Hur mycket får man låna
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Kanske på väg
    #1

    Hur mycket får man låna

    Kort fråga:

    Hur mycket ska man ha kvar efter boendekostnaden med bankens räkneregler idag? Om jag ska köpa en lägenhet själv och jag har 2 barn boendes halvtid.
  2. 1
    Hur mycket får man låna Kort fråga:

    Hur mycket ska man ha kvar efter boendekostnaden med bankens räkneregler idag? Om jag ska köpa en lägenhet själv och jag har 2 barn boendes halvtid.
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Tror det kan röra sig om 10000 per vuxen och 5000 per barn, men jag är inte säker.
  4. 2
    Tror det kan röra sig om 10000 per vuxen och 5000 per barn, men jag är inte säker.
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Något åt det här hållet kanskem http://www.byggahus.se/artiklar/ta-k...bolanekalkylen

    Har för mig min bank räknade 7500 för mig och 1500 kr/barn på halvtid. Att ha över efter skatt och bokostnader.
  6. 3
    Något åt det här hållet kanskem http://www.byggahus.se/artiklar/ta-k...bolanekalkylen

    Har för mig min bank räknade 7500 för mig och 1500 kr/barn på halvtid. Att ha över efter skatt och bokostnader.
  7. Medlem sedan
    Jun 2004
    #4
    Kan inte vara många ensamstående med barn i Sverige som skulle haft råd med att låna till sitt boende om man behövt få ut 25-35.000 efter skatt för att få låna.
  8. 4
    Kan inte vara många ensamstående med barn i Sverige som skulle haft råd med att låna till sitt boende om man behövt få ut 25-35.000 efter skatt för att få låna.

Liknande trådar

  1. Hur mycket ska vi låna?
    By Hoppas på svar in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-09-18, 12:02
  2. Låna hur mycket?
    By -sniff- in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-12, 17:33
  3. Hur mycket brukar man få låna?
    By Anna in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-09, 08:27
  4. Hur mycket får jag låna?
    By Anne in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-25, 13:48
  5. Hur mycket kan vi låna?
    By Anna in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-20, 07:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar