Livmodertappen
_1112 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2008
    #1

    Livmodertappen

    Förra gången förintades inte min livmodertapp med vattnet gick så jag blev igångsatt.. Jag tog mig inte för att känna efter hur det kändes, om det kändes osv.. Det jag funderar på nu är om man kan känna själv?
    I vanliga fall är ju livmodertappen normalt hårdare eller vad man säger, nu känner jag den knappt alls samt att den känns väldigt mjuk.
    Någon som har svar eller typ erfaranhet?

    Jag ska inte sticka under stolen att jag letar tecken på att det ska sätta igång mer för jag är så otroligt less på det här nu...
  2. 1
    Livmodertappen Förra gången förintades inte min livmodertapp med vattnet gick så jag blev igångsatt.. Jag tog mig inte för att känna efter hur det kändes, om det kändes osv.. Det jag funderar på nu är om man kan känna själv?
    I vanliga fall är ju livmodertappen normalt hårdare eller vad man säger, nu känner jag den knappt alls samt att den känns väldigt mjuk.
    Någon som har svar eller typ erfaranhet?

    Jag ska inte sticka under stolen att jag letar tecken på att det ska sätta igång mer för jag är så otroligt less på det här nu...
  3. Medlem sedan
    Feb 2011
    #2
    Har ingen egen erfarenhet, men har för mig att barnmorskan på föräldragruppen sade att det skulle vara som att känna först på näsan.. där är det ju rätt så hårt. Om du sedan känner på underläppen så är den mjuk. Det ska tydligen gå från att vara hårt som nästippen till mjukt som underläppen.
  4. 2
    Har ingen egen erfarenhet, men har för mig att barnmorskan på föräldragruppen sade att det skulle vara som att känna först på näsan.. där är det ju rätt så hårt. Om du sedan känner på underläppen så är den mjuk. Det ska tydligen gå från att vara hårt som nästippen till mjukt som underläppen.
  5. Medlem sedan
    Sep 2010
    #3
    Ingen aning om hur det känns - eller om man kan känna efter själv. Men efter vad jag har läst mig till, är det värkarna som gör att livmodertappen förminskas och sedan utplånas. Samtidigt är det väl olika hur mycket värkar man känner av ordentligt under latensfasen och hur effektiva de är för att jobba med livmodertappen.
  6. 3
    Ingen aning om hur det känns - eller om man kan känna efter själv. Men efter vad jag har läst mig till, är det värkarna som gör att livmodertappen förminskas och sedan utplånas. Samtidigt är det väl olika hur mycket värkar man känner av ordentligt under latensfasen och hur effektiva de är för att jobba med livmodertappen.

Liknande trådar

  1. Livmodertappen
    By Anonym in forum Förlossning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-18, 16:08
  2. det här med livmodertappen..
    By pennyj in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 16:12
  3. Livmodertappen??
    By anonymt namn in forum _0707 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-08, 11:59
  4. Livmodertappen.
    By J.JO in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-12, 06:54
  5. Livmodertappen
    By Bf början av april in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-21, 14:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar