Sista dagen gjord...
1202 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2002
    #1

    Sista dagen gjord...

    Så tillhör numera även jag den heltidssjukskrivna skaran. En helt ny erfarenhet. Känns inte jättekul, men det är väl bara att acceptera. Min söta barnmorska sa att jag måste jobba på att acceptera mina krämpor. Den dagen jag gör det kommer det att bli lättare sa hon. Så det är väl där mitt fokus ligger just nu.

    Idag (första dagen hemma) hade jag planerat att ta det lugnt, men det är ju så mycket jag vill göra. Kanske skulle inhandla de sista klapparna? Eller så struntar jag i det och börjar läsa en bok eller nåt...
  2. 1
    Sista dagen gjord... Så tillhör numera även jag den heltidssjukskrivna skaran. En helt ny erfarenhet. Känns inte jättekul, men det är väl bara att acceptera. Min söta barnmorska sa att jag måste jobba på att acceptera mina krämpor. Den dagen jag gör det kommer det att bli lättare sa hon. Så det är väl där mitt fokus ligger just nu.

    Idag (första dagen hemma) hade jag planerat att ta det lugnt, men det är ju så mycket jag vill göra. Kanske skulle inhandla de sista klapparna? Eller så struntar jag i det och börjar läsa en bok eller nåt...
  3. Medlem sedan
    Jun 2011
    #2
    välkommen till klubben jag hade också svårt att acceptera mina begränsningar, trots att jag mådde skit plus grav.depression. tog mig nästan 2 månader o besök hos psykolog för att lära mig lugna ner mig och nu i efterhand när jag börjar jobba mig uppåt är jag så glad över sjukskrivningen! och idag övergår sjukskrivningen till gravidpenning så en tips, ta det lugnt! stressa inte och ta dagen som den kommer! läs den där boken.. julklapparna kan du handla imorgon! ha en bra dag!
  4. 2
    välkommen till klubben jag hade också svårt att acceptera mina begränsningar, trots att jag mådde skit plus grav.depression. tog mig nästan 2 månader o besök hos psykolog för att lära mig lugna ner mig och nu i efterhand när jag börjar jobba mig uppåt är jag så glad över sjukskrivningen! och idag övergår sjukskrivningen till gravidpenning så en tips, ta det lugnt! stressa inte och ta dagen som den kommer! läs den där boken.. julklapparna kan du handla imorgon! ha en bra dag!
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3
    Idag tar du det bara lugnt och slappar, tänker på dig själv
    Kramis
  6. 3
    Idag tar du det bara lugnt och slappar, tänker på dig själv
    Kramis
  7. Medlem sedan
    Sep 2010
    #4
    Halloj!
    Låter som en bra idé med bok tycker jag.

    Förstår att det är jobbigt att förstå att man måste ta det lugnt. Du får ta lite vila i taget.
    Jag har ju haft tur och mått väldigt bra hela vägen. Men varje gång jag avstår från nånting så känner jag mig lat/får dåligt samvete...
    Men jag vill gärna tro att om jag hade mått sämre hade det känts mer motiverat att vila. Men så är det nog inte. Man blir ju rastlös!
    Jag ska vara ledig nästa vecka vilket kommer bli väldigt skönt. Sen är det inte bestämt hur länge jag ska jobba. Men jag tror att jag nu börjar känna av graviditeten mer... så kanske att jag går hem lite innan BF... Om inte nästa vecka gör underverk!
  8. 4
    Halloj!
    Låter som en bra idé med bok tycker jag.

    Förstår att det är jobbigt att förstå att man måste ta det lugnt. Du får ta lite vila i taget.
    Jag har ju haft tur och mått väldigt bra hela vägen. Men varje gång jag avstår från nånting så känner jag mig lat/får dåligt samvete...
    Men jag vill gärna tro att om jag hade mått sämre hade det känts mer motiverat att vila. Men så är det nog inte. Man blir ju rastlös!
    Jag ska vara ledig nästa vecka vilket kommer bli väldigt skönt. Sen är det inte bestämt hur länge jag ska jobba. Men jag tror att jag nu börjar känna av graviditeten mer... så kanske att jag går hem lite innan BF... Om inte nästa vecka gör underverk!
  9. Medlem sedan
    Aug 2010
    #5
    jag förstår dig! jag är inte sjukskriven och kommer förhoppningsvis inte bli det heller, jobbar ändå bara 10 dagar till totalt sett. men jag skulle också ha jättesvårt att bara ligga på soffan och inte göra någonting, istället för att fixa och dona en massa grejer här hemma.

    hoppas du njuter och tar det lugnt nu iaf! kram
  10. 5
    jag förstår dig! jag är inte sjukskriven och kommer förhoppningsvis inte bli det heller, jobbar ändå bara 10 dagar till totalt sett. men jag skulle också ha jättesvårt att bara ligga på soffan och inte göra någonting, istället för att fixa och dona en massa grejer här hemma.

    hoppas du njuter och tar det lugnt nu iaf! kram

Liknande trådar

  1. Sista dagen på jobbet är gjord!!!
    By guldkorn in forum _1207 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-05-03, 10:02
  2. Sista arbetsdagen gjord!
    By phanta in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-14, 09:36
  3. SISTA behandlingen gjord!
    By corall in forum Allvarligt sjuka
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-19, 10:39
  4. så va sista dagen gjord!
    By Anja1979 in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-03, 10:41
  5. Sista dan på jobbet gjord.
    By Kulan in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-16, 17:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar