Smal och kort 7-åringMin tjej blir 7 år
_04 Alla barn
  1. Anonym
    #1

    Smal och kort 7-åringMin tjej blir 7 år

    Min tjej blir 7 år i december men hon är så liten och smal. Minst huvudet längre än sina klasskamrater, även de som är 05-or. Hon är 116 cm lång och väger knappt 17 kg. Har inte ökat i vikt något på ett år. Hon är frisk och pigg och full av energi. Hon är petig med maten men äter ok i skolan. Jag borde kanske inte oroa mig men det känns inte bra när hon inte växer något jämfört med sina jämnåriga. Hon blir också retad tidvis för detta.

    Någon annan som har en sån liten?
  2. 1
    Smal och kort 7-åringMin tjej blir 7 år Min tjej blir 7 år i december men hon är så liten och smal. Minst huvudet längre än sina klasskamrater, även de som är 05-or. Hon är 116 cm lång och väger knappt 17 kg. Har inte ökat i vikt något på ett år. Hon är frisk och pigg och full av energi. Hon är petig med maten men äter ok i skolan. Jag borde kanske inte oroa mig men det känns inte bra när hon inte växer något jämfört med sina jämnåriga. Hon blir också retad tidvis för detta.

    Någon annan som har en sån liten?
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    Inte sjuåringen, men hennes lillasyster har problem med vikten (alltså för smal!), då hon har varit mycket sjuk. Nu tänkte jag köpa Frebini näringsdryck, som jag sett reklam för på denna sida. Vi har börjat ge mer smör, grädde, avocado, omegaoljor, vitamintabletter etc. Jag tycker det är svårt att få barnen att äta mer än de gör, ofta är de så trötta på kvällen eller på lunchen före middagsvilan, så de äter för lite pga det.

    kanske kan det behövas någon form av hormonspruta?
  4. 2
    Inte sjuåringen, men hennes lillasyster har problem med vikten (alltså för smal!), då hon har varit mycket sjuk. Nu tänkte jag köpa Frebini näringsdryck, som jag sett reklam för på denna sida. Vi har börjat ge mer smör, grädde, avocado, omegaoljor, vitamintabletter etc. Jag tycker det är svårt att få barnen att äta mer än de gör, ofta är de så trötta på kvällen eller på lunchen före middagsvilan, så de äter för lite pga det.

    kanske kan det behövas någon form av hormonspruta?
  5. Medlem sedan
    Nov 2011
    #3
    Hej!
    Jag förstår ditt problem. Jag har inte riktigt samma problem men en av våra tvillingar har medicin som gör att han inte går upp i vikt, har stått på samma vikt sen i mars. Nu har hans läkare skrivit ut recept på näringsdryck som han gillar jättemycket. Finns flera smaker. Fast än har det inte hänt något med vikten.
    Jag rekomenderar att du tar kontakt med en läkare som kan skriva ut ett recept till din dotter annars blir det jättedyrt. Med recept kostade 48 flaskor samma som 4 kostar utan recept.
    Lycka till!
  6. 3
    Hej!
    Jag förstår ditt problem. Jag har inte riktigt samma problem men en av våra tvillingar har medicin som gör att han inte går upp i vikt, har stått på samma vikt sen i mars. Nu har hans läkare skrivit ut recept på näringsdryck som han gillar jättemycket. Finns flera smaker. Fast än har det inte hänt något med vikten.
    Jag rekomenderar att du tar kontakt med en läkare som kan skriva ut ett recept till din dotter annars blir det jättedyrt. Med recept kostade 48 flaskor samma som 4 kostar utan recept.
    Lycka till!
  7. Medlem sedan
    Mar 2000
    #4

    Har en kille som är kort

    han är lika stor som sin 5 åriga lillasyster och jag köper samma storlek på kläder åt dem. Han är 110 cm lång men inte för smal
  8. 4
    Har en kille som är kort han är lika stor som sin 5 åriga lillasyster och jag köper samma storlek på kläder åt dem. Han är 110 cm lång men inte för smal
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5
    min dotter var 116 cm på sin koll på skolan i våras då hon precis fyllt 7 år. Dock tror jag hon vägde runt 18 kg då.

    Men, hon var inte ens minst i klassen. Självklart finns det barn som minst huvudet längre än henne både i hennes klass och i 6-års men minst är hon inte. Jag vet minst 2 barn som är rejält kortare än henne (den andra går i hennes fotboll)
  10. 5
    min dotter var 116 cm på sin koll på skolan i våras då hon precis fyllt 7 år. Dock tror jag hon vägde runt 18 kg då.

    Men, hon var inte ens minst i klassen. Självklart finns det barn som minst huvudet längre än henne både i hennes klass och i 6-års men minst är hon inte. Jag vet minst 2 barn som är rejält kortare än henne (den andra går i hennes fotboll)
  11. Medlem sedan
    Jul 2001
    #6

    Ja

    min 7-åring är också ca 116 cm lång. Hon var 45 cm när hon föddes och följer sin egen tillväxtkurva som hon ska. Tycker också att du ska kolla med läkare om du är orolig, men tänk på att längden har mycket att göra med arv också. Kompisars dotter som är 5,5 år är lika lång som vår 7-åring, men då är båda föräldrarna runt 180, i vår familj är vi "bara" medellånga. Men kolla så allt är Ok för att vara på den säkra sidan om hon inte följer sin normala tillväxtkurva.
    Kristina med 3♥
  12. 6
    Ja min 7-åring är också ca 116 cm lång. Hon var 45 cm när hon föddes och följer sin egen tillväxtkurva som hon ska. Tycker också att du ska kolla med läkare om du är orolig, men tänk på att längden har mycket att göra med arv också. Kompisars dotter som är 5,5 år är lika lång som vår 7-åring, men då är båda föräldrarna runt 180, i vår familj är vi "bara" medellånga. Men kolla så allt är Ok för att vara på den säkra sidan om hon inte följer sin normala tillväxtkurva.

Liknande trådar

  1. jeggings - smal tjej var?
    By ElsaB in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-07-18, 17:37
  2. Väldigt smal tjej.
    By Anonym in forum _00/01 Vinterbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-06, 20:48
  3. Väldigt smal tjej. (9 år)
    By Anonym in forum Träning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-02, 13:48
  4. Väldigt smal tjej.
    By Anonym in forum Stora barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-28, 19:12
  5. Smal tjej på sjukhus
    By världes sämsta mamma? in forum _0503 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 10:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar