Frysa in smakisar
_1106 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2011
    #1

    Frysa in smakisar

    Är ju praktiskt att kunna frysa in smakisar och senare egen barnmatsburken, någon som har tips på var man kan köpa lagoma formar för det?
    Har hört att isbitslådan är bra, jag kanske har fel, men jag tyckte det var svårt att få ut. Vitsen är ju att få ut bit för bit...
  2. 1
    Frysa in smakisar Är ju praktiskt att kunna frysa in smakisar och senare egen barnmatsburken, någon som har tips på var man kan köpa lagoma formar för det?
    Har hört att isbitslådan är bra, jag kanske har fel, men jag tyckte det var svårt att få ut. Vitsen är ju att få ut bit för bit...
  3. Medlem sedan
    May 2009
    #2
    jag brukar köra vanliga isbitslådan men då får man spola lite ljummet vatten på baksidan, lägga den ner och knacka lite mot en skärbräda för att de ska lossna. Däremot tipsade en kompis om att Tupperwere har isbitslådor med botten av silkon så att man lätt kan trycka ut dem var för sig utan krångel!
    Där efter brukar jag ha dem i olika burkar eller påsar i frysen då de redan är frysta i bitar..
    Lycka till!
  4. 2
    jag brukar köra vanliga isbitslådan men då får man spola lite ljummet vatten på baksidan, lägga den ner och knacka lite mot en skärbräda för att de ska lossna. Däremot tipsade en kompis om att Tupperwere har isbitslådor med botten av silkon så att man lätt kan trycka ut dem var för sig utan krångel!
    Där efter brukar jag ha dem i olika burkar eller påsar i frysen då de redan är frysta i bitar..
    Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Oct 2006
    #3
    Jag har vanliga iskuber och fryser i, de i hård plast och de går lätt att trycka ut tycker jag. Sedan har jag vanliga glasslådor och förvarar de i, tar fram lagom med kuber till lunch, oftast någon timme innan hon ska äta Tror Ikea oxå har silikon iskuber som man kan frysa i
  6. 3
    Jag har vanliga iskuber och fryser i, de i hård plast och de går lätt att trycka ut tycker jag. Sedan har jag vanliga glasslådor och förvarar de i, tar fram lagom med kuber till lunch, oftast någon timme innan hon ska äta Tror Ikea oxå har silikon iskuber som man kan frysa i
  7. Medlem sedan
    Dec 2010
    #4
    Man kan också köpa engångs-shotglas i plast på mataffären har jag hört alternativt lägga i kluttar på smörpapper, frysa
    In och sedan lägga dem i en burk i frysen.
  8. 4
    Man kan också köpa engångs-shotglas i plast på mataffären har jag hört alternativt lägga i kluttar på smörpapper, frysa
    In och sedan lägga dem i en burk i frysen.
  9. Medlem sedan
    Jun 2010
    #5
    När jag fryser in mat till lillen så lägger jag ut lagom stora portioner på en bricka med plastfolie på å sen fryser jag det å lägger det därefter i påse eller i burk. Min lille e 9 månader nu men det funkar ju på mindre portioner.
  10. 5
    När jag fryser in mat till lillen så lägger jag ut lagom stora portioner på en bricka med plastfolie på å sen fryser jag det å lägger det därefter i påse eller i burk. Min lille e 9 månader nu men det funkar ju på mindre portioner.

Liknande trådar

  1. Frysa eller inte frysa brödet?
    By malva_ in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-03, 22:26
  2. Frysa eller inte frysa, det är frågan
    By ~Trixie~ in forum Mat & dryck
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-02-01, 10:08
  3. Frysa smakisar?
    By Sase in forum _0807 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-29, 21:10
  4. Smakisar
    By Cillen in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-09, 14:29
  5. Frysa el inte frysa?
    By ~Trixie~ in forum Mat & dryck
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-12, 21:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar