCH HAN HAR BARA DE HAN UMGÅS MED PÅ SKOLTID. DET ÄR SYND. DE GÅR OCKSÅ PÅ EN SKOLA SOM INTE ÄR PÅ NORRBY VART VI BOR. DE GÅR PÅ HESTRA MIDGÅRDSSKOLAN OCH DE TAR SKOLBUSSEN TILL OCH FRÅN SKOLAN VARJE DAG.
  2. 1
    11 årig dotter är kaxig! HAR SOM SAGT 3 BARN, MEN, MIN DOTTER SOM ÄR FÖDD I APRIL ÅR 2000 OCH ÄR 11 ÅR HAR BLIVIT SÅ KAXIG OCH BLIR SNABBT SUR OCH ARG PÅ SIN LILLEBROR SOM ÄR FÖDD NOVEMBER 2003. IBLAND MAN VET INTE HUR MAN SKA HANTERA DE NÄR DE RYKER IHOP. MIN SON HAR OCKSÅ KORT STUBIN OCH BLIR LÄTT SUR, ARG OCH HAR INGEN TÅLAMOD. INGENTING BLIR LÄTTARE NÄR DERAS LILLASYRRA SOM ÄR FÖDD I JANUARI 2009 STÖR DE OM DE GÖR SINA LÄXOR ELLER SPELAR NÅT SPEL TILLSAMMANS. MITT TÅLAMOD ÄR STORT NÄR DET KOMMER TILL ALLA 3 BARN DÄRFÖR ATT JAG VILL INTE VARA EN STRÄNG MAMMA. JAG VILL KÄNNA AV ATT MAN KAN HELLRE VARA KOMPIS MED SINA BARN FÖR DET BLIR DE STARKARE AV JU ÄLDRE DE BLIR. MIN DOTTERS ALLA KOMPISAR TYCKER ATT HON HAR EN COOL MORSA OCH JAG VILL VARA DET OCKSÅ FÖR MINA BARN. DET ÄR VIKTIGT ATT DERAS KOMPISAR KAN KÄNNA AV ATT DE KAN VARA SIG SJÄLV I NÄRHETEN AV MIG OCH DET KÄNNER AV MED DE FLESTA AV MIN DOTTERS KOMPISAR. MIN SON HAR INGA KOMPISAR PÅ HEMMAPLAN SOM HAN KAN UMGÅS MED OCH HAN HAR BARA DE HAN UMGÅS MED PÅ SKOLTID. DET ÄR SYND. DE GÅR OCKSÅ PÅ EN SKOLA SOM INTE ÄR PÅ NORRBY VART VI BOR. DE GÅR PÅ HESTRA MIDGÅRDSSKOLAN OCH DE TAR SKOLBUSSEN TILL OCH FRÅN SKOLAN VARJE DAG.
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2

    Tråkigt

    Jag håller inte med. Jag vill inte vara kompis med mina barn, jag är deras mamma och jag vill att man behandlar varandra med respekt, faktiskt större respekt än vänner, bekanta och okända. Det finns inte på kartan att någon av barnen skulle komma undan med att laxa. Visst kivas de ibland när de är trötta, hungriga el uttråkade men i stort är det nolltolerans som gäller. För alla.
    Jag tror att barn behöver gränser och exempel att följa uppmuntran av bra beteende och lagom höga förväntningar.
  4. 2
    Tråkigt Jag håller inte med. Jag vill inte vara kompis med mina barn, jag är deras mamma och jag vill att man behandlar varandra med respekt, faktiskt större respekt än vänner, bekanta och okända. Det finns inte på kartan att någon av barnen skulle komma undan med att laxa. Visst kivas de ibland när de är trötta, hungriga el uttråkade men i stort är det nolltolerans som gäller. För alla.
    Jag tror att barn behöver gränser och exempel att följa uppmuntran av bra beteende och lagom höga förväntningar.

Liknande trådar

  1. 14 årig dotter.
    By KarolinaA in forum Tonåringar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-05, 10:17
  2. Jag har en 16-årig dotter...
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-14, 20:54
  3. 14 årig dotter
    By anonymt namn in forum Tonåringar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-08, 23:16
  4. 14 årig dotter
    By anonymt namn in forum Många barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-07-02, 12:03
  5. Arg 11-årig dotter!
    By bosseleva in forum Tonåringar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-10, 03:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar