Resa med 1-åring
_1011 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    May 2010
    #1

    Resa med 1-åring

    Hej!

    Vi funderar på att resa bort under jul/nyår, till någonstans med sol. Frågorna hopar sig... Hur löser man det praktiskt med sin 1-åring?

    Hur löser man t.ex. problemet med barnsäng? Vår resesäng är för stor och tung för att ta med sig. Mira kan bara sova i vanlig säng om vi hela tiden ligger bredvid, annars ramlar hon garanterat ur, så det känns inte som en fungerande lösning. Brukar hotellen kunna erbjuda spjälsäng (tror jag knappast)? Eller hur gör man? Madrass på golvet?

    Hur fungerar det med bil och buss? Brukar charterbolagen se till att de små barnen får åka säkert vid transfer?

    Barnvagn får man ta med på flyget har jag hört, så vi ska fixa en sovvänlig sulkymodell att ha med oss, så hon har någonstans att vila när man är ute på vift om dagarna. Andra bra tips?
  2. 1
    Resa med 1-åring Hej!

    Vi funderar på att resa bort under jul/nyår, till någonstans med sol. Frågorna hopar sig... Hur löser man det praktiskt med sin 1-åring?

    Hur löser man t.ex. problemet med barnsäng? Vår resesäng är för stor och tung för att ta med sig. Mira kan bara sova i vanlig säng om vi hela tiden ligger bredvid, annars ramlar hon garanterat ur, så det känns inte som en fungerande lösning. Brukar hotellen kunna erbjuda spjälsäng (tror jag knappast)? Eller hur gör man? Madrass på golvet?

    Hur fungerar det med bil och buss? Brukar charterbolagen se till att de små barnen får åka säkert vid transfer?

    Barnvagn får man ta med på flyget har jag hört, så vi ska fixa en sovvänlig sulkymodell att ha med oss, så hon har någonstans att vila när man är ute på vift om dagarna. Andra bra tips?
  3. Medlem sedan
    Jul 2007
    #2
    Hej! Har tyvärr inge svar på dina frågor & funderingar då vi inte flygit med barnen men hoppas att ni får det att gå ihop.
    Ville bara önska er en trevlig resa!!
  4. 2
    Hej! Har tyvärr inge svar på dina frågor & funderingar då vi inte flygit med barnen men hoppas att ni får det att gå ihop.
    Ville bara önska er en trevlig resa!!

Liknande trådar

  1. Resa med 1-åring
    By anonymt namn in forum Resesnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-09-02, 09:35
  2. Resa med 1 åring.......
    By Ressugen men trött in forum Resesnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-05-09, 11:47
  3. Resa med 12-åring?
    By Ida med MRE in forum Resesnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-05, 20:32
  4. Resa med en 1 o 3 åring?
    By fridasven in forum Resesnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-05-08, 18:50
  5. Resa med 2,5 åring
    By Helena med Evelina in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-25, 18:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar