mellis och annat
_1103 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    mellis och annat

    Tänkte kolla vad era barn äter till mellis osv.
    här har M börjat med turkisk yoghurt-jordgubb, och d tycker hon e riktigt smrrigt. mosad banan e oxå en höjdare, sen har hon fått börja smaka lite smått på bröd med leverpastej, eller kanske ska jag säga tvärt om,pastej med bröd, jag e såååå rädd att hon ska sätta i halsen, hon e nämligen lite snabb på att svälja allt hon kommer åt, så hon har ju försökt med både godispapper och chips...pust!
  2. 1
    mellis och annat Tänkte kolla vad era barn äter till mellis osv.
    här har M börjat med turkisk yoghurt-jordgubb, och d tycker hon e riktigt smrrigt. mosad banan e oxå en höjdare, sen har hon fått börja smaka lite smått på bröd med leverpastej, eller kanske ska jag säga tvärt om,pastej med bröd, jag e såååå rädd att hon ska sätta i halsen, hon e nämligen lite snabb på att svälja allt hon kommer åt, så hon har ju försökt med både godispapper och chips...pust!
  3. Medlem sedan
    Dec 2008
    #2
    Jag brukar ge Sempers burk yoghurt med bla blåbär. Färska frukter har varit svårt att ge. Hon ryser när hon äter banan tex. Men jag kanske ska prova att blanda banan med turkisk yoghurt.

    Sen så har jag också gett smörgås med antingen bara smör eller leverpastej. Det går ganska bra men jag ger inga stora bitar.
  4. 2
    Jag brukar ge Sempers burk yoghurt med bla blåbär. Färska frukter har varit svårt att ge. Hon ryser när hon äter banan tex. Men jag kanske ska prova att blanda banan med turkisk yoghurt.

    Sen så har jag också gett smörgås med antingen bara smör eller leverpastej. Det går ganska bra men jag ger inga stora bitar.
  5. Medlem sedan
    Jun 2004
    #3
    Har nog lite dålig fantasi vad gäller mellis... Hon brukar få bröstmjölk först.
    Sedan lite banan eller klementin, ibland lite smörgås m pastej eller rån...
    Yoghurt (naturell) har hon hittills inte gillat, men den turkiska ska jag kanske prova på henne!
    Ibland blir det någon fruktpuréburk också.
  6. 3
    Har nog lite dålig fantasi vad gäller mellis... Hon brukar få bröstmjölk först.
    Sedan lite banan eller klementin, ibland lite smörgås m pastej eller rån...
    Yoghurt (naturell) har hon hittills inte gillat, men den turkiska ska jag kanske prova på henne!
    Ibland blir det någon fruktpuréburk också.

Liknande trådar

  1. Mellis
    By Edvin2008 in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-05, 22:47
  2. Mellis?
    By CarolinaK in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-01, 13:35
  3. mellis?
    By *Lillan* in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-08-24, 07:55
  4. mellis....
    By Elin Solstråle in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-01, 20:06
  5. Mellis!!!!?
    By Sara in forum Småbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 21:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar