Junie blev en novembertjej!
_1111 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2010
    #1

    Junie blev en novembertjej!

    Ja lite otippat fick vi i onsdags (30/11) morse åka in till BB och vår lilla Junie föddes i v 36+4! I kort version så gick mitt vatten kl 5 på morgonen, värkarna kom igång 5:30 o blev fort ganska täta. Skrev in oss 7:00 och vid första undersökningen var jag öppen 6 cm. Hann få epidural vilket jag tyckte var enormt skönt, var verkligen stor skillnad på innan o efter... Värkarna avtog något efter epiduralen men jag var ändå öppen 10 cm kl 9. 11:10 började krystvärkarna och vår lilla tjej föddes 11:32. Hon vägde 2660 gr o var 47 cm lång.

    Förloppet gick fort men samtidigt upplever både jag och min sambo att vi hann vara med i alla faser. Så bättre förlossning kan man knappt ha känner jag! Har ju inget annat att jämföra med dock:-)

    Junie fick en släng av gulsot men efter ca ett dygn under lampa gick värdena ner igen och nu är vi hemma och njuter!

    Grattis till alla er andra i gruppen till era små bebisar! Hoppas vi kan stötta och hjälpa varandra framöver!

    Trevlig helg!

    //J
  2. 1
    Junie blev en novembertjej! Ja lite otippat fick vi i onsdags (30/11) morse åka in till BB och vår lilla Junie föddes i v 36+4! I kort version så gick mitt vatten kl 5 på morgonen, värkarna kom igång 5:30 o blev fort ganska täta. Skrev in oss 7:00 och vid första undersökningen var jag öppen 6 cm. Hann få epidural vilket jag tyckte var enormt skönt, var verkligen stor skillnad på innan o efter... Värkarna avtog något efter epiduralen men jag var ändå öppen 10 cm kl 9. 11:10 började krystvärkarna och vår lilla tjej föddes 11:32. Hon vägde 2660 gr o var 47 cm lång.

    Förloppet gick fort men samtidigt upplever både jag och min sambo att vi hann vara med i alla faser. Så bättre förlossning kan man knappt ha känner jag! Har ju inget annat att jämföra med dock:-)

    Junie fick en släng av gulsot men efter ca ett dygn under lampa gick värdena ner igen och nu är vi hemma och njuter!

    Grattis till alla er andra i gruppen till era små bebisar! Hoppas vi kan stötta och hjälpa varandra framöver!

    Trevlig helg!

    //J
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2
    Grattis till er tjej som ville ut och träffa er i förtur. Låter som du fick en toppen förlossning.

    Jag kommer att skriva ett nytt inlägg om vår facebook-sida som du e välkommen till.
  4. 2
    Grattis till er tjej som ville ut och träffa er i förtur. Låter som du fick en toppen förlossning.

    Jag kommer att skriva ett nytt inlägg om vår facebook-sida som du e välkommen till.

Liknande trådar

  1. alicia är novembertjej
    By Dinalisa in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-14, 10:58
  2. Junie blev en novembertjej!
    By Josie_77 in forum _1112 Decemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 09:25
  3. Vår underbara Minna blev en novembertjej
    By Thezz75 in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-28, 02:19
  4. Lilla Junie är här.
    By maximum in forum _1005 Majbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-06-10, 08:09
  5. Juni, Junie eller Junia
    By Ive in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-04-17, 17:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar