mobilen?
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    #1

    mobilen?

    11-åringen har haft mobil i ett par år, från början bara enstaka gånger då det varit något spec, nu har han med den dagligen. Han har hitintills haft våra avlagda telefoner, men nu när det blivit en spricka i den telefonen han använder börjar vi fundera på hur vi ska göra. Vi tittade på telenors sida för att se om vi skulle ha ett sk under 18abonnemang till honom, men då visar det sig att den billigaste telefonen i så fall skulle vara en sony ericson xperia x8 - alltså en smartphone. Då skulle han ju faktiskt lika gärna kunna ha någon av våra gamla iPhones (3s) men vi ville ju inte det. Han är så bunden av sin iPod touch att vi ville inte att han ska ha något annat som han kan sitta och surfa med, och ännu en grej för oss att tjata om.....

    Är vi stränga? Har alla 11åringar smartphones nu för tiden. Vi bor i ett ganska typiskt mellanklassområde och sonen säger ju naturligtvis att alla har det.....
  2. 1
    mobilen? 11-åringen har haft mobil i ett par år, från början bara enstaka gånger då det varit något spec, nu har han med den dagligen. Han har hitintills haft våra avlagda telefoner, men nu när det blivit en spricka i den telefonen han använder börjar vi fundera på hur vi ska göra. Vi tittade på telenors sida för att se om vi skulle ha ett sk under 18abonnemang till honom, men då visar det sig att den billigaste telefonen i så fall skulle vara en sony ericson xperia x8 - alltså en smartphone. Då skulle han ju faktiskt lika gärna kunna ha någon av våra gamla iPhones (3s) men vi ville ju inte det. Han är så bunden av sin iPod touch att vi ville inte att han ska ha något annat som han kan sitta och surfa med, och ännu en grej för oss att tjata om.....

    Är vi stränga? Har alla 11åringar smartphones nu för tiden. Vi bor i ett ganska typiskt mellanklassområde och sonen säger ju naturligtvis att alla har det.....
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Vår dotter har en gammal telefon som man kan ringa med och som man kan skicka sms med. Jag vill inte att mitt barn ständigt bär omkring på prylar värda 1000-lappar. Dessutom har hon inget annat behov än att kunna skicka sms och möjligen ringa någon gång.
  4. 2
    Vår dotter har en gammal telefon som man kan ringa med och som man kan skicka sms med. Jag vill inte att mitt barn ständigt bär omkring på prylar värda 1000-lappar. Dessutom har hon inget annat behov än att kunna skicka sms och möjligen ringa någon gång.
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3
    Theo fick en ny mobil i 11-årspresent för det var det han verkligen önskade sig. Han hade en touchtelefon innan, men denna är en android.
  6. 3
    Theo fick en ny mobil i 11-årspresent för det var det han verkligen önskade sig. Han hade en touchtelefon innan, men denna är en android.
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Nä men det stämmer väl ändå inte? Vi fick var sin Sone Ericsson Zylo till våra barn när vi tecknade familjeabonnemang förra året, och den mobilen finns fortfarande kvar på Telenors sida. Det är inte en smartphone men den _går_ att surfa med om det kniper + att den har bluetooth, mp3-spelare, radio och annat som barnen gillar.

    Båda barnen (-00 & -97) är mycket nöjda med sina telefoner. Ibland kan de knorra lite över att de inte kan spela Angry Birds på mobilerna, men jag tycker de har andra spelmöjligheter så det räcker till och blir över, så det lyssnar jag inte på.
  8. 4
    Nä men det stämmer väl ändå inte? Vi fick var sin Sone Ericsson Zylo till våra barn när vi tecknade familjeabonnemang förra året, och den mobilen finns fortfarande kvar på Telenors sida. Det är inte en smartphone men den _går_ att surfa med om det kniper + att den har bluetooth, mp3-spelare, radio och annat som barnen gillar.

    Båda barnen (-00 & -97) är mycket nöjda med sina telefoner. Ibland kan de knorra lite över att de inte kan spela Angry Birds på mobilerna, men jag tycker de har andra spelmöjligheter så det räcker till och blir över, så det lyssnar jag inte på.
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Plus att deras mobiler inte behöver laddas alls lika ofta som min smartphone. Missar jag sätta min telefon på laddning en kväll måste jag ta med en laddsladd till jobbet, och det har hänt mer än en gång att jag fått slut på batteriet när barnen har lånat mobilen för att spela spel. Deras mobiler klarar sig flera dagar utan att behöva laddas, så det gör sällan något att mobilen ligger kvar i fickan över natten. Det brukar de själva ta upp som en mycket stor fördel när vi jämför våra telefoner.
  10. 5
    Plus att deras mobiler inte behöver laddas alls lika ofta som min smartphone. Missar jag sätta min telefon på laddning en kväll måste jag ta med en laddsladd till jobbet, och det har hänt mer än en gång att jag fått slut på batteriet när barnen har lånat mobilen för att spela spel. Deras mobiler klarar sig flera dagar utan att behöva laddas, så det gör sällan något att mobilen ligger kvar i fickan över natten. Det brukar de själva ta upp som en mycket stor fördel när vi jämför våra telefoner.
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    #6
    Jag tror att den telefonen du pratar om har samma pris som en xperia 80 med abonemang....
  12. 6
    Jag tror att den telefonen du pratar om har samma pris som en xperia 80 med abonemang....
  13. Medlem sedan
    Feb 2000
    #7
    Linus har en sony experia mini, tror nog faktist det är den du pratar om....Vi ahr ett barnabbonemang till honom och jag har poxå telenor och betalar för familje abonnemang så vi ringer o smsar gratis till varann...

    Han sjäolv tjatar om en iphone men så länge han är så slarvig som han är med sin telefon så blir det ingen....
  14. 7
    Linus har en sony experia mini, tror nog faktist det är den du pratar om....Vi ahr ett barnabbonemang till honom och jag har poxå telenor och betalar för familje abonnemang så vi ringer o smsar gratis till varann...

    Han sjäolv tjatar om en iphone men så länge han är så slarvig som han är med sin telefon så blir det ingen....
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    Dottern har haft mobil i flera år, ingen ny. För 2 år sedan fick hon en mobil i julklapp av mig.
    Nu har hon fått sin pappas gamla pekmobil, den är hon nöjd med.
  16. 8
    Dottern har haft mobil i flera år, ingen ny. För 2 år sedan fick hon en mobil i julklapp av mig.
    Nu har hon fått sin pappas gamla pekmobil, den är hon nöjd med.
  17. Medlem sedan
    Nov 2004
    #9
    Vår son har inte en smartphone och jag tror inte att så många av hans kompisar har det heller.Däremot vet jag att det är mer vanligt i större samhällen här omkring.
    Däremot har defintivt inte ALLA 11-åringar smartphones ;-)
    Vår son har inte sin mobil med sin annat än när han är iväg på något där inte vi är med.inte till skolan eller till kompisar.
  18. 9
    Vår son har inte en smartphone och jag tror inte att så många av hans kompisar har det heller.Däremot vet jag att det är mer vanligt i större samhällen här omkring.
    Däremot har defintivt inte ALLA 11-åringar smartphones ;-)
    Vår son har inte sin mobil med sin annat än när han är iväg på något där inte vi är med.inte till skolan eller till kompisar.

Liknande trådar

  1. mobilen
    By 2godingar in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-23, 12:56
  2. Mobilen 2
    By Ancis in forum Tonåringar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-22, 23:05
  3. Mobilen...
    By Ancis in forum Tonåringar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 10:54
  4. vad är det för fel på mobilen?
    By luddtussen in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 22:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar