Hallå?!
_1109 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2011
    #1

    Hallå?!

    Oj, här inne är det verkligen stendött....Lite synd tycker jag. Fast alla kanske har fullt upp med sina små. Maja är nu 10 v och jag kan verkligen inte förstå att det gått så fort! Blev nästan lite ledsen när jag märkte att det är dags att byta upp sig i klädstorlek. Annars är det jättekul att hon har börjat "prata" så mycket nu. Hon har även börjat med att trivas med att sitta själv vissa stunder i babysittern och försöker greppa efter sakerna i lekbågen. Det är jätteskönt att vi kan vara tillsammans utan att hon hela tiden måste vara i famnen. Ha det gott med era små!
  2. 1
    Hallå?! Oj, här inne är det verkligen stendött....Lite synd tycker jag. Fast alla kanske har fullt upp med sina små. Maja är nu 10 v och jag kan verkligen inte förstå att det gått så fort! Blev nästan lite ledsen när jag märkte att det är dags att byta upp sig i klädstorlek. Annars är det jättekul att hon har börjat "prata" så mycket nu. Hon har även börjat med att trivas med att sitta själv vissa stunder i babysittern och försöker greppa efter sakerna i lekbågen. Det är jätteskönt att vi kan vara tillsammans utan att hon hela tiden måste vara i famnen. Ha det gott med era små!
  3. Medlem sedan
    Feb 2011
    #2
    Det är nog dött här för vi har en facebook grupp där vi är istället. Har du facebook så gå med i gruppen Bebis - Hösten 2011
  4. 2
    Det är nog dött här för vi har en facebook grupp där vi är istället. Har du facebook så gå med i gruppen Bebis - Hösten 2011
  5. Medlem sedan
    Feb 2011
    #3
    ganska dött här ja..mycket lättare att skriva på facebook !
  6. 3
    ganska dött här ja..mycket lättare att skriva på facebook !
  7. Medlem sedan
    Nov 2006
    #4
    Visst går det fort. Jag hann knappt använda bodys i strl 62 eftersom vi tumlar så krymper det en del. Men jag försöker fiska ut bebiskläderna ur sorteringen först för att hinna använda dem. Men det är när kläderna inte passar som jag insett att shit vad han vuxit. Lite hemmablind kan man helt klart säga.
    Jag tycker att det är så skönt att det inte längre är skrik och panik när han vaknar eller så. Nu sitter han själv i babysittern eller ligger på golvet/i vagnen och tittar och när han blir missnöjd så grymtar han lite.
    Men mysigt är det att ligga med dem på bröstet när de sover.
  8. 4
    Visst går det fort. Jag hann knappt använda bodys i strl 62 eftersom vi tumlar så krymper det en del. Men jag försöker fiska ut bebiskläderna ur sorteringen först för att hinna använda dem. Men det är när kläderna inte passar som jag insett att shit vad han vuxit. Lite hemmablind kan man helt klart säga.
    Jag tycker att det är så skönt att det inte längre är skrik och panik när han vaknar eller så. Nu sitter han själv i babysittern eller ligger på golvet/i vagnen och tittar och när han blir missnöjd så grymtar han lite.
    Men mysigt är det att ligga med dem på bröstet när de sover.
  9. Medlem sedan
    Jan 2011
    #5
    Hej på dig Gulis. Roligt att någon fortfarande skriver här! Vi skall snart på BVC kontroll och då vet jag lite mer om vikt mm. Jag kan dock meddela att vår dotter sovit hela natten för första gången för någon dag sedan!
  10. 5
    Hej på dig Gulis. Roligt att någon fortfarande skriver här! Vi skall snart på BVC kontroll och då vet jag lite mer om vikt mm. Jag kan dock meddela att vår dotter sovit hela natten för första gången för någon dag sedan!
  11. Medlem sedan
    Mar 2011
    #6
    Hej, jösses, en bebis som sovit en hel natt redan, fantastiskt!Får man fråga om det är en ersättningsbebis? Vår dotter får både ersättning och bröst, mest ersättning. Hon sover som längst ca 4-5 timmar, det är inte dåligt det heller, men tänk att få sova en hel natt! Vill också tillägga att jag inte har facebook, det är inget för mig, men hade trott att det skulle vara lite mer action här ändå!
  12. 6
    Hej, jösses, en bebis som sovit en hel natt redan, fantastiskt!Får man fråga om det är en ersättningsbebis? Vår dotter får både ersättning och bröst, mest ersättning. Hon sover som längst ca 4-5 timmar, det är inte dåligt det heller, men tänk att få sova en hel natt! Vill också tillägga att jag inte har facebook, det är inget för mig, men hade trott att det skulle vara lite mer action här ändå!
  13. Medlem sedan
    Jan 2011
    #7
    Du har rätt en ersättningsbebis! Men det har bara hänt en gång än så länge.
  14. 7
    Du har rätt en ersättningsbebis! Men det har bara hänt en gång än så länge.
  15. Medlem sedan
    Jan 2011
    #8
    min lilla Willow får bara ersättning o hon sover i timmar o timmar häromdan sov hon tio timmar,utan att vakna en enda gång.dessvärre har både jag och killen den dumma vanan att inte gå o lägga oss förrän mellan 3-6 o då har hon sovit sen kl 22-23 ungefär.men hon stannar gärna i sängen o sover till kl 11 hon är snäll,än så länge.o i lördags sov hon över hos en kompis till mej,skötte sej utmärkt

    Har ni börjat med rutiner redan?
  16. 8
    min lilla Willow får bara ersättning o hon sover i timmar o timmar häromdan sov hon tio timmar,utan att vakna en enda gång.dessvärre har både jag och killen den dumma vanan att inte gå o lägga oss förrän mellan 3-6 o då har hon sovit sen kl 22-23 ungefär.men hon stannar gärna i sängen o sover till kl 11 hon är snäll,än så länge.o i lördags sov hon över hos en kompis till mej,skötte sej utmärkt

    Har ni börjat med rutiner redan?
  17. Medlem sedan
    Mar 2011
    #9
    Åh vad härligt med en bebis som sover så länge, egentligen borde jag inte klaga, min tjej sover iaf 4 timmar första passet, sedan vaknar hon flera gånger fram tills dess att vi går upp vid halv tio. Antagligen är det mitt eget fel eftersom jag ammar henne i sängen liggandes, förmodligen snuttar hon bara lite och somnar, sedan dröjer det inte länge innan hon vaknar igen, säkert för att hon är hungrig. De enda rutiner vi börjat med är att hon får sista ersättningen vid 22 tiden, sedan lägger vi oss. Inte mycket att skryta med alltså.
  18. 9
    Åh vad härligt med en bebis som sover så länge, egentligen borde jag inte klaga, min tjej sover iaf 4 timmar första passet, sedan vaknar hon flera gånger fram tills dess att vi går upp vid halv tio. Antagligen är det mitt eget fel eftersom jag ammar henne i sängen liggandes, förmodligen snuttar hon bara lite och somnar, sedan dröjer det inte länge innan hon vaknar igen, säkert för att hon är hungrig. De enda rutiner vi börjat med är att hon får sista ersättningen vid 22 tiden, sedan lägger vi oss. Inte mycket att skryta med alltså.
  19. Medlem sedan
    Nov 2006
    #10
    Jag ligger också ner och ammar. Det är så praktiskt och besparar mig faktisk lite trötthet. Jag är i ett töcken och visst blir det lite snuttande men tänkt vad mysigt för lilla bebben.
  20. 10
    Jag ligger också ner och ammar. Det är så praktiskt och besparar mig faktisk lite trötthet. Jag är i ett töcken och visst blir det lite snuttande men tänkt vad mysigt för lilla bebben.
  21. Medlem sedan
    Jan 2011
    #11
    Hej Ralooki!

    Nu har jag också ansökt!
  22. 11
    Hej Ralooki!

    Nu har jag också ansökt!

Liknande trådar

  1. Hallå, Hallå, finns ni kvar
    By Mamma Erik in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-05-22, 08:16
  2. Hallå hallå, har ni plockat fram
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-03-12, 15:15
  3. Hallå! Hallå! *knackar i glas*
    By malojeli in forum Ordet är fritt
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2010-11-10, 18:52
  4. Mensen halla, hallå, hallå
    By -Catharina- in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-01-29, 21:23
  5. Hallå *ropar* hallå hallå *Eko*
    By Gula in forum Våra barn (födda 2003–07)
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-14, 07:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar