Allergier
_1110 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2010
    #1

    Allergier

    Startade precis en tråd i barn-allergi men känner att frågan egentligen skulle ställts här för att hamna i rätt ålderskategori.

    Lilltösen (27/10) föddes 3,5v för tidigt men allt gick jättebra och hon växer så det knakar och BVC är mycket nöjda med alla siffror.

    Nu är hon dock inne på sin åttonde dag med täppt i näsan och klibbande ögon.

    Vi har katt och hund och av flera anledningar så hade vi hunden hos kompisar lördag-söndag-måndag och både jag och frugan såg att hon åt bättre, andades lättare och var helt klibbfri måndagmorgon efter natten.

    Hunden kom hem vid 17-tiden och vid 20-tiden blev hon täppt i näsan igen och nu börjar bannemej ögonen bli lite kladdiga igen

    1. Kan det vara hunden, eller annan allergi (vi har katter oxå)
    2. När kan man testa för allergier för att räta ut vissa frågetecken
  2. 1
    Allergier Startade precis en tråd i barn-allergi men känner att frågan egentligen skulle ställts här för att hamna i rätt ålderskategori.

    Lilltösen (27/10) föddes 3,5v för tidigt men allt gick jättebra och hon växer så det knakar och BVC är mycket nöjda med alla siffror.

    Nu är hon dock inne på sin åttonde dag med täppt i näsan och klibbande ögon.

    Vi har katt och hund och av flera anledningar så hade vi hunden hos kompisar lördag-söndag-måndag och både jag och frugan såg att hon åt bättre, andades lättare och var helt klibbfri måndagmorgon efter natten.

    Hunden kom hem vid 17-tiden och vid 20-tiden blev hon täppt i näsan igen och nu börjar bannemej ögonen bli lite kladdiga igen

    1. Kan det vara hunden, eller annan allergi (vi har katter oxå)
    2. När kan man testa för allergier för att räta ut vissa frågetecken
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Jag tror att det är vanlig bebis-nästäppa och ögonkladd. Det är jättevanligt, och många bebisar har trånga tårkanaler och då blir det lätt kladd.

    Men samtidigt så kanske det inte är jättebra om man t ex låter hunden och katterna sova i sängen, det skulle jag undvika.

    Jag tror att det är för tidigt att testa för allergi när de är så små, de ska nog vara ett par år eller så innan man kan få några säkra svar.
  4. 2
    Jag tror att det är vanlig bebis-nästäppa och ögonkladd. Det är jättevanligt, och många bebisar har trånga tårkanaler och då blir det lätt kladd.

    Men samtidigt så kanske det inte är jättebra om man t ex låter hunden och katterna sova i sängen, det skulle jag undvika.

    Jag tror att det är för tidigt att testa för allergi när de är så små, de ska nog vara ett par år eller så innan man kan få några säkra svar.
  5. Medlem sedan
    Oct 2008
    #3
    Jag skulle nog lämna bort vovven igen och se om hon reagerar på liknande sätt igen. För om det är allergi är det inte rolgt för tjejen, iaf när jag tänker på hur mina ögon och näsan känns i närheten av katter...
    Fast jag skulle snarare tippa på att det är något annat som Minchi skrev, jag tror ju inte alla "hundpartiklar" ändras så snabbt i mängd beroende på om den är hemma eller inte. Men ta upp det med BVC. Jag tror faktiskt man gör pricktest på småttingar också, vet iaf kompisar som gjorde det för ägg med deras son.
  6. 3
    Jag skulle nog lämna bort vovven igen och se om hon reagerar på liknande sätt igen. För om det är allergi är det inte rolgt för tjejen, iaf när jag tänker på hur mina ögon och näsan känns i närheten av katter...
    Fast jag skulle snarare tippa på att det är något annat som Minchi skrev, jag tror ju inte alla "hundpartiklar" ändras så snabbt i mängd beroende på om den är hemma eller inte. Men ta upp det med BVC. Jag tror faktiskt man gör pricktest på småttingar också, vet iaf kompisar som gjorde det för ägg med deras son.

Liknande trådar

  1. O.S.A och allergier...?
    By -ME- in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-13, 18:38
  2. Allergier
    By Sandra m S&N in forum _0506 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-01, 15:33
  3. Ngn som är bra på allergier?
    By Millish m N+M in forum _0607 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-12, 18:45
  4. Allergier...
    By Nita och killarna in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-06-09, 09:49
  5. Allergier,allergier..*pust*
    By Nita och killarna in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 07:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar