Ammar och ger ersättning..
_1110 Oktoberbarn
  1. Anonym
    #1

    Ammar och ger ersättning..

    Hej på er!

    Behöver lite råd från er...

    Min dotter är nu 6 veckor och jag har sen första början ammat. Efter såriga bröstvårtor så har jag gett ersättning för att brösten ska få "återhämta" sig lite mellan amningarna.
    Men nu har det gått 4 veckor och jag har ständigt ont i brösten när jag ska amma. (antagligen har hon fel grepp enligt bvc)

    Att jag har gett ersättning har resulterat i att mjölken börjat sina.
    Nu till min fråga:
    Kan jag ge ersättning lika ofta som jag ammat? Dvs när hon skriker och är hungrig?

    På förpackningen står det ju rekommendation 5 ggr/ dygn ungefär...
    När hon får ersättning klarar hon sig lite längre mellan måltiderna men inte så pass att hon klarar av att bara äta 5 ggr / dygn. Hon äter iof inte maxdos vid varje måltid..

    Detta vart långt Hoppas ni hängde med och har några goda råd till mig.
  2. 1
    Ammar och ger ersättning.. Hej på er!

    Behöver lite råd från er...

    Min dotter är nu 6 veckor och jag har sen första början ammat. Efter såriga bröstvårtor så har jag gett ersättning för att brösten ska få "återhämta" sig lite mellan amningarna.
    Men nu har det gått 4 veckor och jag har ständigt ont i brösten när jag ska amma. (antagligen har hon fel grepp enligt bvc)

    Att jag har gett ersättning har resulterat i att mjölken börjat sina.
    Nu till min fråga:
    Kan jag ge ersättning lika ofta som jag ammat? Dvs när hon skriker och är hungrig?

    På förpackningen står det ju rekommendation 5 ggr/ dygn ungefär...
    När hon får ersättning klarar hon sig lite längre mellan måltiderna men inte så pass att hon klarar av att bara äta 5 ggr / dygn. Hon äter iof inte maxdos vid varje måltid..

    Detta vart långt Hoppas ni hängde med och har några goda råd till mig.
  3. Medlem sedan
    Apr 2008
    #2
    Jag tror inget barn äter mer eller mindre än de behöver, så jag hade kört på att ge när hon verkar hungrig, även om det resulterar i att hon äter lite mer är rekommenderat.
  4. 2
    Jag tror inget barn äter mer eller mindre än de behöver, så jag hade kört på att ge när hon verkar hungrig, även om det resulterar i att hon äter lite mer är rekommenderat.
  5. Medlem sedan
    Aug 2011
    #3
    Hej!

    Jag har samma dilemma. Men jag fick rådet att ge ersättning efter ammning. Mina bröst fick vila lite, och jag fick ett fett att smörja med, å de hjälpte och blåsorna och såret försvan. Nu har jag fortsatt med både ammning och ersättning, och min bvc tyckte de var bra.

    Mitt råd är, att ge henne mer ersättning när hon är hungrig, och amma bara i 10-15 min på varige bröst.
  6. 3
    Hej!

    Jag har samma dilemma. Men jag fick rådet att ge ersättning efter ammning. Mina bröst fick vila lite, och jag fick ett fett att smörja med, å de hjälpte och blåsorna och såret försvan. Nu har jag fortsatt med både ammning och ersättning, och min bvc tyckte de var bra.

    Mitt råd är, att ge henne mer ersättning när hon är hungrig, och amma bara i 10-15 min på varige bröst.

Liknande trådar

  1. Ni som ammar...
    By Ramona_G in forum _1007 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-08-11, 22:57
  2. Mat när man ammar?
    By Pipan in forum _0907 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-08, 16:56
  3. Ammar o ammar (frågor)
    By MrsHyde in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-02, 16:13
  4. Nån här som ammar?
    By Suskiv in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 11:09
  5. Hur gör ni som ammar?
    By fyllemamman ;) in forum _0506 Junibarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2005-12-31, 15:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar