Själv tänker jag inte på det längre, men lillkillen och hans syster var hos mormor och sov över i helgen (det händer inte så ofta) och när mormor kom och lämnade tillbaka barnen var hon helt överväldigad över Mattis och hans språk! "Han pratar hela tiden, om allt och med ett vokabulär & uttryckssätt som många vuxna hade avundats..."
Ja, vad ska man säga. Han är en pratkvarn av rang och han har mycket att diskutera. Både de små och stora sakerna i livet. Han redogör var bebisar kommer ifrån och vad som händer när man dör. Pratar mycket om djuren och hur det går till i djurens värld... Han drar historier som får en att häpna och så blir man lite full i skratt när han säger att det faktiskt hände honom när han var liten... Tydligen var han även med om en hel massa äventyr redan i magen!

Min lille kille är även en väldigt känslig kille och han blir ARG över världens orättvisor och taskiga människor... Har lätt för att visa känslor och har mycket av dem (på gott & ont)
Just nu är han även inne i en fas som är lite svår att hantera. Han tänker att något ska bli på ett visst sätt. Sedan blir det inte riktigt så antingen för att vi had tänkt något annat eller helt enkelt inte visste att han redan hade en plan... Och då bryter han ihop... Vi pratar storgråtande pojke som rullar runt på golvet och klöks för att han gråter så mycket... Jag kan oftast kunna lugna ner honom och efter ett glas vatten i lugn & ro i mammas famn brukar han kunna börja återta kontrollen... Ibland är det dock stört omöjligt att lugna honom och då brukar jag sätta honom på hans säng med orden "jag tittar till dig snart och kollar om du är färdig". Efter ett par minuter brukar jag gå in och titta till honom och fråga om han är redo för ett glas vatten i mammas famn. (det där vattnet är av någon anledning viktigt) Då brukar han oftast nicka och vi hjälps åt att lugna känslorna lite...
Känslorna stormar verkligen i den lille kroppen...
Men oftast är han min snälla pojke, som älskar att kramas och vars pussar till mamman nästan aldrig tar slut. <3

Hurdana är era barn?