Julklapp?
_1004 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2009
    #1

    Julklapp?

    Vad tänker ni köpa i julklapp till era små? Jag behöver lite tips!
  2. 1
    Julklapp? Vad tänker ni köpa i julklapp till era små? Jag behöver lite tips!
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Hm, här kommer vi nog återanvända storasyskonens leksaker. Har en hel del play2learn. Det blir något av dem.

    I veckan köpte vi dock ett picknick sett på akademibokhandeln (hade present kort där och vi visste inte vad vi skulle köpa) det blev en riktig hit. Wilda har lekt med den sedan den packades upp. Så jag kan tänka mig att spis, dockvagn etc kan vara kul också.
  4. 2
    Hm, här kommer vi nog återanvända storasyskonens leksaker. Har en hel del play2learn. Det blir något av dem.

    I veckan köpte vi dock ett picknick sett på akademibokhandeln (hade present kort där och vi visste inte vad vi skulle köpa) det blev en riktig hit. Wilda har lekt med den sedan den packades upp. Så jag kan tänka mig att spis, dockvagn etc kan vara kul också.
  5. Medlem sedan
    Sep 2009
    #3
    Vi har köpt en matservice och massa låtsas mat.
    Städvagn = dammsugare och skurmopp m. hink (hon älskar att städa)
    Plast djur.
    Docka.
    Lite extra pengar insatta på kontot.

    Sen har vi önksat oss ( av släktingar och så )
    Kläder
    Duplo
    Racerbil
    Pysselsaker

    Har också lite idé torka på vad man kan önska sig av andra, så tar gärna också emot tips!!
    <3 Linnéa 19 april 2010 <3
  6. 3
    Vi har köpt en matservice och massa låtsas mat.
    Städvagn = dammsugare och skurmopp m. hink (hon älskar att städa)
    Plast djur.
    Docka.
    Lite extra pengar insatta på kontot.

    Sen har vi önksat oss ( av släktingar och så )
    Kläder
    Duplo
    Racerbil
    Pysselsaker

    Har också lite idé torka på vad man kan önska sig av andra, så tar gärna också emot tips!!
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Oj, är det jul snart menar du? Tror att det blir en del rejäla saker eftersom vi efter flytten plötsligt har ett helt barnrum att inreda. Funderar på att ge henne en leksaksspis eftersom hon gillar att pyssla med sånt. Miras pappa kommer helt klart att köpa lego (så att han också får det lite kul i jul ;-)). Kanske en pulka, det har vi ingen.
  8. 4
    Oj, är det jul snart menar du? Tror att det blir en del rejäla saker eftersom vi efter flytten plötsligt har ett helt barnrum att inreda. Funderar på att ge henne en leksaksspis eftersom hon gillar att pyssla med sånt. Miras pappa kommer helt klart att köpa lego (så att han också får det lite kul i jul ;-)). Kanske en pulka, det har vi ingen.
  9. Medlem sedan
    Apr 2007
    #5

    Jaadu.. ingen aning!

    Jag har varit lite köpgalen och "dum" på sistone och hittat en massa saker till hennes rum, men inte har jag ju kunnat hålla mig att spara till Jul *S*

    Men jag kan ju ge tips på vad jag köpt, men har ingen aning om vad jag kommer köpa

    Leksaksspis från Inreda
    Låda med plastmat
    Teservis i trä
    Tårta i trä
    Kakfat med bakelser i trä
    Bord och stolar i vitt trä Ikea
    Vit träsoffa Ikea

    Har tagit fram storasysters PetShop hus med en massa djur och Fifihuset.. dom gillar hon jättemycket.
    Även en liten resväska (sån med hjul) med Tingeling som storasyster haft, den älskar hon att lasta grejer i och dra runt på.

    Sen lite inredningsgrejer (tavlor, bokstöd, väggtext,mätsticka, matta,) men det tycker ju inte hon ändå är nåt kul att få i paket
    Tessan med 3
    Pojke-01
    Flicka-03
    Flicka -10
  10. 5
    Jaadu.. ingen aning! Jag har varit lite köpgalen och "dum" på sistone och hittat en massa saker till hennes rum, men inte har jag ju kunnat hålla mig att spara till Jul *S*

    Men jag kan ju ge tips på vad jag köpt, men har ingen aning om vad jag kommer köpa

    Leksaksspis från Inreda
    Låda med plastmat
    Teservis i trä
    Tårta i trä
    Kakfat med bakelser i trä
    Bord och stolar i vitt trä Ikea
    Vit träsoffa Ikea

    Har tagit fram storasysters PetShop hus med en massa djur och Fifihuset.. dom gillar hon jättemycket.
    Även en liten resväska (sån med hjul) med Tingeling som storasyster haft, den älskar hon att lasta grejer i och dra runt på.

    Sen lite inredningsgrejer (tavlor, bokstöd, väggtext,mätsticka, matta,) men det tycker ju inte hon ändå är nåt kul att få i paket
  11. Medlem sedan
    Oct 2011
    #6
    Lego Duplo är både lärande, utvecklande ROLIGT. Finns nu även i praktiska hinkar, så att man håller reda på bitarna, Vi köpte ett jättefint Babyzoo och en hink (5416 tror jag). Lycka till.
  12. 6
    Lego Duplo är både lärande, utvecklande ROLIGT. Finns nu även i praktiska hinkar, så att man håller reda på bitarna, Vi köpte ett jättefint Babyzoo och en hink (5416 tror jag). Lycka till.
  13. Medlem sedan
    Mar 2002
    #7
    Dessutom håller det länge, man kan köpa det på blocket

    Vårat duplo är iaf minst 13 år gammalt, inget fel på den. Den håller i många år till. Dessutom gör det inte lika ont att kliva på som Lego...
  14. 7
    Dessutom håller det länge, man kan köpa det på blocket

    Vårat duplo är iaf minst 13 år gammalt, inget fel på den. Den håller i många år till. Dessutom gör det inte lika ont att kliva på som Lego...
  15. Medlem sedan
    Oct 2011
    #8

    Nätbutik

    Glömde skriva att det var en nätbutik www.ebrix.se vi handlade vårt billiga DUPLO Lego på. Annars var det många andra bra tips också :-)
  16. 8
    Nätbutik Glömde skriva att det var en nätbutik www.ebrix.se vi handlade vårt billiga DUPLO Lego på. Annars var det många andra bra tips också :-)
  17. Medlem sedan
    Mar 2002
    #9
    Vilken bra sida.
  18. 9
    Vilken bra sida.
  19. Medlem sedan
    Nov 2006
    #10
    Det känns som vi har allt och lite till så jag tror att det blir en bok eller två, det får räcka.

    Det som är poppis och leks mest med är:
    Skolbuss från Fisher-Price, med små gubbar. Helt klart den populäraste leksaken hemma!
    Duplo, helst djur och gubbar, men också att bygga torn
    Spis med grytor och trämat
    Rody hopphäst, Abbe studsar runt på den ofta och länge och ger den dessutom mat!
    Krokoböcker av Jo Lodge. Vi har några olika som storasyster älskade och som nu är väldigt populära hos Albert. Den jag länkade till är den de gillar bäst och den hade vi först på svenska!
  20. 10
    Det känns som vi har allt och lite till så jag tror att det blir en bok eller två, det får räcka.

    Det som är poppis och leks mest med är:
    Skolbuss från Fisher-Price, med små gubbar. Helt klart den populäraste leksaken hemma!
    Duplo, helst djur och gubbar, men också att bygga torn
    Spis med grytor och trämat
    Rody hopphäst, Abbe studsar runt på den ofta och länge och ger den dessutom mat!
    Krokoböcker av Jo Lodge. Vi har några olika som storasyster älskade och som nu är väldigt populära hos Albert. Den jag länkade till är den de gillar bäst och den hade vi först på svenska!
  21. Medlem sedan
    Feb 2010
    #11
    Jag har köpt en stor brandbil med ljud och blinkande ljus. Även ett par böcker om Max är inhandlade. Åkte till Ullared i tron om att jag skulle hitta även en spis och leksaksmat, lite mer duplo och massa kläder. MEN, otroligt korkad som jag var så tänkte jag inte på att det var höstlov den veckan. Det var sååååå mycket folk så jag hann helt enkelt inte få med mig allt :S
  22. 11
    Jag har köpt en stor brandbil med ljud och blinkande ljus. Även ett par böcker om Max är inhandlade. Åkte till Ullared i tron om att jag skulle hitta även en spis och leksaksmat, lite mer duplo och massa kläder. MEN, otroligt korkad som jag var så tänkte jag inte på att det var höstlov den veckan. Det var sååååå mycket folk så jag hann helt enkelt inte få med mig allt :S
  23. Medlem sedan
    Jul 2009
    #12
    Tack för alla tips! Tycker det är svårt, känns som vi har mycket grejer redan (trots att vi själva knappt köpt någonting...) men Felicia är inte så intresserad av att leka med leksaker. Vi har både duplo, klossar, leksaksspis, leksaksmat och flera av de andra sakerna som ni tipsar om, men Felicia är måttligt intresserad... Hon älskar att stå på en stol i köket och vara med när vi lagar mat, men leksaksspisen rör hon inte. (På dagis däremot har jag fått veta att hon leker med spisen, men aldrig hemma...) Samma sak med de andra grejerna. Hon tycker det är jätteskoj att vara med oss och göra de sakerna som vi gör, typ slänga in tvätt i maskinen, plocka ur diskmaskinen, plantera om blommor, skruva ihop möbler, räfsa löv etc etc men hon leker väldigt lite själv med sina saker. Det enda som hon egentligen gillar, det är sina böcker, så det får nog bli en bok i julklapp. Ska testa de där croc böcker du tipsar om FrkM.
    Hur som, tack för alla tips!
  24. 12
    Tack för alla tips! Tycker det är svårt, känns som vi har mycket grejer redan (trots att vi själva knappt köpt någonting...) men Felicia är inte så intresserad av att leka med leksaker. Vi har både duplo, klossar, leksaksspis, leksaksmat och flera av de andra sakerna som ni tipsar om, men Felicia är måttligt intresserad... Hon älskar att stå på en stol i köket och vara med när vi lagar mat, men leksaksspisen rör hon inte. (På dagis däremot har jag fått veta att hon leker med spisen, men aldrig hemma...) Samma sak med de andra grejerna. Hon tycker det är jätteskoj att vara med oss och göra de sakerna som vi gör, typ slänga in tvätt i maskinen, plocka ur diskmaskinen, plantera om blommor, skruva ihop möbler, räfsa löv etc etc men hon leker väldigt lite själv med sina saker. Det enda som hon egentligen gillar, det är sina böcker, så det får nog bli en bok i julklapp. Ska testa de där croc böcker du tipsar om FrkM.
    Hur som, tack för alla tips!
  25. Medlem sedan
    Nov 2006
    #13
    Ytterligare ett boktips är Vem-böckerna av Stina Wirsén! Poppis både hos små och stora här hemma!
  26. 13
    Ytterligare ett boktips är Vem-böckerna av Stina Wirsén! Poppis både hos små och stora här hemma!
  27. Medlem sedan
    Mar 2002
    #14
    Hemma får hon ju vara med er och göra saker på "riktigt". Det är ju mycket roligare än att leka med leksaks spisen.

    Wilda älskar att vara med hon också, hon kommer springandes när bordet ska dukas, diskmaskinen plockas ur, lägga i tvätt maskinen etc.
  28. 14
    Hemma får hon ju vara med er och göra saker på "riktigt". Det är ju mycket roligare än att leka med leksaks spisen.

    Wilda älskar att vara med hon också, hon kommer springandes när bordet ska dukas, diskmaskinen plockas ur, lägga i tvätt maskinen etc.
  29. Medlem sedan
    Nov 2006
    #15
    Här är det nästan slagsmål när dammsugaren plockas fram eller när diskmaskinen ska startas.... Riktiga saker slår leksaker alla gånger!
  30. 15
    Här är det nästan slagsmål när dammsugaren plockas fram eller när diskmaskinen ska startas.... Riktiga saker slår leksaker alla gånger!

Liknande trådar

  1. Vad ger ni era män i julklapp?
    By nillan71 in forum _1005 Majbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-12-21, 09:35
  2. Min julklapp!
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-16, 14:25
  3. julklapp???
    By -AT- in forum _0706 Junibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-12-14, 23:08
  4. Julklapp??
    By caet in forum Hem & fritid
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-11-14, 11:34
  5. vad i julklapp
    By petrapeps in forum _95 Alla barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-16, 09:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar