Liten enkät
_1109 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2006
    #1

    Liten enkät

    Tänkte att det kunde vara kul och se hur ni har det så jag knåpade ihop en liten enkät.

    1. NN föddes 2011-09-xx och är nu xx veckor

    2. Längd och vikt

    3. Hår - lite, mycket, inget

    4. Sover - Egen säng, eget rum, somnar, vaknar

    5. Äter - ofta, reglbundet, flaska, bröst

    6. Så får vi dagarna att gå just nu

    7. Syskon
  2. 1
    Liten enkät Tänkte att det kunde vara kul och se hur ni har det så jag knåpade ihop en liten enkät.

    1. NN föddes 2011-09-xx och är nu xx veckor

    2. Längd och vikt

    3. Hår - lite, mycket, inget

    4. Sover - Egen säng, eget rum, somnar, vaknar

    5. Äter - ofta, reglbundet, flaska, bröst

    6. Så får vi dagarna att gå just nu

    7. Syskon
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2
    1. Joel föddes 2011-09-01 och är nu 6,5 veckor

    2. Vid 6 veckor vägde han 5320g och var 56,5 cm

    3. Hår - mitt i mellan (mörkt) - inte super mycket men inte lite

    4. Sover - somnar för natten vid ca 22 och sover till ca 7.00 Vaknar oftast 2-3 gånger för mat men somnar om direkt. Ofta vill han somna på bröstet.

    5. Äter - ofta på fm och kvällarna ungefär som att han laddar och tar igen natten.

    6. Så får vi dagarna att gå just nu - lämnar syskonen på morgonen 8.30 sen myser vi hemma, träffar någon kompis eller går en sväng och hämtar syskonen 15.00.

    7. Syskon - yngst i en skara på 4 st (P 9år, F 6 år, P 4,5år)
  4. 2
    1. Joel föddes 2011-09-01 och är nu 6,5 veckor

    2. Vid 6 veckor vägde han 5320g och var 56,5 cm

    3. Hår - mitt i mellan (mörkt) - inte super mycket men inte lite

    4. Sover - somnar för natten vid ca 22 och sover till ca 7.00 Vaknar oftast 2-3 gånger för mat men somnar om direkt. Ofta vill han somna på bröstet.

    5. Äter - ofta på fm och kvällarna ungefär som att han laddar och tar igen natten.

    6. Så får vi dagarna att gå just nu - lämnar syskonen på morgonen 8.30 sen myser vi hemma, träffar någon kompis eller går en sväng och hämtar syskonen 15.00.

    7. Syskon - yngst i en skara på 4 st (P 9år, F 6 år, P 4,5år)
  5. Medlem sedan
    Jul 2008
    #3
    1. Nima föddes 2011-09-03 och är nu 6 veckor

    2. Längd och vikt. Vid 5 veckor vägde han 4450 och mätte 56 cm

    3. Han har mörkt nästan svart hår och lagom mycket av det

    4. Somnar ca 22 och sover till ganska exakt 3.30 i egen säng. Sen somnar han om bredvid mig efter amning och brukar sova till 7-8. En eller två amningar till brukar det bli i min säng

    5. Han får både ersättning och bröst och det är lite olika hur ofta han vill äta.

    6. Det blir ganska mycket serier på TV och ibland träff med andra mammor och bebisar. Har flera vänner som precis fått barn och några som har bebis i magen, ser fram emot mycket mamma/bebishäng framåt hösten
    En promenad med bärsjalen brukar vi få till också

    7. Stolt storebror är Elmo 3 år. Han brukar hämta blöja när det är skötdags och han gillar att lägga sina bilar hos lillebror i spjälsängen
    <3 Elmo 2008-06-11 <3
    <3 Nima 2011-09-03 <3
  6. 3
    1. Nima föddes 2011-09-03 och är nu 6 veckor

    2. Längd och vikt. Vid 5 veckor vägde han 4450 och mätte 56 cm

    3. Han har mörkt nästan svart hår och lagom mycket av det

    4. Somnar ca 22 och sover till ganska exakt 3.30 i egen säng. Sen somnar han om bredvid mig efter amning och brukar sova till 7-8. En eller två amningar till brukar det bli i min säng

    5. Han får både ersättning och bröst och det är lite olika hur ofta han vill äta.

    6. Det blir ganska mycket serier på TV och ibland träff med andra mammor och bebisar. Har flera vänner som precis fått barn och några som har bebis i magen, ser fram emot mycket mamma/bebishäng framåt hösten
    En promenad med bärsjalen brukar vi få till också

    7. Stolt storebror är Elmo 3 år. Han brukar hämta blöja när det är skötdags och han gillar att lägga sina bilar hos lillebror i spjälsängen
  7. Medlem sedan
    Jan 2011
    #4
    1. Willow föddes 2011-09-22 och är nu 3,5 vecka

    2. 56cm, 4155g

    3. Hår - mycket,och lite rödblondt

    4. Sover - somnar runt 22,lägger henne i sin säng så sover hon där tills hon äter runt 4-5,sen sover hon i vår säng tills vi går upp.

    5. Äter - hon har gått ner lite i vikt,så försöker få henne att äta oftare för att få igång produktionen,ska mäta på fredag igen och se om det gett resultat.provade med lite ersättning idag,hon gilla det.

    6. tar nån promenad,men än så länge mest mys hemma med pappa på dagarna då han jobbar som bartender kvällar/nätter.
  8. 4
    1. Willow föddes 2011-09-22 och är nu 3,5 vecka

    2. 56cm, 4155g

    3. Hår - mycket,och lite rödblondt

    4. Sover - somnar runt 22,lägger henne i sin säng så sover hon där tills hon äter runt 4-5,sen sover hon i vår säng tills vi går upp.

    5. Äter - hon har gått ner lite i vikt,så försöker få henne att äta oftare för att få igång produktionen,ska mäta på fredag igen och se om det gett resultat.provade med lite ersättning idag,hon gilla det.

    6. tar nån promenad,men än så länge mest mys hemma med pappa på dagarna då han jobbar som bartender kvällar/nätter.
  9. Medlem sedan
    Sep 2009
    #5
    1. Tuvalie föddes 2011-10-03 och är nu 2 veckor och 2 dagar.

    2. Födelsevikt på 4060 gram och 54 cm lång, på hembesök av BVC sköterska förra Torsdagen vägde hon 4025 gram.

    3. Kolsvart och MASSOR! Förvånande då storasyster knappt hade nått hår alls och var betydligt ljusare!

    4. Sover med sin mamma! Mys! Har ännu inga fasta rutiner men somnar runt 22:00 för natten och sen varierar det. Vanligtvis vaknar hon bara ett par gånger för att äta, men sista två dygnen har vi haft varannan timme...

    5. Från början ganska regelbundet var tredje/fjärde timme men sista dagarna verkar det som om hon vill ha igång mjölkproduktionen för det tuttas som attan!

    6. Vi sparade all pappan semester i somras så vi har fem veckor till att spendera tillsammans hela familjen. Är fortfarande inne i barnasängsbubblan så blir lite promenader med hundarna och vanligt hushållsarbete men annars hänger vi mest i soffan och myser!

    7. Saga 20 månader tyckte inledningsvis att lillasyster kunde krypa tillbaka dit hon kom från Nu går det bättre och bättre för var dag och för tillfället pussar hon till och med på bebis ibland
  10. 5
    1. Tuvalie föddes 2011-10-03 och är nu 2 veckor och 2 dagar.

    2. Födelsevikt på 4060 gram och 54 cm lång, på hembesök av BVC sköterska förra Torsdagen vägde hon 4025 gram.

    3. Kolsvart och MASSOR! Förvånande då storasyster knappt hade nått hår alls och var betydligt ljusare!

    4. Sover med sin mamma! Mys! Har ännu inga fasta rutiner men somnar runt 22:00 för natten och sen varierar det. Vanligtvis vaknar hon bara ett par gånger för att äta, men sista två dygnen har vi haft varannan timme...

    5. Från början ganska regelbundet var tredje/fjärde timme men sista dagarna verkar det som om hon vill ha igång mjölkproduktionen för det tuttas som attan!

    6. Vi sparade all pappan semester i somras så vi har fem veckor till att spendera tillsammans hela familjen. Är fortfarande inne i barnasängsbubblan så blir lite promenader med hundarna och vanligt hushållsarbete men annars hänger vi mest i soffan och myser!

    7. Saga 20 månader tyckte inledningsvis att lillasyster kunde krypa tillbaka dit hon kom från Nu går det bättre och bättre för var dag och för tillfället pussar hon till och med på bebis ibland
  11. Medlem sedan
    Aug 1999
    #6
    1. Florian föddes 2011-09-14 och är nu 5 veckor

    2. Längd och vikt vid födseln 53 cm och 4700g vid 3 veckor 56 cm och 5220g

    3. Hår - lite ljusbrunt fljunigt hår

    4. Sover - mest bredvid mig...ätandes, har inga riktiga tider än.

    5. Äter - ammas, väldigt ofta oftare på kvällarna

    6. Så får vi dagarna att gå just nu- dagarna bara rullar på tycker att det svåra är att få dom att räcka till.

    7. Syskon. Florian har 5 syskon, de är 22 år, 18 år, 14 år, 11 år och 8 år. Han är enormt beundrad :-D
  12. 6
    1. Florian föddes 2011-09-14 och är nu 5 veckor

    2. Längd och vikt vid födseln 53 cm och 4700g vid 3 veckor 56 cm och 5220g

    3. Hår - lite ljusbrunt fljunigt hår

    4. Sover - mest bredvid mig...ätandes, har inga riktiga tider än.

    5. Äter - ammas, väldigt ofta oftare på kvällarna

    6. Så får vi dagarna att gå just nu- dagarna bara rullar på tycker att det svåra är att få dom att räcka till.

    7. Syskon. Florian har 5 syskon, de är 22 år, 18 år, 14 år, 11 år och 8 år. Han är enormt beundrad :-D
  13. Medlem sedan
    May 2011
    #7
    1. Millie föddes 2011-09-27 och är nu 3 veckor och 1 dag

    2.Längd och vikt. 3600g och 53cm vid drygt 1 vecka.

    3. Hår - Mörkblond fjun som växer som ogräs!

    4. Sover - Själv i sin egna lilla hörna på soffan om dagarna. Somnar bredvid mig vid kl.00, äter vid kl.04 och 07.30 och sover till 09.30-10.00.

    5. Äter - Ammar ofta, speciellt om kvällarna.

    6. Så får vi dagarna att gå just nu - Roar oss själva med matning, blöjbyten, promenader och mys medan pappa är på jobbet. Är den första i kompiskretsen som fått barn vilket tyvärr gör att vi blir lite ensamma under dagarna, men vi är tuffa brudar och överlever

    7. Syskon - Första barnet
  14. 7
    1. Millie föddes 2011-09-27 och är nu 3 veckor och 1 dag

    2.Längd och vikt. 3600g och 53cm vid drygt 1 vecka.

    3. Hår - Mörkblond fjun som växer som ogräs!

    4. Sover - Själv i sin egna lilla hörna på soffan om dagarna. Somnar bredvid mig vid kl.00, äter vid kl.04 och 07.30 och sover till 09.30-10.00.

    5. Äter - Ammar ofta, speciellt om kvällarna.

    6. Så får vi dagarna att gå just nu - Roar oss själva med matning, blöjbyten, promenader och mys medan pappa är på jobbet. Är den första i kompiskretsen som fått barn vilket tyvärr gör att vi blir lite ensamma under dagarna, men vi är tuffa brudar och överlever

    7. Syskon - Första barnet
  15. Medlem sedan
    Jun 2002
    #8

    Lotta svarar

    1. Rasmus föddes 2011-09-07 och är nu 6 veckor

    2. Längd och vikt vid födslen 51 cm 3090 gr.
    Vid 5 veckorskollen 56 mc och 5100 gr.

    3. Hår - Mittimellan lite och mycket

    4. Sover - Sover i egen säng på natten men på mig på dagen..... Håller på och ska vänja vid att ligga i sängen på dagen. Kan vara lättväckt när man lägger ifrån sig honom om han somnat mitt i maten Då är det lätt att man väljer att bli sittandes i soffan en timma tills han vaknar. Resultat: inget blir gjort på hela dagen!

    5. Äter - Dricker välling ur flaska ca 150 ml med ca 2 timmars mellanrum

    6. Så får vi dagarna att gå just nu
    Pga dåligt väder så har vi mest varit hemma. Brorsan kommer hem från skolan mitt på dagen så då hittar vi på något med honom.

    7. Syskon
    En storebror som är 9 år och absolut världens bästa brorsa
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~
    Meningen med livet är att ge någon annans liv en mening
  16. 8
    Lotta svarar 1. Rasmus föddes 2011-09-07 och är nu 6 veckor

    2. Längd och vikt vid födslen 51 cm 3090 gr.
    Vid 5 veckorskollen 56 mc och 5100 gr.

    3. Hår - Mittimellan lite och mycket

    4. Sover - Sover i egen säng på natten men på mig på dagen..... Håller på och ska vänja vid att ligga i sängen på dagen. Kan vara lättväckt när man lägger ifrån sig honom om han somnat mitt i maten Då är det lätt att man väljer att bli sittandes i soffan en timma tills han vaknar. Resultat: inget blir gjort på hela dagen!

    5. Äter - Dricker välling ur flaska ca 150 ml med ca 2 timmars mellanrum

    6. Så får vi dagarna att gå just nu
    Pga dåligt väder så har vi mest varit hemma. Brorsan kommer hem från skolan mitt på dagen så då hittar vi på något med honom.

    7. Syskon
    En storebror som är 9 år och absolut världens bästa brorsa
  17. Medlem sedan
    Jun 2003
    #9
    1. Harry föddes 2011-09-12 och är nu ca 5,5 veckor

    2. Längd och vikt vid födseln 4150 o 54 lång.. nu runt fem kilo kan jag tänka mig o kanske 58 cm

    3. Hår - lite, mycket, inget - Mycket ljust

    4. Sover - Egen säng, eget rum, somnar, vaknar - sover på natten med oss o äter två -tre gånger så snäll o somnar sedan *peppar peppar* På dagen sover han i vagga nere i vardagsrummet

    5. Äter - ofta, reglbundet, flaska, bröst - runt var tredje timme eller så, ammar

    6. Så får vi dagarna att gå just nu - umgås med vänner, myser hemma, babyrytmik o promenader.. Ibland hinner vi inte iväg alls utan bara gör alla måsten hemma Hänger me brorsorna på alla aktiviteter

    7. Syskon Jesper 8 år, Ludvig 6,5 år och Wilmer 4 år
  18. 9
    1. Harry föddes 2011-09-12 och är nu ca 5,5 veckor

    2. Längd och vikt vid födseln 4150 o 54 lång.. nu runt fem kilo kan jag tänka mig o kanske 58 cm

    3. Hår - lite, mycket, inget - Mycket ljust

    4. Sover - Egen säng, eget rum, somnar, vaknar - sover på natten med oss o äter två -tre gånger så snäll o somnar sedan *peppar peppar* På dagen sover han i vagga nere i vardagsrummet

    5. Äter - ofta, reglbundet, flaska, bröst - runt var tredje timme eller så, ammar

    6. Så får vi dagarna att gå just nu - umgås med vänner, myser hemma, babyrytmik o promenader.. Ibland hinner vi inte iväg alls utan bara gör alla måsten hemma Hänger me brorsorna på alla aktiviteter

    7. Syskon Jesper 8 år, Ludvig 6,5 år och Wilmer 4 år
  19. Medlem sedan
    Aug 2011
    #10
    1. Edwin föddes 2011-08-27 (tre veckor tidig...) och är nu 8 veckor
    2. Vägde 2790g och var 47cm lång vid födseln, vid 7 veckor vägde han 5020g och var 54,5 cm lång
    3. Föddes med en hel del ganska mörkt hår, men det som växer ut nu är vitblont
    4. Sover i egen säng på natten, mellan matningarna. Somnar för natten ngn gång mellan 21 o 22 och vaknar en gång ca kl 2-3 för att äta, sedan sover han till morgonen.
    På dagarna sover han i min famn, i sin vagn, i soffan bredvid mig eller i babyskyddet om vi är ute på äventyr (har en timmes bilresa till mormor, t ex ;P)
    5. Vi har fått ge upp hobbyamningen, så nu är det enbart ersättning ur flaska som gäller. På natten med ca 4tim mellan tillfällena, på dagen 3tim om han somnar, annars varannan timme men då mindre mängd per gång...
    6. Äter, sover, promenad i vagnen, får besök och åker och hälsar på familj och vänner. Första månaden kände jag mig helt låst (första barnet, vågade knappt gå utanför dörren...), men nu har vi lärt oss att det går bra att vara hemifrån också
    7. Inga syskon ännu
  20. 10
    1. Edwin föddes 2011-08-27 (tre veckor tidig...) och är nu 8 veckor
    2. Vägde 2790g och var 47cm lång vid födseln, vid 7 veckor vägde han 5020g och var 54,5 cm lång
    3. Föddes med en hel del ganska mörkt hår, men det som växer ut nu är vitblont
    4. Sover i egen säng på natten, mellan matningarna. Somnar för natten ngn gång mellan 21 o 22 och vaknar en gång ca kl 2-3 för att äta, sedan sover han till morgonen.
    På dagarna sover han i min famn, i sin vagn, i soffan bredvid mig eller i babyskyddet om vi är ute på äventyr (har en timmes bilresa till mormor, t ex ;P)
    5. Vi har fått ge upp hobbyamningen, så nu är det enbart ersättning ur flaska som gäller. På natten med ca 4tim mellan tillfällena, på dagen 3tim om han somnar, annars varannan timme men då mindre mängd per gång...
    6. Äter, sover, promenad i vagnen, får besök och åker och hälsar på familj och vänner. Första månaden kände jag mig helt låst (första barnet, vågade knappt gå utanför dörren...), men nu har vi lärt oss att det går bra att vara hemifrån också
    7. Inga syskon ännu
  21. Medlem sedan
    Feb 2011
    #11
    1. Lianna föddes 2011-09-17 och är nu 6 veckor gammal.

    2. När hon kom till världen vägde hon 3710 och var 51 cm lång. När hon blev en månad vägde hon 5020 och var 56 cm lång.

    3. Prinsessan har en lång "toffs" i mitten. Håret är brunt!

    4. Sover överallt! Älskar att sova i bilen när pappa kör o även i vagnen när mamma promenerar. Hon trivs bäst på soffan på dagarna och i vår säng på natten. Ibland, när hon är trött så somnar hon även i sin egen säng! Händer dock inte ofta! Och så fort hon äter så somnar hon.. guuuud vad skönt det är o sova i mammas famn!

    5. Jag ammar Lianna och hon äter var 3e, 4e timme. dock bara i 5-10 min

    6. Dagarna spenderar vi i soffan, framför tvn! Vi äääälskar att titta på Grey's Anatomy o mamma spelar wordfeud när lilla flickan äter! Vi promenerar nästan varje dag ( mest för att dem renoverar hela huset här o vi tycker inte om att höra dem borra ) och föröser att vila så fort det går så att vi blir stora o starka!

    7. Lianna har inga syskon..än
  22. 11
    1. Lianna föddes 2011-09-17 och är nu 6 veckor gammal.

    2. När hon kom till världen vägde hon 3710 och var 51 cm lång. När hon blev en månad vägde hon 5020 och var 56 cm lång.

    3. Prinsessan har en lång "toffs" i mitten. Håret är brunt!

    4. Sover överallt! Älskar att sova i bilen när pappa kör o även i vagnen när mamma promenerar. Hon trivs bäst på soffan på dagarna och i vår säng på natten. Ibland, när hon är trött så somnar hon även i sin egen säng! Händer dock inte ofta! Och så fort hon äter så somnar hon.. guuuud vad skönt det är o sova i mammas famn!

    5. Jag ammar Lianna och hon äter var 3e, 4e timme. dock bara i 5-10 min

    6. Dagarna spenderar vi i soffan, framför tvn! Vi äääälskar att titta på Grey's Anatomy o mamma spelar wordfeud när lilla flickan äter! Vi promenerar nästan varje dag ( mest för att dem renoverar hela huset här o vi tycker inte om att höra dem borra ) och föröser att vila så fort det går så att vi blir stora o starka!

    7. Lianna har inga syskon..än
  23. Medlem sedan
    Aug 2011
    #12
    Victor föddes 2011-09-30 och är nu snart en månad gammal.

    3505 gr och 51 cm lång var han när han föddes.

    Han har ganska mycket hår mer än hans syster hade när hon föddes.

    Försöker få honom att sova u sin säng i alla fall på natten så han känner skillnad mellan natt och dag. men helst vill han sova i famnen och ibland har man problem med att lägga ner honom.

    Äter ganska ofta men ändå regelbundet, tar bröstet bra!

    Börjar försöka komma in i rutiner men det är svårt när man har en till som vill ha ens uppmärksamhet...

    Storasyster Wilma som föddes 2007-12-15!
  24. 12
    Victor föddes 2011-09-30 och är nu snart en månad gammal.

    3505 gr och 51 cm lång var han när han föddes.

    Han har ganska mycket hår mer än hans syster hade när hon föddes.

    Försöker få honom att sova u sin säng i alla fall på natten så han känner skillnad mellan natt och dag. men helst vill han sova i famnen och ibland har man problem med att lägga ner honom.

    Äter ganska ofta men ändå regelbundet, tar bröstet bra!

    Börjar försöka komma in i rutiner men det är svårt när man har en till som vill ha ens uppmärksamhet...

    Storasyster Wilma som föddes 2007-12-15!
  25. Medlem sedan
    Aug 2011
    #13
    1. Alvar föddes 2011-11-13 och är nu 2 månader och 22 dagar
    2. 62 cm och 6500 g
    3. lite cendre färgat
    4. somnar hos oss och sover sen i egen säng
    5. äter mycket, ammas!!!
    6. vi promenerar och myser
    7. inga syskon, än..
  26. 13
    1. Alvar föddes 2011-11-13 och är nu 2 månader och 22 dagar
    2. 62 cm och 6500 g
    3. lite cendre färgat
    4. somnar hos oss och sover sen i egen säng
    5. äter mycket, ammas!!!
    6. vi promenerar och myser
    7. inga syskon, än..
  27. Medlem sedan
    Jan 2011
    #14
    1. Meja föddes 2011-09-04 och är nu xx veckor

    2 vid 3 månaderskontrollen (några dagar innan 3 månadersdagen) var hon 62 cm och vägde 6 kg.

    3. Hår - lagom med tydlig avskavnig på bakhuvudet

    4. Sover - Egen säng i vårt rum

    5. Äter - ganska ofta under dagtid ur flaska


    7. Syskon 2; storasyster snart 7 och storebror 5 år.
  28. 14
    1. Meja föddes 2011-09-04 och är nu xx veckor

    2 vid 3 månaderskontrollen (några dagar innan 3 månadersdagen) var hon 62 cm och vägde 6 kg.

    3. Hår - lagom med tydlig avskavnig på bakhuvudet

    4. Sover - Egen säng i vårt rum

    5. Äter - ganska ofta under dagtid ur flaska


    7. Syskon 2; storasyster snart 7 och storebror 5 år.

Liknande trådar

  1. Lånad enkät: Liten enkät om ettåringarna
    By seife in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 11:52
  2. Liten enkät
    By Lia75 in forum _05 Höstbarn
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 10:15
  3. En Liten Enkät...
    By Anonymis in forum Försöker bli med barn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 17:35
  4. En liten liten enkät
    By Veris mamma in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-04-21, 16:22
  5. en liten liten enkät
    By Therese m. Tilde 28/6-04å Albin 13/8 in forum _0307 Julibarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 08:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar