Mat strejk
_1102 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2011
    #1

    Mat strejk

    Hej alla föräldrar!

    Min son är född 2/2. Vi har haft en bra mat introduktion där han varit positivt inställd till mat. Han tycker om att äta och har god aptit. Det enda han inte går med på att äta är sådant som är smaklöst eller sådant som är i för stora bitar eftersom han inte har några tänder och inte tycker om att svälja stora eller riviga matbitar. Allt med maten har med andra ord gått väldigt bra. Fram tills i fredags, då märkte jag för första gången att han inte var intresserad av att äta. Men han var jätte intresserad av min mat. Varje gång jag gav honom av hans mat skrek han och knep igen munnen. Jag tog en paus med hans mat och tänkte att jag äter lite av min och ser ifall han ändrar sig, då såg jag hur intresserad han var av min mat, han ville nästan stoppa in handen i min mun och ta en bit. Nu har det varit så här struligt sedan i fredags, idag är det tisdag. har någon en liknande upplevelse, känner någon igen sig?

    Ha det bra!
    Kram
    --

    Isabella mamma till Ben
    Helsingborg
    Sverige
  2. 1
    Mat strejk Hej alla föräldrar!

    Min son är född 2/2. Vi har haft en bra mat introduktion där han varit positivt inställd till mat. Han tycker om att äta och har god aptit. Det enda han inte går med på att äta är sådant som är smaklöst eller sådant som är i för stora bitar eftersom han inte har några tänder och inte tycker om att svälja stora eller riviga matbitar. Allt med maten har med andra ord gått väldigt bra. Fram tills i fredags, då märkte jag för första gången att han inte var intresserad av att äta. Men han var jätte intresserad av min mat. Varje gång jag gav honom av hans mat skrek han och knep igen munnen. Jag tog en paus med hans mat och tänkte att jag äter lite av min och ser ifall han ändrar sig, då såg jag hur intresserad han var av min mat, han ville nästan stoppa in handen i min mun och ta en bit. Nu har det varit så här struligt sedan i fredags, idag är det tisdag. har någon en liknande upplevelse, känner någon igen sig?

    Ha det bra!
    Kram
  3. Medlem sedan
    Jan 2011
    #2
    Hör visserligen till januarigruppen men var inne här och läste lite..
    Vad äter du för mat? Kan han inte få en egen tallrik med samma mat som du äter? Det är min första tanke iaf
  4. 2
    Hör visserligen till januarigruppen men var inne här och läste lite..
    Vad äter du för mat? Kan han inte få en egen tallrik med samma mat som du äter? Det är min första tanke iaf

Liknande trådar

  1. Strejk
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-20, 02:42
  2. Strejk
    By Afrodite in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-04-05, 09:11
  3. Strejk
    By dosiss in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-11-19, 18:25
  4. Strejk
    By -svea- in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-14, 09:35
  5. Nä nu går jag i strejk!!!!!!!!
    By camilla_73 in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 16:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar