Vårdnadstvist!
_1104 Aprilbarn
  1. Anonym
    #1

    Vårdnadstvist!

    Är det någon här som tagit upp en vårdnadstvist till tingsrätten? Skulle gärna vilja veta hur det går till och hur det har upplevts av olika personer innan jag ger mig in i detta själv om jag nu behöver ta till den drastiska åtgärden.

    Tack på förhand
  2. 1
    Vårdnadstvist! Är det någon här som tagit upp en vårdnadstvist till tingsrätten? Skulle gärna vilja veta hur det går till och hur det har upplevts av olika personer innan jag ger mig in i detta själv om jag nu behöver ta till den drastiska åtgärden.

    Tack på förhand
  3. Medlem sedan
    Jun 2010
    #2
    Hejsan,

    Gå in på "Familj och föräldraskap", där hittar du "Vårdnad-gemensam/enskild" Där kanske du hittar någon som vet?

    Kram
  4. 2
    Hejsan,

    Gå in på "Familj och föräldraskap", där hittar du "Vårdnad-gemensam/enskild" Där kanske du hittar någon som vet?

    Kram
  5. Anonym
    #3
    Först så försöker man lösa saker genom familjerätten men om man verkligen ska dra det till domstol så vill jag bara säga att det är väääldigt svårt att få egen vårdnad (som jag tror då att du är ute efter). Den andra parten måste vara farlig för barnet eller missbrukare av något slag, dom brukar döma delad vårdnad.
    Men som sagt fråga familjerätten annars kan man prata med en advokat om detta som sysslar med såna här rättegångar och få en gratis rådgivning.
  6. 3
    Först så försöker man lösa saker genom familjerätten men om man verkligen ska dra det till domstol så vill jag bara säga att det är väääldigt svårt att få egen vårdnad (som jag tror då att du är ute efter). Den andra parten måste vara farlig för barnet eller missbrukare av något slag, dom brukar döma delad vårdnad.
    Men som sagt fråga familjerätten annars kan man prata med en advokat om detta som sysslar med såna här rättegångar och få en gratis rådgivning.
  7. Anonym
    #4
    Vi behöver väl inte få enskild vårdnad egentligen. Men de kanske får döma var barnen ska gå i skolan och då kanske att de bor i veckorna hos den ena föräldern och varannan helg? Vi flyttar ju från området där de går i skolan och deras pappa bor en knapp mil därifrån. Där han bor ska de inte gå i skolan och han vill nu inte att banen går i skolan dit vi flyttar för han tycker att det är för långt. Så vi behöver kanske hjälp med det. Att avgöra var skolsituationen blir bäst och hur vi ska lösa det.
  8. 4
    Vi behöver väl inte få enskild vårdnad egentligen. Men de kanske får döma var barnen ska gå i skolan och då kanske att de bor i veckorna hos den ena föräldern och varannan helg? Vi flyttar ju från området där de går i skolan och deras pappa bor en knapp mil därifrån. Där han bor ska de inte gå i skolan och han vill nu inte att banen går i skolan dit vi flyttar för han tycker att det är för långt. Så vi behöver kanske hjälp med det. Att avgöra var skolsituationen blir bäst och hur vi ska lösa det.
  9. Anonym
    #5
    Ja ni kan ju alltid höra av er till familjerätten och rådfråga hur ni ska gå till väga. Å och om ni inte kommer överens så får man väl ta det till domstol men som sagt om du funderar över domstol så kontakta en advokat som har hand om såna här mål för du får som sagt en gratis konsultation och dom kan då berätta hur det kommer gå till.
  10. 5
    Ja ni kan ju alltid höra av er till familjerätten och rådfråga hur ni ska gå till väga. Å och om ni inte kommer överens så får man väl ta det till domstol men som sagt om du funderar över domstol så kontakta en advokat som har hand om såna här mål för du får som sagt en gratis konsultation och dom kan då berätta hur det kommer gå till.

Liknande trådar

  1. Vårdnadstvist
    By Roosen in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-05-09, 17:45
  2. Vårdnadstvist :(
    By Roosen in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-04-21, 14:34
  3. Vårdnadstvist
    By jätteledsen in forum Styvfamiljer
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-02-09, 09:41
  4. Vårdnadstvist!
    By Väninnan in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-06, 14:09
  5. Vårdnadstvist
    By väninnan in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-24, 15:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar