God, tidig, kväll!
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    God, tidig, kväll!

    Börjar känna mig lite matt, trots att klockan inte ens är halv sex. Har tillbringat eftermiddagen med att göra cornflakesrosor med F (tyvärr var mina nyinköpta cornflakes inte alls knastriga utan sega, vilket jag inte upptäckte förrän efteråt), göra några dekoration med fönsterfärg, tillverka roliga chokladbitar med töserna (eftersom vi bestämt oss för att äta rättvisemärkt choklad även till jul) samt sedan också tvålar till syster och systerdotter. Nu gör jag en pajdeg, för jag fick för mig att jag ska ta med mig en grönkålspaj till luciafikat imorgon (har redan gjort en sillsallad). Kvällsmat har jag dock ingen lust att tänka på !

    Jag undrar hur det ser ut hos familjen CuP just nu...
  2. 1
    God, tidig, kväll! Börjar känna mig lite matt, trots att klockan inte ens är halv sex. Har tillbringat eftermiddagen med att göra cornflakesrosor med F (tyvärr var mina nyinköpta cornflakes inte alls knastriga utan sega, vilket jag inte upptäckte förrän efteråt), göra några dekoration med fönsterfärg, tillverka roliga chokladbitar med töserna (eftersom vi bestämt oss för att äta rättvisemärkt choklad även till jul) samt sedan också tvålar till syster och systerdotter. Nu gör jag en pajdeg, för jag fick för mig att jag ska ta med mig en grönkålspaj till luciafikat imorgon (har redan gjort en sillsallad). Kvällsmat har jag dock ingen lust att tänka på !

    Jag undrar hur det ser ut hos familjen CuP just nu...
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Godkväll! Att göra julgodis är ju roligare i teorin än i praktiken, sâ det är inte konstigt att du känner dig matt.

    Här har julgranen just klätts, jag och barnen har kämpat med en fullständigt hopplös pepparkaksdeg. Där fick jag som alltid undrat vad folk pratar om när de tycker det är jobbigt att baka pepparkakor, för mig är det ju busenkelt? Tur att vi âker till Sverige sâ att jag inte behöver göra flera. Jag gjorde en rulle och skar upp den sista degen...

    Har fattat det mogna beslutet att vi ska gâ ut och äta ikväll hela familjen, det kan vi gott göra.

    Jag undrar ocksâ hur familjen CuP har det.
  4. 2
    Godkväll! Att göra julgodis är ju roligare i teorin än i praktiken, sâ det är inte konstigt att du känner dig matt.

    Här har julgranen just klätts, jag och barnen har kämpat med en fullständigt hopplös pepparkaksdeg. Där fick jag som alltid undrat vad folk pratar om när de tycker det är jobbigt att baka pepparkakor, för mig är det ju busenkelt? Tur att vi âker till Sverige sâ att jag inte behöver göra flera. Jag gjorde en rulle och skar upp den sista degen...

    Har fattat det mogna beslutet att vi ska gâ ut och äta ikväll hela familjen, det kan vi gott göra.

    Jag undrar ocksâ hur familjen CuP har det.
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3
    Lök, potatis, morötter och "navets" har fått puttra i tryckkokaren, och här ska mixas soppa. Den som inte är nöjd får leta reda på en rest !

    Köket är nästan röjt, pajen färdig, chokladen - som ser rätt trevlig ut - inpackad (det fick bli ge-bort-choklad den här gången), och snart får jag kanske "ta kväll".

    Hoppas restaurangbesöket faller väl ut hos er !
  6. 3
    Lök, potatis, morötter och "navets" har fått puttra i tryckkokaren, och här ska mixas soppa. Den som inte är nöjd får leta reda på en rest !

    Köket är nästan röjt, pajen färdig, chokladen - som ser rätt trevlig ut - inpackad (det fick bli ge-bort-choklad den här gången), och snart får jag kanske "ta kväll".

    Hoppas restaurangbesöket faller väl ut hos er !
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4
    Lâter som en god soppa! Jag har jordärtsskockor hemma, ska nog göra soppa pâ dem till lunch imorgon. Restaurantbesöket var trevligt som vanligt (stamkrogen) och jag är sâ tacksam att barnen numera är sâ stora att de kan föra sig nâgorlunda ute. Jag ât marulk och det var sâ _gott_. Himla längesedan jag ât marulk. Till efterrätt ât jag den berömda tiramisun pâ speculos och nutella, sâ nu är jag ganska däst, om man säger sâ. Ska nog kolla om det finns nâgon trevligt program pâ svt.se. Jag gillar "Sommarpratarna" och "Här är ditt kylskâp", har du sett dem?
  8. 4
    Lâter som en god soppa! Jag har jordärtsskockor hemma, ska nog göra soppa pâ dem till lunch imorgon. Restaurantbesöket var trevligt som vanligt (stamkrogen) och jag är sâ tacksam att barnen numera är sâ stora att de kan föra sig nâgorlunda ute. Jag ât marulk och det var sâ _gott_. Himla längesedan jag ât marulk. Till efterrätt ât jag den berömda tiramisun pâ speculos och nutella, sâ nu är jag ganska däst, om man säger sâ. Ska nog kolla om det finns nâgon trevligt program pâ svt.se. Jag gillar "Sommarpratarna" och "Här är ditt kylskâp", har du sett dem?
  9. Medlem sedan
    Nov 2006
    #5
    God lite senare kväll!
    Vi har haft en trevlig, om än något kylig, dag i Blenheim Palace. Vi lyckades pricka in både en blåsorkester och en kör och fick höra vacker julmusik, förutom trevlig tur runt i slottet.
    Nu är barnen lagda i säng och vi ska få kaffe och lite choklad.
  10. 5
    God lite senare kväll!
    Vi har haft en trevlig, om än något kylig, dag i Blenheim Palace. Vi lyckades pricka in både en blåsorkester och en kör och fick höra vacker julmusik, förutom trevlig tur runt i slottet.
    Nu är barnen lagda i säng och vi ska få kaffe och lite choklad.
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6
    Âh, körsâng! Lite Carols, kanske? Vad jag saknar att sjunga. Det lâter som en ypperligt trevlig dag.
  12. 6
    Âh, körsâng! Lite Carols, kanske? Vad jag saknar att sjunga. Det lâter som en ypperligt trevlig dag.
  13. Medlem sedan
    Nov 2006
    #7
    Precis, carols så det stod härliga till!
  14. 7
    Precis, carols så det stod härliga till!
  15. Medlem sedan
    May 2001
    #8
    Det låter trevligt ! Hoppas söndagen går i samma anda !
  16. 8
    Det låter trevligt ! Hoppas söndagen går i samma anda !
  17. Medlem sedan
    May 2001
    #9
    Funderar på vad marulk heter på franska, jag vet att jag borde veta det... lotte ?
    Har inte sett vare sig "Sommarpratarna" eller "Här är ditt kylskåp", jo förresten, tror jag såg lite av det förstnämnda programmet nå'n gång, möjligen på besök i Sverige. Och det sistnämnda såg jag i tidernas begynnelse, alltså när jag bodde i Sverige. Ska kanske ta till dem nå'n gång. Men det blir inte mycket "TV"-tittande för min del, jag är liksom inte van vid bilder. Brukar slänga en liten flukt på nobelfestligheterna, men det glömde jag alldeles bort igår. Vi tittade på de två sista avsnitten på "Fais pas ci fais pas ça", något så ovanligt som något hela familjen kan titta på. Vore trevligt om det går att titta på nå't luciafirande senare i veckan.
  18. 9
    Funderar på vad marulk heter på franska, jag vet att jag borde veta det... lotte ?
    Har inte sett vare sig "Sommarpratarna" eller "Här är ditt kylskåp", jo förresten, tror jag såg lite av det förstnämnda programmet nå'n gång, möjligen på besök i Sverige. Och det sistnämnda såg jag i tidernas begynnelse, alltså när jag bodde i Sverige. Ska kanske ta till dem nå'n gång. Men det blir inte mycket "TV"-tittande för min del, jag är liksom inte van vid bilder. Brukar slänga en liten flukt på nobelfestligheterna, men det glömde jag alldeles bort igår. Vi tittade på de två sista avsnitten på "Fais pas ci fais pas ça", något så ovanligt som något hela familjen kan titta på. Vore trevligt om det går att titta på nå't luciafirande senare i veckan.

Liknande trådar

  1. God(tidig)kväll
    By J-Ox in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2012-02-14, 09:28
  2. Tidig morgon tidig kväll.
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-24, 06:47
  3. Tidig kväll-tidig morgon?
    By scoutman in forum Singelmingel
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-22, 12:55
  4. God tidig kväll
    By pehtra in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-19, 18:34
  5. Tidig kväll
    By RHWH in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-07, 20:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar