Barnvakt el inte just nu...
_1104 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2009
    #1

    Barnvakt el inte just nu...

    Med buller och bång kom utvecklsprånget igång igår. Wille blir 31 v på söndag och igår satte det igång med klängighet och en mkt jobbig dag överhuvudtaget för honom. Han var jätteledsen vid läggning och det tog över en timme att söva honom... Otröstlig stackarn och det ända han ville var att vara nära nära. Sov oroligt hela kvällen och fick ligga hos oss hela natten.
    Upplever också att han har börjat få regäl separtionsångest sista dagarna och nya människor är jättehemska. Han vill vara nära och få mkt kroppskontakt, sitta i famnen istället för på golvet och leka själv.

    Till frågan, jag tänkte gå på jobbets julfest nu till veckan. Sambon är borta på kvällen så en nära vän kommer hem till oss och ska vara barnvakt. Henne har han träffat någelunda ofta sista tiden och han tycker jättemkt om henne. Det är nämligen första gången vi båda är borta från honom och börjar undra om det här är helt fel tid för detta?
    Nu får jag ju se hur dagarna/läggningarna fram till onsdag blir men blir det jobbigt för honom känns det dels fel för min kompis att ta en läggning där inget funkar och det känns inte bra att lämna Wille till ngn annan när han har det skitjobbigt.

    Har läst att man ska undvika lämna ifrån sig barnet kring 7-8 månaders ålder många och långa stunder. Ni rutinerade morsor hur gör man, hur har ni gjort tidigare gånger?
    Det är inte superviktigt för mig att gå på festen men självklart vore det trevligt att träffa alla kollegor utanför jobbet under trevliga former.
  2. 1
    Barnvakt el inte just nu... Med buller och bång kom utvecklsprånget igång igår. Wille blir 31 v på söndag och igår satte det igång med klängighet och en mkt jobbig dag överhuvudtaget för honom. Han var jätteledsen vid läggning och det tog över en timme att söva honom... Otröstlig stackarn och det ända han ville var att vara nära nära. Sov oroligt hela kvällen och fick ligga hos oss hela natten.
    Upplever också att han har börjat få regäl separtionsångest sista dagarna och nya människor är jättehemska. Han vill vara nära och få mkt kroppskontakt, sitta i famnen istället för på golvet och leka själv.

    Till frågan, jag tänkte gå på jobbets julfest nu till veckan. Sambon är borta på kvällen så en nära vän kommer hem till oss och ska vara barnvakt. Henne har han träffat någelunda ofta sista tiden och han tycker jättemkt om henne. Det är nämligen första gången vi båda är borta från honom och börjar undra om det här är helt fel tid för detta?
    Nu får jag ju se hur dagarna/läggningarna fram till onsdag blir men blir det jobbigt för honom känns det dels fel för min kompis att ta en läggning där inget funkar och det känns inte bra att lämna Wille till ngn annan när han har det skitjobbigt.

    Har läst att man ska undvika lämna ifrån sig barnet kring 7-8 månaders ålder många och långa stunder. Ni rutinerade morsor hur gör man, hur har ni gjort tidigare gånger?
    Det är inte superviktigt för mig att gå på festen men självklart vore det trevligt att träffa alla kollegor utanför jobbet under trevliga former.
  3. Medlem sedan
    Jun 2010
    #2
    Jag skrev ett långt inlägg som försvann
    Men det gick i stort ut på att du måste nog gå på din magkänsla där...
  4. 2
    Jag skrev ett långt inlägg som försvann
    Men det gick i stort ut på att du måste nog gå på din magkänsla där...
  5. Medlem sedan
    Jun 2009
    #3
    Jo jag antar det att det är det jag får gå på. Nu har kvällarna varit lugna så nu känns det bra att åka ifrån Wille, så det blir fest om det inte ändras tills i morgon. I värsta fall får väl jag vara kvar hemma och söva och åka senare till festen.
  6. 3
    Jo jag antar det att det är det jag får gå på. Nu har kvällarna varit lugna så nu känns det bra att åka ifrån Wille, så det blir fest om det inte ändras tills i morgon. I värsta fall får väl jag vara kvar hemma och söva och åka senare till festen.
  7. Medlem sedan
    Jun 2010
    #4
    Då får jag önska en trevlig fest
  8. 4
    Då får jag önska en trevlig fest

Liknande trådar

  1. Förskola/dagis = barnvakt eller inte?
    By lisalina in forum Småbarn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2010-08-03, 10:36
  2. Barnvakt eller inte barnvakt
    By ullen in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-04, 15:06
  3. barnvakt el inte?vi ska på
    By kattis,moa o gustav in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-29, 11:36
  4. Barnvakt...
    By Sara SL in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 09:51
  5. barnvakt?
    By maryread in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-09, 14:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar