Bebis luktar svett..
_1104 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    Bebis luktar svett..

    Jag har en snart 6 månader gammal son som har luktat sur svett under armarna i ett par månader. Man känner det om man sticker in näsan under armhålan..inte annars. Även mina händer luktar då han hoppar i famnen och man håller honom under armarna(inte när han har tröja på sig dock)
    Badar/duschar honom ungefär två gånger i veckan, men tvättar med tvättlappar nästan varje dag.
    Någon annan som känner igen det här? Har inte frågat på bvc (glömt bort det när jag varit där för det är inget jag oroar mig för), men undrar ändå om någon annans bebis "luktar".
  2. 1
    Bebis luktar svett.. Jag har en snart 6 månader gammal son som har luktat sur svett under armarna i ett par månader. Man känner det om man sticker in näsan under armhålan..inte annars. Även mina händer luktar då han hoppar i famnen och man håller honom under armarna(inte när han har tröja på sig dock)
    Badar/duschar honom ungefär två gånger i veckan, men tvättar med tvättlappar nästan varje dag.
    Någon annan som känner igen det här? Har inte frågat på bvc (glömt bort det när jag varit där för det är inget jag oroar mig för), men undrar ändå om någon annans bebis "luktar".
  3. Medlem sedan
    Jun 2009
    #2
    Jag tycker om jag ska vara ärlig att en 6 månaders bebis med all fysisk ansträngning de utför varje dag ska bada minst varannan dag. Ibland badar jag min son varje dag beroende på vad dagen har innehållit, ännu mer nu när de spenderar mkt mer tid på golvet och har börjat eller snart kryper omkring. Wille blir varm och svettig av all ansträngning det innebär.
    Dessutom ingår det i Willes morgontoalett att varje dag tvätta hans ansikte, bakom öron, hals, armhålor samt händer. Ibland även fötterna som kan lukta lite fotsvett då han brukar vara kallsvettig om fötterna.

    Tilläggas skall är att jag inte på ngt sätt är extrem i renlighet utan det behövs helt enkelt.
  4. 2
    Jag tycker om jag ska vara ärlig att en 6 månaders bebis med all fysisk ansträngning de utför varje dag ska bada minst varannan dag. Ibland badar jag min son varje dag beroende på vad dagen har innehållit, ännu mer nu när de spenderar mkt mer tid på golvet och har börjat eller snart kryper omkring. Wille blir varm och svettig av all ansträngning det innebär.
    Dessutom ingår det i Willes morgontoalett att varje dag tvätta hans ansikte, bakom öron, hals, armhålor samt händer. Ibland även fötterna som kan lukta lite fotsvett då han brukar vara kallsvettig om fötterna.

    Tilläggas skall är att jag inte på ngt sätt är extrem i renlighet utan det behövs helt enkelt.
  5. Medlem sedan
    Jun 2009
    #3
    Glömde säga att Wille luktar inte svett men surt när han har varit fysisk eller jätteledsen så han har blivit svettig och det kan han lukta efter en dag bara.
  6. 3
    Glömde säga att Wille luktar inte svett men surt när han har varit fysisk eller jätteledsen så han har blivit svettig och det kan han lukta efter en dag bara.
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4
    Jag tycker att det räcker att bada honom 2 gånger i veckan.
    Han är inte ens i närheten av att börja krypa. Upplever inte heller att han svettas mycket. Han har en kusin som svettpärlor i huvudet så fort hon rör sig och det har jag aldrig sett på honom.
    Vi har det som kvällsrutin att tvätta av honom med antingen tvättlappar eller under rinnande vatten, men ibland hinner han somna innan det och då struntar jag självklart i det.
    Hans storebror fick väldigt lätt torra fläckar när han var i samma ålder och det blev inte bättre förrän jag han fick bada mer sällan.
    Svettlukten är där redan på morgonen när han har badat på kvällen. Tycker inte att det är något stort problem. Undrade mest om någon annan också upplevt att deras bebisar luktar svett.
  8. 4
    Jag tycker att det räcker att bada honom 2 gånger i veckan.
    Han är inte ens i närheten av att börja krypa. Upplever inte heller att han svettas mycket. Han har en kusin som svettpärlor i huvudet så fort hon rör sig och det har jag aldrig sett på honom.
    Vi har det som kvällsrutin att tvätta av honom med antingen tvättlappar eller under rinnande vatten, men ibland hinner han somna innan det och då struntar jag självklart i det.
    Hans storebror fick väldigt lätt torra fläckar när han var i samma ålder och det blev inte bättre förrän jag han fick bada mer sällan.
    Svettlukten är där redan på morgonen när han har badat på kvällen. Tycker inte att det är något stort problem. Undrade mest om någon annan också upplevt att deras bebisar luktar svett.
  9. Medlem sedan
    Jun 2009
    #5
    Skriver du ett inlägg så får du räkna med svar som du kanske inte vill ha.
  10. 5
    Skriver du ett inlägg så får du räkna med svar som du kanske inte vill ha.
  11. Medlem sedan
    Feb 2003
    #6
    Tycker inte på något sätt att jag fick ett svar jag inte ville ha. Uppfattade det inte som kritik.
    Tänkte bara förklara hur jag tänker och gör.
  12. 6
    Tycker inte på något sätt att jag fick ett svar jag inte ville ha. Uppfattade det inte som kritik.
    Tänkte bara förklara hur jag tänker och gör.
  13. Medlem sedan
    Jun 2010
    #7
    Kolla med Bvc om det är normalt.
    Jag minns att min äldsta son luktade vinäger när han svettades ett tag, men det var visst ingen fara och det gik över

    Min lilla luktar ibland svett i håret...men det beror på att hon ligger och knör i min armhåla när vi morgonammar
  14. 7
    Kolla med Bvc om det är normalt.
    Jag minns att min äldsta son luktade vinäger när han svettades ett tag, men det var visst ingen fara och det gik över

    Min lilla luktar ibland svett i håret...men det beror på att hon ligger och knör i min armhåla när vi morgonammar
  15. Medlem sedan
    Jun 2010
    #8
    Vi badar/duschar också lillan två ggr i veckan. Och då är hon ändå väldigt rörlig och kryper och håller igång. Jag tycker inte att hon blir svettig av det, och eventuell smuts från hamnar ju på kläderna....
  16. 8
    Vi badar/duschar också lillan två ggr i veckan. Och då är hon ändå väldigt rörlig och kryper och håller igång. Jag tycker inte att hon blir svettig av det, och eventuell smuts från hamnar ju på kläderna....
  17. Medlem sedan
    Feb 2003
    #9
    ..Ska kolla med bvc.
  18. 9
    ..Ska kolla med bvc.
  19. Medlem sedan
    Jun 2009
    #10
    Tycker inte på något sätt att jag fick ett svar jag inte ville ha. Uppfattade det inte som kritik.
    Tänkte bara förklara hur jag tänker och gör.
    Vad bra, då var det jag som misstolkade!

    Ska säga att vi har hund som inte kan hålla sig ifrån att pussa Wille i tid och otid så det bidrar till att Wille blir "kladdigare" än vanligt. Sen har han ärvt att han lätt blir varm från sin pappa så han kan lukta surt bara en halv dag efter bad.
  20. 10
    Tycker inte på något sätt att jag fick ett svar jag inte ville ha. Uppfattade det inte som kritik.
    Tänkte bara förklara hur jag tänker och gör.
    Vad bra, då var det jag som misstolkade!

    Ska säga att vi har hund som inte kan hålla sig ifrån att pussa Wille i tid och otid så det bidrar till att Wille blir "kladdigare" än vanligt. Sen har han ärvt att han lätt blir varm från sin pappa så han kan lukta surt bara en halv dag efter bad.

Liknande trådar

  1. Luktar svett...
    By Christine & William in forum _00/01 Vinterbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-18, 09:23
  2. Luktar svett!
    By Venus in forum Ordet är fritt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-07-20, 19:11
  3. Luktar svett?
    By Nissa in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-07, 16:55
  4. 5½ åring som luktar svett
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-11, 08:52
  5. Luktar svett!
    By tejja in forum _00 Alla barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-05, 11:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar