Gravid/Inte gravid??
_1207 Julibarn
  1. Anonym
    #1

    Gravid/Inte gravid??

    Är så otroligt kluven och orolig. Gjorde ett tidigt GT och plusade på en gång. Sen typ den dagen jag skulle haft mens fick jag en liten liten blödning...eller mer som en flytning kanske. Typ en 5 kronas storlek. Sen ingenting mer. Pratade med gyn som ville att jag skulle komma in för en undersökning. Gjorde vaginalt ultraljud där dom inte såg någonting, varken bebis eller missfall eller blödning. Fick göra ett till GT och det visade ingenting. Dock ville dom att jag skulle göra ett till GT dagen efter själv eftersom det var så tidigt i graviditeten och att det inte var morgonurin som användes där på sjukhuset.
    Dagen efter gjorde jag ett 3e GT hemma och det visade plus. Glad igen Gyn ringde och ville att jag dagen efter skulle komma in med ett urinprov med morgonurin så att jag kunde göra ett GT där. Såå jag in där dagen efter och då visar deras...INGENTING! Man blir ju helt jäkla förvirrad! Har fått en tid för en ny undersökning om två veckor... Dom tyckte inte jag skulle göra något mer Gt själv utan vänta tills om två veckor. Men inte kunde jag det heller. Så dagen efter gjorde jag två nya test hemma. BÅDA visade att jag var gravid. Alla test jag har använt hemma har varit köpta på apoteket och har varit olika...
    Varför plussar jag på dom hemma men inte dom på sjukhuset??? Är jag gravid eller inte? Har fortfarande inte fått min mens, ingen mer typ av blödning och känner mig verkligen gravid. Trött och väldigt illamående till och från.

    Har en dotter på 1 1/2 och när jag väntade hemma gjorde jag ett GT på sjukhuset med. Dock väldigt tidigt och fick inget utslag på det...Några dagar senare plussade jag hemma.

    Vad tror ni?? Kan jag helt enkelt inte "funka" på sjukhusets GT?? Vill så gärna vara gravid men man vågar inte hoppas allt för mycket....Tiden fram till ultraljudet lär ju gå i snigelfart...
  2. 1
    Gravid/Inte gravid?? Är så otroligt kluven och orolig. Gjorde ett tidigt GT och plusade på en gång. Sen typ den dagen jag skulle haft mens fick jag en liten liten blödning...eller mer som en flytning kanske. Typ en 5 kronas storlek. Sen ingenting mer. Pratade med gyn som ville att jag skulle komma in för en undersökning. Gjorde vaginalt ultraljud där dom inte såg någonting, varken bebis eller missfall eller blödning. Fick göra ett till GT och det visade ingenting. Dock ville dom att jag skulle göra ett till GT dagen efter själv eftersom det var så tidigt i graviditeten och att det inte var morgonurin som användes där på sjukhuset.
    Dagen efter gjorde jag ett 3e GT hemma och det visade plus. Glad igen Gyn ringde och ville att jag dagen efter skulle komma in med ett urinprov med morgonurin så att jag kunde göra ett GT där. Såå jag in där dagen efter och då visar deras...INGENTING! Man blir ju helt jäkla förvirrad! Har fått en tid för en ny undersökning om två veckor... Dom tyckte inte jag skulle göra något mer Gt själv utan vänta tills om två veckor. Men inte kunde jag det heller. Så dagen efter gjorde jag två nya test hemma. BÅDA visade att jag var gravid. Alla test jag har använt hemma har varit köpta på apoteket och har varit olika...
    Varför plussar jag på dom hemma men inte dom på sjukhuset??? Är jag gravid eller inte? Har fortfarande inte fått min mens, ingen mer typ av blödning och känner mig verkligen gravid. Trött och väldigt illamående till och från.

    Har en dotter på 1 1/2 och när jag väntade hemma gjorde jag ett GT på sjukhuset med. Dock väldigt tidigt och fick inget utslag på det...Några dagar senare plussade jag hemma.

    Vad tror ni?? Kan jag helt enkelt inte "funka" på sjukhusets GT?? Vill så gärna vara gravid men man vågar inte hoppas allt för mycket....Tiden fram till ultraljudet lär ju gå i snigelfart...
  3. Anonym
    #2
    Jag tror graviditetstesten man köper hemma är mycket mer känsliga så de reagerar på mindre hormonmängd. När jag var på gynakuten i sep. för att se om mina småblödningar var ett utomkvedes så visade det första grav.testet jag tog där negativt men när jag bad om att få göra om det då jag fått positivt hemma samma dag så blev det positivt (hade inte druckit något på några timmar då) så är nog så att de man köper på apoteket är känsligare Lycka till!
  4. 2
    Jag tror graviditetstesten man köper hemma är mycket mer känsliga så de reagerar på mindre hormonmängd. När jag var på gynakuten i sep. för att se om mina småblödningar var ett utomkvedes så visade det första grav.testet jag tog där negativt men när jag bad om att få göra om det då jag fått positivt hemma samma dag så blev det positivt (hade inte druckit något på några timmar då) så är nog så att de man köper på apoteket är känsligare Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Apr 2009
    #3
    hej... låter oerhört jobbigt för dej att inte veta.. dock så tror ju jag att du e gravid,men att deras inte visar just för att det e så tidigt... när hade du bim???
  6. 3
    hej... låter oerhört jobbigt för dej att inte veta.. dock så tror ju jag att du e gravid,men att deras inte visar just för att det e så tidigt... när hade du bim???
  7. Anonym
    #4
    Tack för båda era svar. Skönt när det är någon som svarar lixom :P Vad står alla dom här förkortningarna för egentligen... Typ BIM? Allt jag tänker på är hundutställningar haha OM det är när jag skulle ha fått min mens så är jag en vecka sen idag...
  8. 4
    Tack för båda era svar. Skönt när det är någon som svarar lixom :P Vad står alla dom här förkortningarna för egentligen... Typ BIM? Allt jag tänker på är hundutställningar haha OM det är när jag skulle ha fått min mens så är jag en vecka sen idag...
  9. Anonym
    #5
    Tack! Jag hoppas hoppas hoppas!
    Hur gick det för er då?
  10. 5
    Tack! Jag hoppas hoppas hoppas!
    Hur gick det för er då?
  11. Medlem sedan
    Apr 2009
    #6
    bim står för beräknad icke mens... =)
  12. 6
    bim står för beräknad icke mens... =)

Liknande trådar

  1. gravid, inte gravid, gravid igen? eller?
    By Ajnstajn in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-18, 00:15
  2. Nää jag är inte gravid...
    By S-JJ in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-06-08, 11:00
  3. Gravid eller inte gravid - det är frågan
    By anonym in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-22, 06:59
  4. Inte gravid eller gravid?
    By anonymt namn in forum Gravidsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 15:54
  5. Gravid eller inte gravid?
    By anonymt namn in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 16:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar