börjar hänga här :)
Planera för barn
  1. Medlem sedan
    Aug 2007
    #1

    börjar hänga här :)

    nu är det snart dags vi har planerat ett bra tag nu en tvåa och nu är det snart dags!
    Peace & Love / Nea
    ¤ Leon född 2010-06-25 ¤
    ¤ Bebis BF 2012-10-08 ¤
    http://familjen-sol.blogspot.com/
  2. 1
    börjar hänga här :) nu är det snart dags vi har planerat ett bra tag nu en tvåa och nu är det snart dags!
  3. 3?!?
    #2
    Välkommen då, kul om det blir lite mer "tjatter" i den här tråden ju
    Jag väntar och väntar på att det ska bli mitten av december så vi kan köra igång
  4. 2
    Välkommen då, kul om det blir lite mer "tjatter" i den här tråden ju
    Jag väntar och väntar på att det ska bli mitten av december så vi kan köra igång
  5. Medlem sedan
    Aug 2007
    #3
    Tack
    Jaså, hur kommer det sig att ni väntar till mitten av dec?
  6. 3
    Tack
    Jaså, hur kommer det sig att ni väntar till mitten av dec?
  7. Anonym2
    #4
    Roligt med fler här inne! Vi planerar för fullt för barn nr 2 Vi hade bestämmt oss för att börja först i Januari men nu lutar det åt att vi tjuvstartar redan i December

    Har ni redan börjat bebisverkstaden?
  8. 4
    Roligt med fler här inne! Vi planerar för fullt för barn nr 2 Vi hade bestämmt oss för att börja först i Januari men nu lutar det åt att vi tjuvstartar redan i December

    Har ni redan börjat bebisverkstaden?
  9. 3?!?
    #5
    Har 2 barn som är födda i slutet av augusti och början av sepember och vill gärna ha en 3:e lite längre bort så att inte alla 3 ska firas på samma dag + att jag absolut INTE vill föda barn mitt i sommaren utan ser fram emot en oktober eller novemberbebis kanske. Fast vi kanske tjuvstartar ändå, svårt att hålla sig, väntar just nu på att mensen ska ta slut!!!
  10. 5
    Har 2 barn som är födda i slutet av augusti och början av sepember och vill gärna ha en 3:e lite längre bort så att inte alla 3 ska firas på samma dag + att jag absolut INTE vill föda barn mitt i sommaren utan ser fram emot en oktober eller novemberbebis kanske. Fast vi kanske tjuvstartar ändå, svårt att hålla sig, väntar just nu på att mensen ska ta slut!!!
  11. 3?!?
    #6
    Fördelen OM vi väntar 1 månad till är att då kan jag dricka GLÖGG i år utan att oroa mig, är ju en av dom få alkoholhaltiga drycker som jag verkligen gillar
  12. 6
    Fördelen OM vi väntar 1 månad till är att då kan jag dricka GLÖGG i år utan att oroa mig, är ju en av dom få alkoholhaltiga drycker som jag verkligen gillar
  13. Medlem sedan
    Aug 2007
    #7
    åå okej spännande! om man fick välja så skulle vi gärna vilja ha en novemberbebis. men nu får man ju inte bara välja så då vill vi börja i tid och nu vet vi inte riktigt om vi ska börja NU eller nästa månad... har ägglossning om några dagar *iiiiih*
  14. 7
    åå okej spännande! om man fick välja så skulle vi gärna vilja ha en novemberbebis. men nu får man ju inte bara välja så då vill vi börja i tid och nu vet vi inte riktigt om vi ska börja NU eller nästa månad... har ägglossning om några dagar *iiiiih*
  15. Medlem sedan
    Aug 2007
    #8
    hihi vad roligt! vi sitter lite i samma sits, funderar på att vänta till nästa månad, men har råkat tjuvstarta lite, fast inte gått all in, har ägglossning om några dagar
    Hur gammalt är ert barn nu?
  16. 8
    hihi vad roligt! vi sitter lite i samma sits, funderar på att vänta till nästa månad, men har råkat tjuvstarta lite, fast inte gått all in, har ägglossning om några dagar
    Hur gammalt är ert barn nu?
  17. Medlem sedan
    Aug 2007
    #9
    ååå jag håller med!! tänker också sådär, gillar ju verkligen glögg och ostar och missade ju det förra gången
  18. 9
    ååå jag håller med!! tänker också sådär, gillar ju verkligen glögg och ostar och missade ju det förra gången
  19. 3?!?
    #10
    Jamen eller hur, har inte kunnat njuta av alla julens gotter fullt ut på flera år 06 var jag nygravid, 07 ammade jag, 08 gravid igen och 09 ammade jag så ifjol njöt jag verkligen av ALLT
  20. 10
    Jamen eller hur, har inte kunnat njuta av alla julens gotter fullt ut på flera år 06 var jag nygravid, 07 ammade jag, 08 gravid igen och 09 ammade jag så ifjol njöt jag verkligen av ALLT
  21. 3?!?
    #11
    Har inte heller gått "all-in" men till 80% kanske Försöker att inte tänka och hoppas för mycket redan, är ju lite kluven visst vil jag bli gravid men egentligen är det ju bättre om jag blir det nästnästa period istället.
    Försöker att inte hålla koll på ÄL *haha* (vem tror jag att jag lurar nu då) utan dom här 2 månaderna bara kör vi utan att vara försiktiga men sen ska det "sexas" till 110% under ÄL om vi inte har blivit gravida redan
  22. 11
    Har inte heller gått "all-in" men till 80% kanske Försöker att inte tänka och hoppas för mycket redan, är ju lite kluven visst vil jag bli gravid men egentligen är det ju bättre om jag blir det nästnästa period istället.
    Försöker att inte hålla koll på ÄL *haha* (vem tror jag att jag lurar nu då) utan dom här 2 månaderna bara kör vi utan att vara försiktiga men sen ska det "sexas" till 110% under ÄL om vi inte har blivit gravida redan
  23. Medlem sedan
    Aug 2007
    #12
    hehe, det är ju sååå svårt att låta bli! men nu har vi ju tjuvstartat ett par ggr men har nu sagt att vi ska vänta till nästa månad, för att då kommer vi förhoppningsvis i mer fas med dom andra som vi haft i vår föräldragrupp, konstigt, bebissjuka smittar
  24. 12
    hehe, det är ju sååå svårt att låta bli! men nu har vi ju tjuvstartat ett par ggr men har nu sagt att vi ska vänta till nästa månad, för att då kommer vi förhoppningsvis i mer fas med dom andra som vi haft i vår föräldragrupp, konstigt, bebissjuka smittar
  25. Medlem sedan
    Oct 2007
    #13
    Har läst lite nu
    Plockade ut min spiral i fredags.
    Har ÄL nu... Vi vill egentligen ha en september/novemberbäbis...
    Min sambos son (3år) fyller i Maj, min dotter (3 år) fyller i Juni, min sambo i Juli... Så ja... Ett augustibarn funkar ju men det vore skönt med EN månad utan kalasfirande
    Men... hehe, det är ju svårt att hålla sig...
    Vi kör på nu... Tog 2 år innan jag blev gravid med min dotter förra gången.
    Antingen säger det pang-bom nu eller så tar det ett tag

    Lycka till!
  26. 13
    Har läst lite nu
    Plockade ut min spiral i fredags.
    Har ÄL nu... Vi vill egentligen ha en september/novemberbäbis...
    Min sambos son (3år) fyller i Maj, min dotter (3 år) fyller i Juni, min sambo i Juli... Så ja... Ett augustibarn funkar ju men det vore skönt med EN månad utan kalasfirande
    Men... hehe, det är ju svårt att hålla sig...
    Vi kör på nu... Tog 2 år innan jag blev gravid med min dotter förra gången.
    Antingen säger det pang-bom nu eller så tar det ett tag

    Lycka till!
  27. 3?!?
    #14
    Välkommen hit!!!
    Vi hoppas väl på en rejäl smäll i slutet på december för oss allihopa då Då blir det ju en oktoberbebis för oss alla och vi kan fortsätta hänga i samma BF-grupp
  28. 14
    Välkommen hit!!!
    Vi hoppas väl på en rejäl smäll i slutet på december för oss allihopa då Då blir det ju en oktoberbebis för oss alla och vi kan fortsätta hänga i samma BF-grupp
  29. Medlem sedan
    Aug 2007
    #15
    men vad roligt för era barn att vara jämnåriga
    men det är bra inställning, det kan ju vara precis tvärtom och gå fort eller så tar det ett tag. det är ovissheten som gör att man vill börja direkt!
    lycka till!
  30. 15
    men vad roligt för era barn att vara jämnåriga
    men det är bra inställning, det kan ju vara precis tvärtom och gå fort eller så tar det ett tag. det är ovissheten som gör att man vill börja direkt!
    lycka till!
  31. Medlem sedan
    Aug 2007
    #16
    oktober? september blir det väl om man producerar i dec? hihi eller kanske i månadsskiftet, beroende på när ÄL är
    vore jättekul om vi alla hamnade i samma BF grupp
  32. 16
    oktober? september blir det väl om man producerar i dec? hihi eller kanske i månadsskiftet, beroende på när ÄL är
    vore jättekul om vi alla hamnade i samma BF grupp
  33. 3?!?
    #17
    Ja jag räknade lite väl fort där
    Om jag fortsätter ha samma menscykel som nu och vi blir gravida nästa gång får bebisen samma BF som storasyster är född enligt gravidkalendern här...kanske inte det optimala direkt så nästa ÄL blir det nog oxå lite testkörning bara men SEN går vi "All-in" men skulle jag bli gravid nu eller nästa ÄL så är det så det är
  34. 17
    Ja jag räknade lite väl fort där
    Om jag fortsätter ha samma menscykel som nu och vi blir gravida nästa gång får bebisen samma BF som storasyster är född enligt gravidkalendern här...kanske inte det optimala direkt så nästa ÄL blir det nog oxå lite testkörning bara men SEN går vi "All-in" men skulle jag bli gravid nu eller nästa ÄL så är det så det är
  35. Medlem sedan
    Apr 2010
    #18
    Hej har också tänkt att försöka oss på ett till bebis nu i december!! ska blir så kul, har längtat i ett halvår nu! Våran är född juli 2010 och vi börjar känna att både han och vi är redo för syskon! =)
  36. 18
    Hej har också tänkt att försöka oss på ett till bebis nu i december!! ska blir så kul, har längtat i ett halvår nu! Våran är född juli 2010 och vi börjar känna att både han och vi är redo för syskon! =)
  37. 3?!?
    #19
    Nämen va kul, välkommen hit
  38. 19
    Nämen va kul, välkommen hit
  39. Medlem sedan
    Aug 2007
    #20
    välkommen hit!!
    Vad roligt, våran son är född juni 2010
    kul att följas åt och ha storasyskonen som är lika gamla! hoppas på en väldigt produktiv decembermånad för oss
  40. 20
    välkommen hit!!
    Vad roligt, våran son är född juni 2010
    kul att följas åt och ha storasyskonen som är lika gamla! hoppas på en väldigt produktiv decembermånad för oss
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Får jag hänga på här?
    By tinakj in forum 1201 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-05-22, 15:18
  2. Kan jag hänga på er?
    By triss i tjejer in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-10-02, 14:59
  3. Får jag hänga med?
    By semj in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-09-04, 22:21
  4. Hänga här?
    By lillawi in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-08-30, 19:58
  5. Får väl hänga här jag oxå!
    By Maybe-baby in forum Gravidsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-13, 22:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar