En skitfråga
_1004 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2010
    #1

    En skitfråga

    Leo har precis varit förkyld och haft mycket besvär av sin astma, så det har blivit mycket mediciner ett par veckor. Han äter inte mat direkt, men välling, frukt och gröt går ner, så han får i sig det han behöver ändå antar jag.

    Nu till problemet: Han har inte bajjat sen i söndags. Han verkar inte ha ont i magen eller så, men visst sjutton ska dom bajsa oftare än så? Eller kan det bli såpass rubbat när dom är sjuka? För han får ju i sig näring liksom. Fast ikväll hoppade han över sin vällingflaska helt. När ska man söka hjälp? Eller är det lugna gatan så länge han är pigg och mår bra? Vad tror ni?
  2. 1
    En skitfråga Leo har precis varit förkyld och haft mycket besvär av sin astma, så det har blivit mycket mediciner ett par veckor. Han äter inte mat direkt, men välling, frukt och gröt går ner, så han får i sig det han behöver ändå antar jag.

    Nu till problemet: Han har inte bajjat sen i söndags. Han verkar inte ha ont i magen eller så, men visst sjutton ska dom bajsa oftare än så? Eller kan det bli såpass rubbat när dom är sjuka? För han får ju i sig näring liksom. Fast ikväll hoppade han över sin vällingflaska helt. När ska man söka hjälp? Eller är det lugna gatan så länge han är pigg och mår bra? Vad tror ni?
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Låter inte så att han får i sig så mycket mat som fyller ut tarmen. Jag tror att så länge han inte visar att han har jobbigt med magen är det ok.
    Du kan ju alltid ringa sjukvårdsupplysningen. När jag har kontaktat sjukvårdsupplysningen för barn har jag känt mig nöjd och trygg med de råd jag har fått.
  4. 2
    Låter inte så att han får i sig så mycket mat som fyller ut tarmen. Jag tror att så länge han inte visar att han har jobbigt med magen är det ok.
    Du kan ju alltid ringa sjukvårdsupplysningen. När jag har kontaktat sjukvårdsupplysningen för barn har jag känt mig nöjd och trygg med de råd jag har fått.
  5. Medlem sedan
    Nov 2006
    #3
    Hur har det gått?
    Så länge han inte har ont i magen och kissar skulle jag inte vara så orolig annat än för mängden när det äntligen kommer...
  6. 3
    Hur har det gått?
    Så länge han inte har ont i magen och kissar skulle jag inte vara så orolig annat än för mängden när det äntligen kommer...
  7. Medlem sedan
    Feb 2010
    #4
    Det är lite bättre faktiskt! Men jag tror det beror på att han druckit extremt mycket mjölk på dagis denna veckan, haha. Vi får väl se sen om det blir nåt återfall sen när han äter "normalt" igen.
  8. 4
    Det är lite bättre faktiskt! Men jag tror det beror på att han druckit extremt mycket mjölk på dagis denna veckan, haha. Vi får väl se sen om det blir nåt återfall sen när han äter "normalt" igen.

Liknande trådar

  1. En skitfråga...
    By skruttans mor in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 16:28
  2. Skitfråga
    By emmaf in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-05-31, 17:39
  3. Skitfråga...
    By stello in forum _0806 Junibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-03-30, 17:33
  4. Skitfråga
    By Anonym in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-07-21, 16:47
  5. Ny skitfråga
    By VargaBus in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-20, 10:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar