Frukost
_1104 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2009
    #1

    Frukost

    Hej alla!

    Har lite problem med vad jag ska ge lillskruttan till frukost?!!! Har provat mannagrynsgröt med päron till, men det verkar inte vara nån hit:/
    Jag har hört på BVC att man inte ska ge mjölkprodukter innan 10-12 månaders ålder för det slår ut järnet i den övriga kosten. Hon tar ju inte välling alls så det går inte heller...
  2. 1
    Frukost Hej alla!

    Har lite problem med vad jag ska ge lillskruttan till frukost?!!! Har provat mannagrynsgröt med päron till, men det verkar inte vara nån hit:/
    Jag har hört på BVC att man inte ska ge mjölkprodukter innan 10-12 månaders ålder för det slår ut järnet i den övriga kosten. Hon tar ju inte välling alls så det går inte heller...
  3. Medlem sedan
    May 2010
    #2
    Joel får sempers milda havregröt och fruktmos till frukost. Slinker ner bra. Jag brukar ta lite kardemumma eller kanel i gröten oxå.
  4. 2
    Joel får sempers milda havregröt och fruktmos till frukost. Slinker ner bra. Jag brukar ta lite kardemumma eller kanel i gröten oxå.
  5. Medlem sedan
    Jun 2010
    #3
    Hej!
    Prova att köpa nån god fruktgröt å ge henne, kanske fungerar bättre.
    Sen ska jag slå hål på en sak som de säger på BVC. Mjölkprodukter slår inte ut järnet i kosten, men de försvårar järnupptaget i kroppen så det e inte katastrof om du vill prova ge henne fil till frukost istället (kan ju prova nån annan grötsort i första hand). Ge henne inte mjölk att dricka till de övriga måltider utan vatten istället å se till att hon får i sig kanske leverpastej, broccoli å annat som e järnrikt å även c-vitamin e bra för järnupptaget.
  6. 3
    Hej!
    Prova att köpa nån god fruktgröt å ge henne, kanske fungerar bättre.
    Sen ska jag slå hål på en sak som de säger på BVC. Mjölkprodukter slår inte ut järnet i kosten, men de försvårar järnupptaget i kroppen så det e inte katastrof om du vill prova ge henne fil till frukost istället (kan ju prova nån annan grötsort i första hand). Ge henne inte mjölk att dricka till de övriga måltider utan vatten istället å se till att hon får i sig kanske leverpastej, broccoli å annat som e järnrikt å även c-vitamin e bra för järnupptaget.
  7. Medlem sedan
    Jun 2009
    #4
    Vi ger Wille äppelgröt från Nestlé.
  8. 4
    Vi ger Wille äppelgröt från Nestlé.
  9. Medlem sedan
    Jan 2010
    #5
    Jolene får Sempers havregrynsgröt med frukt... När hon inte vill äta gröten så har jag på lite fruktpuré eller yoggi så slinker det ner.. Semper har ju risgröt med, kanske ska testa den?
    Min tant på bvc har sagt att Jolene ska dricka mjölk till maten och får gärna äta yoggi till mellis och sådär.
  10. 5
    Jolene får Sempers havregrynsgröt med frukt... När hon inte vill äta gröten så har jag på lite fruktpuré eller yoggi så slinker det ner.. Semper har ju risgröt med, kanske ska testa den?
    Min tant på bvc har sagt att Jolene ska dricka mjölk till maten och får gärna äta yoggi till mellis och sådär.

Liknande trådar

  1. Det här med frukost..
    By -TH- in forum Ordet är fritt
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2009-01-20, 16:26
  2. Forts. om frukost. NÄR serveras frukost?
    By Gia. in forum Småbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-10-30, 20:48
  3. Frukost
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 12:41
  4. frukost
    By bibbi83 in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-09-04, 09:33
  5. Appropå frukost/inte frukost?
    By -Sunflower- in forum Ordet är fritt
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2007-01-24, 10:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar