tänder?
_1106 Junibarn
  1. Medlem sedan
    May 2009
    #1

    tänder?

    har era bäbisar fått tänder än? jag är nästan helt säker att det är en på g här. Han dregglar som sjutton och vill ha något att "gnaga" på alt hela knytnäven i munnen konstant. Är även väldigt dålig i magen vilket jag vet att mina äldsta barn var när de skulle få sina tänder. Om era pluttar fått tänder, har ni märkt något speciellt på dem el har de bara funnits små gryn i munnen en dag?
    mamma till 3 underbara prinsar
  2. 1
    tänder? har era bäbisar fått tänder än? jag är nästan helt säker att det är en på g här. Han dregglar som sjutton och vill ha något att "gnaga" på alt hela knytnäven i munnen konstant. Är även väldigt dålig i magen vilket jag vet att mina äldsta barn var när de skulle få sina tänder. Om era pluttar fått tänder, har ni märkt något speciellt på dem el har de bara funnits små gryn i munnen en dag?
  3. Medlem sedan
    Nov 2010
    #2
    Här har det inte kommit någon tand än, men Esther har också börjat dregla enormt! Ingen av hennes syskon har dreglat nämnvärt men nu har vi fått köpa såna dregelhalsdukar . Båda syskonen har fått sina första tänder vid 8-9 månaders ålder så det känns tidigt än så länge men man vet ju aldrig .

    Har också hört att de kan bli dåliga i magen när de får nya tänder så det är säkert det som är på G i ert fall .
  4. 2
    Här har det inte kommit någon tand än, men Esther har också börjat dregla enormt! Ingen av hennes syskon har dreglat nämnvärt men nu har vi fått köpa såna dregelhalsdukar . Båda syskonen har fått sina första tänder vid 8-9 månaders ålder så det känns tidigt än så länge men man vet ju aldrig .

    Har också hört att de kan bli dåliga i magen när de får nya tänder så det är säkert det som är på G i ert fall .
  5. Medlem sedan
    Sep 2010
    #3
    Max har inte fått nån tand fast jag varit helt säker på i en månad att de skulle komma. Han har oxå dreglat så tröjan inte varit torr mer än 20 min. Nu har han nästan slutat att dregla, dock biter o gnager han frenetiskt fortfarande. Älskar när vi gnuggar hans tandkött Men som sagt, inga gryn än!
  6. 3
    Max har inte fått nån tand fast jag varit helt säker på i en månad att de skulle komma. Han har oxå dreglat så tröjan inte varit torr mer än 20 min. Nu har han nästan slutat att dregla, dock biter o gnager han frenetiskt fortfarande. Älskar när vi gnuggar hans tandkött Men som sagt, inga gryn än!
  7. Medlem sedan
    May 2009
    #4
    Likadant här!Alice dreglade jättemycket förra månaden. Var dag fick jag ha nyinhandlade dregel-haklappar för att inte tröjan skulle vara blöt. Men nu sedan en vecka tillbaka så dreglar hon bara ibland under dagen och inte alls lika mycket...Var övertygad om att tanden skulle komma innan men nej,inget syns eller känns där.
  8. 4
    Likadant här!Alice dreglade jättemycket förra månaden. Var dag fick jag ha nyinhandlade dregel-haklappar för att inte tröjan skulle vara blöt. Men nu sedan en vecka tillbaka så dreglar hon bara ibland under dagen och inte alls lika mycket...Var övertygad om att tanden skulle komma innan men nej,inget syns eller känns där.
  9. Medlem sedan
    Sep 1999
    #5
    Ja Charlie fick första tanden då han va 3 månader och 2 dagar gammal och den andra kom ca en vecka efter så nu har han två små tänder i munnen.
    Han har också ofta händerna i munnen och dreglar massor. Man såg innan dom kom fram att det va lite bulligt där och drog man fingret över så lyste det igenom så man såg tänderna.
  10. 5
    Ja Charlie fick första tanden då han va 3 månader och 2 dagar gammal och den andra kom ca en vecka efter så nu har han två små tänder i munnen.
    Han har också ofta händerna i munnen och dreglar massor. Man såg innan dom kom fram att det va lite bulligt där och drog man fingret över så lyste det igenom så man såg tänderna.
  11. Medlem sedan
    Feb 2011
    #6
    Hej Min lilla tjej har precis fått sin första tand. Hon är fem månader nästan.. Hon har dreglat och gnagt på händer/fingrarna som tokig innan så misstäntke att det skulle komma. Inatt sov hon ingenting och inte jag heller.. Idag drog jag med lillfingret och visst var det nåt vasst där som stack ut lite. Gnällig var hon som sjutton. Hon har också ätit dåligt sen under 3-4 veckor tillbaka.. Var orolig och hon har inte gått upp som hon ska. jag visste inte att de kan bli dåliga i magen som ni skriver. tror ni att det är orsaken??
  12. 6
    Hej Min lilla tjej har precis fått sin första tand. Hon är fem månader nästan.. Hon har dreglat och gnagt på händer/fingrarna som tokig innan så misstäntke att det skulle komma. Inatt sov hon ingenting och inte jag heller.. Idag drog jag med lillfingret och visst var det nåt vasst där som stack ut lite. Gnällig var hon som sjutton. Hon har också ätit dåligt sen under 3-4 veckor tillbaka.. Var orolig och hon har inte gått upp som hon ska. jag visste inte att de kan bli dåliga i magen som ni skriver. tror ni att det är orsaken??

Liknande trådar

  1. tappade tänder, nya tänder?
    By PiaD1978 in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-13, 21:10
  2. Vilka här har tänder/inte tänder och
    By ullen in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 12:32
  3. tänder...
    By fru ragge in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-29, 16:34
  4. Tänder?
    By miffot in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 22:55
  5. Tänder
    By myssli in forum _0605 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 14:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar