Humöret
_00 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Humöret

    Min lilla tonåring kan ha ett jäkla humör, hon pendlar från glad till jättearg på 5 sekunder. Ibland fräser hon som en liten katta.

    Hon är en jättehärlig smart tjej, men har blivit tillbakadragen och är inte alls med kompisar lika mycket nu som förut. De andra i klassen är med kompisar efter skolan, men hon kommer hem och sitter hemma.
    Hennes bröder leker med andra och går in och ut när de är hemma.

    Hur är era -00 i humöret nu för tiden?
    Är de med kompisar mycket efter skolan och på helgerna?
  2. 1
    Humöret Min lilla tonåring kan ha ett jäkla humör, hon pendlar från glad till jättearg på 5 sekunder. Ibland fräser hon som en liten katta.

    Hon är en jättehärlig smart tjej, men har blivit tillbakadragen och är inte alls med kompisar lika mycket nu som förut. De andra i klassen är med kompisar efter skolan, men hon kommer hem och sitter hemma.
    Hennes bröder leker med andra och går in och ut när de är hemma.

    Hur är era -00 i humöret nu för tiden?
    Är de med kompisar mycket efter skolan och på helgerna?
  3. Medlem sedan
    Sep 1999
    #2
    Om hon är tllbakadragen, arg och inte är med kompisar som vanligt skulle jag börja misstänka att nåt hänt. Behöver ju nte vara så, men jag hade kollat upp det iaf. Louise har för kanske ett halvår sedan vart riktigt gräslg i humöret. Nu är det mycket bättre. Visst blir hon arg, och fräser, men det brukar inte bli så mycket mer. Det händer ju mycket i en 11-12 årings kropp. Hon är rätt behaglig numera. Hon har aldrig varit så himla mycket med kompisar efter skolan förr, men nu har hon oftast nån här hemma efter skolan. Hon vill helst vara hemma hos oss.
  4. 2
    Om hon är tllbakadragen, arg och inte är med kompisar som vanligt skulle jag börja misstänka att nåt hänt. Behöver ju nte vara så, men jag hade kollat upp det iaf. Louise har för kanske ett halvår sedan vart riktigt gräslg i humöret. Nu är det mycket bättre. Visst blir hon arg, och fräser, men det brukar inte bli så mycket mer. Det händer ju mycket i en 11-12 årings kropp. Hon är rätt behaglig numera. Hon har aldrig varit så himla mycket med kompisar efter skolan förr, men nu har hon oftast nån här hemma efter skolan. Hon vill helst vara hemma hos oss.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Nej det har inte hänt något. Fast den här terminen har varit lite jobbig. Hennes lärare har varit pappaledig och den läraren är bra som de har haft nu, men han har lite svårt att få klassen lugn. Många av dem pratar rakt ut och det är stojigt ingen bra miljö att jobba i.

    Jag har frågat dottern om hon är mobbad eller om hon inte trivs. Men inget stämmer in.
    Hon har väl stort ensambehov, det är bara jag som har svårt att vänja mig. Hennes bröder har kompisar och är ute och leker mycket eller tar hem kompisar.
    Hon sitter ensam på sitt rum.
  6. 3
    Nej det har inte hänt något. Fast den här terminen har varit lite jobbig. Hennes lärare har varit pappaledig och den läraren är bra som de har haft nu, men han har lite svårt att få klassen lugn. Många av dem pratar rakt ut och det är stojigt ingen bra miljö att jobba i.

    Jag har frågat dottern om hon är mobbad eller om hon inte trivs. Men inget stämmer in.
    Hon har väl stort ensambehov, det är bara jag som har svårt att vänja mig. Hennes bröder har kompisar och är ute och leker mycket eller tar hem kompisar.
    Hon sitter ensam på sitt rum.

Liknande trådar

  1. Humöret
    By Nynna12 in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-16, 10:28
  2. Humöret
    By Camellis in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-11, 06:36
  3. Humöret
    By NYC-Maria in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-17, 10:50
  4. humöret???
    By Erika.m.3gullungar in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-14, 20:10
  5. Pms humöret
    By Liz in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-24, 19:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar