Förskola?
_1004 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2009
    #1

    Förskola?

    En liten enkät om förskolan!

    Har barnet börjat på förskola ännu?

    De som börjat, hur trivs de?

    Vad för typ av förskola är det?

    Hur tycker ni att det fungerar på er förskola?

    Blir det långa/korta dagar?

    Barnen som inte har börjat än, när är det dags för er/dem?
  2. 1
    Förskola? En liten enkät om förskolan!

    Har barnet börjat på förskola ännu?

    De som börjat, hur trivs de?

    Vad för typ av förskola är det?

    Hur tycker ni att det fungerar på er förskola?

    Blir det långa/korta dagar?

    Barnen som inte har börjat än, när är det dags för er/dem?
  3. Medlem sedan
    Jul 2009
    #2
    Har barnet börjat på förskola ännu?
    Ja, Felicia skolades in i mitten på augusti. Det var pappa som skötte hela inskolningen och det gick jättebra.

    De som börjat, hur trivs de?
    Felicia trivs jättebra. Enligt fröknarna så är hon framåt och social och går bra ihop med de andra barnet. Hon har (peppar peppar) inte gråtit eller varit ledsen en enda gång när vi lämnat. Hoppas det håller i sig!

    Vad för typ av förskola är det?
    Det är en kommunal reggio Emilia förskola med fokus på utomhuspedagogik, så de är ute nästan hela dagarna. Det tycker jag är toppen. Den ligger precis vid ett stort naturområde så de har jättemycket natur att vara i.

    Hur tycker ni att det fungerar på er förskola?
    Jag tycker att det verkar fungera bra. Det var vårt sistahands val så vi var lite tveksamma i början, men jag har verkligen blivit positivt överraskad. Personalen är jättetrevlig, det är hemlagad mat och små barngrupper. Och så är de ju som sagt ute jättemycket och det tycker jag också är super.

    Blir det långa/korta dagar?
    Vi försöker få ihop det så att det inte ska bli så långa dagar. Vi lämnar runt 08:30 och hämtar runt 15:30. Men det är ett jäkla pusslande för att få ihop det...

    Barnen som inte har börjat än, när är det dags för er/dem?
  4. 2
    Har barnet börjat på förskola ännu?
    Ja, Felicia skolades in i mitten på augusti. Det var pappa som skötte hela inskolningen och det gick jättebra.

    De som börjat, hur trivs de?
    Felicia trivs jättebra. Enligt fröknarna så är hon framåt och social och går bra ihop med de andra barnet. Hon har (peppar peppar) inte gråtit eller varit ledsen en enda gång när vi lämnat. Hoppas det håller i sig!

    Vad för typ av förskola är det?
    Det är en kommunal reggio Emilia förskola med fokus på utomhuspedagogik, så de är ute nästan hela dagarna. Det tycker jag är toppen. Den ligger precis vid ett stort naturområde så de har jättemycket natur att vara i.

    Hur tycker ni att det fungerar på er förskola?
    Jag tycker att det verkar fungera bra. Det var vårt sistahands val så vi var lite tveksamma i början, men jag har verkligen blivit positivt överraskad. Personalen är jättetrevlig, det är hemlagad mat och små barngrupper. Och så är de ju som sagt ute jättemycket och det tycker jag också är super.

    Blir det långa/korta dagar?
    Vi försöker få ihop det så att det inte ska bli så långa dagar. Vi lämnar runt 08:30 och hämtar runt 15:30. Men det är ett jäkla pusslande för att få ihop det...

    Barnen som inte har börjat än, när är det dags för er/dem?
  5. Anonym
    #3
    Har barnet börjat på förskola ännu? Ja, när hon var 1 år o 2mån.

    De som börjat, hur trivs de? Älskar det.

    Vad för typ av förskola är det? Privat, men funnits sen 70-talet så det är ingen ny förskola.

    Hur tycker ni att det fungerar på er förskola? Bra

    Blir det långa/korta dagar? Tyvärr långa. 745-1630 vilket jag har mkt dåligt samvete över.

    Barnen som inte har börjat än, när är det dags för er/dem?
  6. 3
    Har barnet börjat på förskola ännu? Ja, när hon var 1 år o 2mån.

    De som börjat, hur trivs de? Älskar det.

    Vad för typ av förskola är det? Privat, men funnits sen 70-talet så det är ingen ny förskola.

    Hur tycker ni att det fungerar på er förskola? Bra

    Blir det långa/korta dagar? Tyvärr långa. 745-1630 vilket jag har mkt dåligt samvete över.

    Barnen som inte har börjat än, när är det dags för er/dem?
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4
    Har barnet börjat på förskola ännu?
    ja

    De som börjat, hur trivs de?
    hon trivs bra

    Vad för typ av förskola är det?
    vanlig kommunal förskola

    Hur tycker ni att det fungerar på er förskola?
    det fungerar bra trots att dom håller på att renovera hela gården

    Blir det långa/korta dagar?
    för det mesta korta dagar. jag arbetar på timmar så det kan skilja sig vecka till vecka.

    Barnen som inte har börjat än, när är det dags för er/dem?
  8. 4
    Har barnet börjat på förskola ännu?
    ja

    De som börjat, hur trivs de?
    hon trivs bra

    Vad för typ av förskola är det?
    vanlig kommunal förskola

    Hur tycker ni att det fungerar på er förskola?
    det fungerar bra trots att dom håller på att renovera hela gården

    Blir det långa/korta dagar?
    för det mesta korta dagar. jag arbetar på timmar så det kan skilja sig vecka till vecka.

    Barnen som inte har börjat än, när är det dags för er/dem?
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5
    Har barnet börjat på förskola ännu?
    Nej.

    Vad för typ av förskola är det?
    Wilda står i kö till en privatfsk. Har varit och hälsat på. Känner sedan tidigare till personalen som arbetar där. En mysig fsk med flera olika rum, fin utegård, samt så gör de mycket utflykter (ser "alltid" barn och fröknar ute på byn) till lekplatser, skogen etc.

    Barnen som inte har börjat än, när är det dags för er/dem?
    Wilda står i kö för att börja september 2012, men vi får se om hon får vara hemma till hösten 2013, nu då hon ska bli stora syster.

    Nu när jag är sjukskriven så går vi till Kyrkis och öppna fsk 2-4 dagar/vecka och det uppskattar Wilda mycket.
  10. 5
    Har barnet börjat på förskola ännu?
    Nej.

    Vad för typ av förskola är det?
    Wilda står i kö till en privatfsk. Har varit och hälsat på. Känner sedan tidigare till personalen som arbetar där. En mysig fsk med flera olika rum, fin utegård, samt så gör de mycket utflykter (ser "alltid" barn och fröknar ute på byn) till lekplatser, skogen etc.

    Barnen som inte har börjat än, när är det dags för er/dem?
    Wilda står i kö för att börja september 2012, men vi får se om hon får vara hemma till hösten 2013, nu då hon ska bli stora syster.

    Nu när jag är sjukskriven så går vi till Kyrkis och öppna fsk 2-4 dagar/vecka och det uppskattar Wilda mycket.
  11. Medlem sedan
    Sep 2009
    #6
    Har barnet börjat på förskola ännu?
    Nej

    De som börjat, hur trivs de?

    Vad för typ av förskola är det?
    Hon kommer att gå på en kommunal.. då det endast finns kommunala där vi bor.

    Hur tycker ni att det fungerar på er förskola?

    Blir det långa/korta dagar?
    Hon kommer gå 6.30-16.30 Två dagar jämna veckor och Tre dagar ojämna.

    Barnen som inte har börjat än, när är det dags för er/dem?
    Vi börjar inskolning 14 november.. Väntar med en skräckblandad förtjusning :S
  12. 6
    Har barnet börjat på förskola ännu?
    Nej

    De som börjat, hur trivs de?

    Vad för typ av förskola är det?
    Hon kommer att gå på en kommunal.. då det endast finns kommunala där vi bor.

    Hur tycker ni att det fungerar på er förskola?

    Blir det långa/korta dagar?
    Hon kommer gå 6.30-16.30 Två dagar jämna veckor och Tre dagar ojämna.

    Barnen som inte har börjat än, när är det dags för er/dem?
    Vi börjar inskolning 14 november.. Väntar med en skräckblandad förtjusning :S
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7
    Ingen förskola än - antagligen till hösten. Syskonen har gått på kyrkans förskola och det har funkat bra!
  14. 7
    Ingen förskola än - antagligen till hösten. Syskonen har gått på kyrkans förskola och det har funkat bra!
  15. Medlem sedan
    Mar 2002
    #8
    Har kyrkan egen fsk hos er?
  16. 8
    Har kyrkan egen fsk hos er?
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    En liten enkät om förskolan!

    Har barnet börjat på förskola ännu?

    Ja, Mira började på nya förskolan i Sverige förra veckan.

    De som börjat, hur trivs de?

    Det har funkat jättebra än så länge. Fast hon fattar inte alls varför man måste sitta stilla vid matbordet tills alla ätit upp - det behöver man ju inte alls göra hemma ;-)

    Vad för typ av förskola är det?

    vanlig kommunal

    Hur tycker ni att det fungerar på er förskola?

    Superbra. Personalen är urgullig och de är ute massor vilket Mira älskar.

    Blir det långa/korta dagar?

    9-16, det är väl ganska normalt.

    Barnen som inte har börjat än, när är det dags för er/dem?
  18. 9
    En liten enkät om förskolan!

    Har barnet börjat på förskola ännu?

    Ja, Mira började på nya förskolan i Sverige förra veckan.

    De som börjat, hur trivs de?

    Det har funkat jättebra än så länge. Fast hon fattar inte alls varför man måste sitta stilla vid matbordet tills alla ätit upp - det behöver man ju inte alls göra hemma ;-)

    Vad för typ av förskola är det?

    vanlig kommunal

    Hur tycker ni att det fungerar på er förskola?

    Superbra. Personalen är urgullig och de är ute massor vilket Mira älskar.

    Blir det långa/korta dagar?

    9-16, det är väl ganska normalt.

    Barnen som inte har börjat än, när är det dags för er/dem?
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10
    yes och den är jättebra. Svenska kyrkan alltså!
  20. 10
    yes och den är jättebra. Svenska kyrkan alltså!
  21. Medlem sedan
    Aug 2009
    #11
    En liten enkät om förskolan!

    Har barnet börjat på förskola ännu?
    Ja det har han, han började den 5 september

    De som börjat, hur trivs de?
    Han trivs ypperligt.. har jätteskoj.. grät lite de första veckorna när jag lämnade men nu är det inga problem.

    Vad för typ av förskola är det?
    en helt vanlig kommunal förskola. är för långt att åka till den jag egentligen velat ha. (ur och skur)

    Hur tycker ni att det fungerar på er förskola?
    Jättebra.. är helnöjd.

    Blir det långa/korta dagar?
    Lååånga dagar stackarn 11 timmar tre dagar varannan vecka och en dag de andra två veckorna, de övriga dagarna är lite kortare.

    Barnen som inte har börjat än, när är det dags för er/dem?
  22. 11
    En liten enkät om förskolan!

    Har barnet börjat på förskola ännu?
    Ja det har han, han började den 5 september

    De som börjat, hur trivs de?
    Han trivs ypperligt.. har jätteskoj.. grät lite de första veckorna när jag lämnade men nu är det inga problem.

    Vad för typ av förskola är det?
    en helt vanlig kommunal förskola. är för långt att åka till den jag egentligen velat ha. (ur och skur)

    Hur tycker ni att det fungerar på er förskola?
    Jättebra.. är helnöjd.

    Blir det långa/korta dagar?
    Lååånga dagar stackarn 11 timmar tre dagar varannan vecka och en dag de andra två veckorna, de övriga dagarna är lite kortare.

    Barnen som inte har börjat än, när är det dags för er/dem?
  23. Medlem sedan
    Aug 2009
    #12
    det finns det på flera ställen runt oss oxå. Jag trodde att det var så överallt..
  24. 12
    det finns det på flera ställen runt oss oxå. Jag trodde att det var så överallt..
  25. Medlem sedan
    Aug 2009
    #13
    alltså kyrkans förskola .. här är det samma som öppna förskolan..
  26. 13
    alltså kyrkans förskola .. här är det samma som öppna förskolan..
  27. Medlem sedan
    May 2005
    #14
    Säkert olika beroende på vilka lokaler de har. Här öppnade de förskola när det inte fanns så många barn till kyrkans barntimmar längre.
  28. 14
    Säkert olika beroende på vilka lokaler de har. Här öppnade de förskola när det inte fanns så många barn till kyrkans barntimmar längre.
  29. Medlem sedan
    Mar 2002
    #15
    Är det öppna fsk eller är det dagis?
  30. 15
    Är det öppna fsk eller är det dagis?
  31. Medlem sedan
    Feb 2010
    #16
    Har barnet börjat på förskola ännu?
    -Nej.

    Vad för typ av förskola är det?
    -Det blir en vanlig kommunal fsk som det ser ut nu. Vilken det blir har vi ingen aning om än, det är stora barngrupper och en del är fulla. Då kan man få plats på en fsk utanför ens eget område, på andra sidan stan typ. Det känns sådär.

    Blir det långa/korta dagar?
    -Vi kommer försöka få till det så det blir max 7 timmar per dag.

    Barnen som inte har börjat än, när är det dags för er/dem?
    -Vi har sökt plats från 14:e december. Inskolningen ska börja då är det tänkt. Men vi har inte hört nåt än och vi har stått i kö sen början av juli....
  32. 16
    Har barnet börjat på förskola ännu?
    -Nej.

    Vad för typ av förskola är det?
    -Det blir en vanlig kommunal fsk som det ser ut nu. Vilken det blir har vi ingen aning om än, det är stora barngrupper och en del är fulla. Då kan man få plats på en fsk utanför ens eget område, på andra sidan stan typ. Det känns sådär.

    Blir det långa/korta dagar?
    -Vi kommer försöka få till det så det blir max 7 timmar per dag.

    Barnen som inte har börjat än, när är det dags för er/dem?
    -Vi har sökt plats från 14:e december. Inskolningen ska börja då är det tänkt. Men vi har inte hört nåt än och vi har stått i kö sen början av juli....
  33. Medlem sedan
    Nov 2006
    #17
    Eftersom jag lever livets glada dagar som hemmafru har Albert inte börjat på dagis än. Hade vi bott kvar i DK hade han börjat i augusti eller september, men nu blir det först i september 2012, då han kommer att gå tre dagar i veckan för att få lite extra stimulans och vänja sig vid konceptet.
  34. 17
    Eftersom jag lever livets glada dagar som hemmafru har Albert inte börjat på dagis än. Hade vi bott kvar i DK hade han börjat i augusti eller september, men nu blir det först i september 2012, då han kommer att gå tre dagar i veckan för att få lite extra stimulans och vänja sig vid konceptet.
  35. Medlem sedan
    May 2005
    #18
    Det är dagis! I en av församlingens kyrkor har de en öppen förskola också - men det här är en "vanlig" förskola.
  36. 18
    Det är dagis! I en av församlingens kyrkor har de en öppen förskola också - men det här är en "vanlig" förskola.
  37. Medlem sedan
    Mar 2002
    #19
    Önskar att det fanns här hos oss också, här har vi "bara" öppna fsk.
  38. 19
    Önskar att det fanns här hos oss också, här har vi "bara" öppna fsk.
  39. Medlem sedan
    Aug 2009
    #20
    Ett tips från en som jobbar som pedagog i Svenska kyrkan: skriv till ert kyrkoråd/kyrkoherden om era önskemål och idéer! Gå gärna ihop några stycken också. Det "behövs" ju bara c:a 15-18 barn till en avdelning. Vet inte vart ni bor men det kan ju vara något som kyrkan vill, men inte vet om det finns underlag! Alla tips är ju välkomna om de är välgrundade! Att människor vill ha en kyrklig förskola och frågar efter det är ju väldigt roligt! Jag skulle gärna jobba på ett sådant, men tyvärr finns det inte här där jag bor.
  40. 20
    Ett tips från en som jobbar som pedagog i Svenska kyrkan: skriv till ert kyrkoråd/kyrkoherden om era önskemål och idéer! Gå gärna ihop några stycken också. Det "behövs" ju bara c:a 15-18 barn till en avdelning. Vet inte vart ni bor men det kan ju vara något som kyrkan vill, men inte vet om det finns underlag! Alla tips är ju välkomna om de är välgrundade! Att människor vill ha en kyrklig förskola och frågar efter det är ju väldigt roligt! Jag skulle gärna jobba på ett sådant, men tyvärr finns det inte här där jag bor.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Ny på förskola
    By Marka_83 in forum Småbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-08-07, 17:17
  2. dagis/förskola allmän förskola
    By galanta in forum Barn som yrke
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-19, 19:43
  3. om förskola
    By Anonym in forum Separation
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-16, 10:08
  4. Det här med förskola
    By rubyblue in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-05-13, 20:01
  5. Förskola
    By Kicki82 in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-18, 18:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar