Nu sitter han!
_1108 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2008
    #1

    Nu sitter han!

    Ojoj, det händer grejer. Gunnar är fyra månader om en vecka och det händer massor just nu. Han har suttit bra med stöd ett tag men nu sitter han själv. (bildbevis finns på bloggen ) Han skjuter sig framåt med fötterna och har börjat med gröt. Det verkar som att mina barn är tidiga i den fysiska utvecklingen. Dottern satt också som 4 månaders och gick när hon var 10 månader. Inte verkar det skilja på att en är pojke och en är flicka heller, som alla säger... Skulle gärna vilja att dom varit lite lugnare. Men samtidigt är det kul när dom utvecklas.

    Anledningen att vi redan börjat med gröt är att jag ska börja jobba 50% i mitten av januari. Då skulle kännas bra om pappa kunde ge honom ett fullt mål på dagarna när jag jobbar. Jag har möjlighet att åka hem och amma mellan lekionerna, men det blir lite stressigt... Är inte sugen på att ge tillägg.

    Hur gör ni? Har era augustibarn börjat med någon mat ännu?
    Elna Karin Sigrid, född 27 augusti 2009
    Lars Gunnar Ebbe, född 14 augusti 2011

    Bloggar på Tillökningsbloggen:

    www.karinlinneal.blogspot.com
  2. 1
    Nu sitter han! Ojoj, det händer grejer. Gunnar är fyra månader om en vecka och det händer massor just nu. Han har suttit bra med stöd ett tag men nu sitter han själv. (bildbevis finns på bloggen ) Han skjuter sig framåt med fötterna och har börjat med gröt. Det verkar som att mina barn är tidiga i den fysiska utvecklingen. Dottern satt också som 4 månaders och gick när hon var 10 månader. Inte verkar det skilja på att en är pojke och en är flicka heller, som alla säger... Skulle gärna vilja att dom varit lite lugnare. Men samtidigt är det kul när dom utvecklas.

    Anledningen att vi redan börjat med gröt är att jag ska börja jobba 50% i mitten av januari. Då skulle kännas bra om pappa kunde ge honom ett fullt mål på dagarna när jag jobbar. Jag har möjlighet att åka hem och amma mellan lekionerna, men det blir lite stressigt... Är inte sugen på att ge tillägg.

    Hur gör ni? Har era augustibarn börjat med någon mat ännu?
  3. Medlem sedan
    Jun 2011
    #2
    Har börjat med gröt och ska väl gå vidare med något annat så småningom. Tips mottages tacksamt hur ni andra har gjort. Min dotter försöker som en galning att vända sig till mage, behöver dock lite hjälp fortfarande. Men som du skriver, så kul när man får följa deras utveckling. När man får höra babbel från grannsängen så är det det härligaste som finns, även om klockan är 6 på morgonen
  4. 2
    Har börjat med gröt och ska väl gå vidare med något annat så småningom. Tips mottages tacksamt hur ni andra har gjort. Min dotter försöker som en galning att vända sig till mage, behöver dock lite hjälp fortfarande. Men som du skriver, så kul när man får följa deras utveckling. När man får höra babbel från grannsängen så är det det härligaste som finns, även om klockan är 6 på morgonen
  5. Medlem sedan
    Apr 2011
    #3
    Min lilla tjej (fyller 4 månader på lördag) började smaka på potatis, morötter, päron strax efter att hon fyllt 3 månader. Ganska tidigt jag vet, men mormor sa att vi alla började så tidigt och det handlade inte om stora portioner utan bara om en tesked. Gröt började vi med förra veckan och det har oxå gått bra, så bra så hon nu får en halv deciliter gröt varje dag. Det som Julia uppskattar mest är faktiskt katrinplommon med päron (tror det är semper!), hon smaskar i sig det o kan bli lite arg när hon inte får mer ;-) Det handlar nog om lite i taget men med lite envishet!
    O som ni säger så är det sååå himla roligt att se på deras utveckling, det känns verkligen som om det går över en natt... Kan inte tro att det verkligen var 4 månader sen jag fick en liten prinsessa med mig hem...
  6. 3
    Min lilla tjej (fyller 4 månader på lördag) började smaka på potatis, morötter, päron strax efter att hon fyllt 3 månader. Ganska tidigt jag vet, men mormor sa att vi alla började så tidigt och det handlade inte om stora portioner utan bara om en tesked. Gröt började vi med förra veckan och det har oxå gått bra, så bra så hon nu får en halv deciliter gröt varje dag. Det som Julia uppskattar mest är faktiskt katrinplommon med päron (tror det är semper!), hon smaskar i sig det o kan bli lite arg när hon inte får mer ;-) Det handlar nog om lite i taget men med lite envishet!
    O som ni säger så är det sååå himla roligt att se på deras utveckling, det känns verkligen som om det går över en natt... Kan inte tro att det verkligen var 4 månader sen jag fick en liten prinsessa med mig hem...
  7. Anonym
    #4
    Din MORMOR sa att ni alla började så tidigt???
  8. 4
    Din MORMOR sa att ni alla började så tidigt???

Liknande trådar

  1. Vet ni var jag sitter?
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-29, 08:53
  2. Här sitter jag
    By Dame in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-18, 16:56
  3. Sitter här och
    By Isa Sve in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-30, 18:58
  4. Sitter här
    By Malin2 i London in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-11, 21:16
  5. Sitter här med...
    By CalleFifiMamma in forum Planera för barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-01, 12:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar