Jobbigt på dagiset...
_1001 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2000
    #1

    Jobbigt på dagiset...

    Min dotter är nu 20 månader, och hon började inskolningen på dagis den 19 september, alltså då hon var 19 mån.
    Hon var självklart mkt ledsen i början, men nu senaste tiden så säger fröknarna att hon är mindre ledsen, men mera arg gråt, skriker mkt och så...
    Detta känns mkt jobbigt att veta, att dom säkert tycker hon är ett besvärligt skrikande barn....
    Hon har ett hett temperament det vet jag, och hon får verkligen inte precis som hon vill...

    Hon har ju bara gått på dagis en dryg månad, men borde det inte bli bättre snart??

    Man vill ju inte att fröknarna ska tycka att ens barn är en jobbig unge, och jag vill ju att min dotter ska tycka att dagis är skoj och trivas...

    Jag jobbar 70%, vilket innebär att hon är där ca 3 dagar i veckan, nu föreslog dom att trots att jag är ledig ska hon få komma dit 9-12 dom dagar hon egentligen är ledig bara för att vara där mera...


    Finns det fler som haft temperamentsfulla barn och såhär på dagis??

    Snälla ge mig lite råd och stöd....
  2. 1
    Jobbigt på dagiset... Min dotter är nu 20 månader, och hon började inskolningen på dagis den 19 september, alltså då hon var 19 mån.
    Hon var självklart mkt ledsen i början, men nu senaste tiden så säger fröknarna att hon är mindre ledsen, men mera arg gråt, skriker mkt och så...
    Detta känns mkt jobbigt att veta, att dom säkert tycker hon är ett besvärligt skrikande barn....
    Hon har ett hett temperament det vet jag, och hon får verkligen inte precis som hon vill...

    Hon har ju bara gått på dagis en dryg månad, men borde det inte bli bättre snart??

    Man vill ju inte att fröknarna ska tycka att ens barn är en jobbig unge, och jag vill ju att min dotter ska tycka att dagis är skoj och trivas...

    Jag jobbar 70%, vilket innebär att hon är där ca 3 dagar i veckan, nu föreslog dom att trots att jag är ledig ska hon få komma dit 9-12 dom dagar hon egentligen är ledig bara för att vara där mera...


    Finns det fler som haft temperamentsfulla barn och såhär på dagis??

    Snälla ge mig lite råd och stöd....
  3. Medlem sedan
    Feb 2008
    #2
    Jag har hört, vet dock inte om det är sant, att det just runt 1½ år är den svåraste tiden att börja dagis på. För min del stämde det när det gällde vår största son! Det var jättekämpigt första året! Han satt mest i sin vagn de första veckorna. Han började dagis när han var nästan 20 månader. Jag hade så få timmar/dagar (hade bara en till tre dagar per vecka) på dagis så jag fick ansöka om mer tid för att han skulle få rutin och känna sig tryggare. Till slut blev det bättre, men som sagt så var det jättekämpigt i början!
    Jag har inga bra råd eller tips, men prata med dagisfröknarna, de kanske vet något bra! Eller med BVC, de brukar också ha bra svar!
  4. 2
    Jag har hört, vet dock inte om det är sant, att det just runt 1½ år är den svåraste tiden att börja dagis på. För min del stämde det när det gällde vår största son! Det var jättekämpigt första året! Han satt mest i sin vagn de första veckorna. Han började dagis när han var nästan 20 månader. Jag hade så få timmar/dagar (hade bara en till tre dagar per vecka) på dagis så jag fick ansöka om mer tid för att han skulle få rutin och känna sig tryggare. Till slut blev det bättre, men som sagt så var det jättekämpigt i början!
    Jag har inga bra råd eller tips, men prata med dagisfröknarna, de kanske vet något bra! Eller med BVC, de brukar också ha bra svar!

Liknande trådar

  1. Jobbigt på dagiset...
    By Jenny_ in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-10-23, 21:01
  2. Jobbigt på dagiset...
    By Jenny_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-10-20, 10:32
  3. såhär ser dagiset ut
    By j med 4 in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-21, 13:40
  4. Hur verkar det här dagiset?
    By tus_ in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 09:35
  5. Ang. dagiset
    By Sofia m. Julia04&Christopher02 & BUS bf 18/12 in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-03, 21:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar